ایده هایی از روانشناسان برای ساده برگزار کردن مراسم عروسی

مراسم عروسی ساده
   

اگر درگیر آماده سازی خود برای مراسم عروسی هستید احتمالا بودجه و هزینه ها جزء محدودیت های شماست. با توجه به تغییرات در نرخ جزئیات عروسی، هزینه ها افزایش یافته است. منطقی است که بخواهید از هزینه مراسم عروسی تان کم کنید و هزینه های اضافی را برای خرید خانه، ماشین و یا وسایل مورد نیاز خود استفاده کنید. ساده برگزار کردن مراسم عروسی می تواند در کاهش هزینه ها به شما کمک نماید. در این مقاله به بررسی روش هایی که میتوانید برای ساده برگزار کردن مراسم عروسی خود از آن استفاده کنید، خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی:( ساده برگزار کردن مراسم عروسی|ایده های ساده برگزار کردن عروسی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: یک- مراسم را کوچک کنید

  • از دعوت کردن فامیل ها و دوستان دور بپرهیزید.
  • به عبارتی افراد ضروری را دعوت کنید.

هر مهمانی که به لیست شما اضافی می شود، هزینه ها نیز افزایش می یابند. سعی کنید که از لیست اولیه خود ۲۰% کم کنید. مراسم خود را کوچکتر و صمیمی تر برگزار کنید. این کار به شما کمک می کند تا در هزینه ها به مقدار کمی صرفه جویی کنید.

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: دو- کمک از اطرافیان نزدیک

اگر اطرافیانتان شغل هایی مرتب با:

  • تشریفات عروسی
  • آرایشگاه
  • مزون های لباس عروس
  • فروش کت و شلوار
  • موسیقی
  • و …

دارند. از آن ها برای برگزاری مراسم کمک بگیرید. به دلیل آشنا بودن نه تنها می توانند استرس شما را برای داشتن مراسمی مناسب درک کنند بلکه در کاهش هزینه ها و زمان نیز می توانند به شما کمک کنند.

حلقه های خود را ساده انتخاب کنید. حلقه به معنای تعهد شما به یکدیگر است، حلقه ای را انتخاب کنید که دوست دارید چون تا اخر عمر آن را همراه خود دارید.

مراسم عروسی ساده

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: سه- مراسم را در خانه و یا باغ برگزار کنید

اگر خانه شما به میزان کافی بزرگ است، مراسم را در خانه برگزار کنید که از هزینه اجاره تالار کم شود. علاوه بر آن می توانید یک باغ را به صورت روزانه اجاره کنید و تشریفات را به صورت جداگانه سفارش دهید. عموما این روش کاهش چشم گیری را در هزینه ها نشان می دهد. علاوه بر آن شما این انعطاف را دارید که به نحوی که دوست دارید تشریفات و دکور باغ را انتخاب کنید.

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: چهار- دعوت نامه عروسی

هزینه زیادی برای کارت دعوت های عروسی می شود. که عموما دیگر بعد از تمام شدن عروسی استفاده ندارد. هیچ کدام از شما کارت های عروسی که دعوت کننده شما به مراسم بوده اند نگه نداشته اید. می توانید کارت دعوت عروسی را ساده تر انتخاب کنید. حتی توصیه می کنم اگر خودتان و یا نزدیکانتان خوش ذوق هستید، کارت عروسی را خودتان طراحی کنید.

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: پنج- استفاده از تخفیفات

هر سال، نمایشگاه های سنت نبوی ازدواج برگزار می شود. در این نمایشگاه ها عموما تمامی جزئیات مورد نیاز مراسم های عروسی با تخفیفات خوب پوشش داده شده اند. حجم این تخفیفات می تواند به گونه ای باشد که هزینه مراسم شما را به حتی کمتر از نصف برساند. شما می توانید هنگام برگزاری این نمایشگاه ها، مراجعه کنید و قرار دادهای مورد نظر خود را برای زمان دلخواه خود ببندید و از پکیج تخفیفات آن ها استفاده کنید.

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: شش – دوختن لباس

لباس عروس خانم ها عموما با توجه به برند هزینه زیادی می تواند داشته باشد. خرید لباس همچنین هزینه ای بالایی می تواند داشته باشد. علاوه بر آن شما لباس عروس را یک بار استفاده می کنید. می توانید آن را برای یک شب اجاره کنید. اما اگر دوست دارید که لباس عروسی تان را داشته باشید، دوختن لباس می تواند حتی مقرون به صرفه تر نیز باشد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مراسم عروسی ساده

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: هفت- ساده انتخاب کردن غذا اما با کیفیت

  • از انتخاب کردن لیست های غذایی بزرگ بپرهیزید.
  • تنوع در شام عروسی هزینه های شما را افزایش خواهد داد.
  • منو غذایی خود را ساده اما درخور انتخاب کنید.
  • بهتر است تعداد غذاها کم اما کیفیت آنها عالی باشد.

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: هشت- حلقه های ساده انتخاب کنید

ساده بودن همیشه زیبا بودن را به همراه خود دارد. ساده بودن هیچ وقت خارج از مد یا قدیمی نمی شود. حلقه های خود را ساده انتخاب کنید. حلقه به معنای تعهد شما به یکدیگر است، حلقه ای را انتخاب کنید که دوست دارید چون تا اخر عمر آن را همراه خود دارید. اما در عین حال ساده و مقرون به صرفه بودن آن را مد نظر داشته باشید.

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: نه- برنامه ریزی کنید

  • بودجه ای که دارید را در نظر بگیرید.
  • بر اساس بودجه ای که دارید برنامه ریزی کنید.
  • هزینه ها را یادداشت کنید.
  • کارهایی که می توانید را خودتان انجام دهید.
  • حتی کمک های مالی اگر از خانواده ها دریافت می کنید را نیز یادداشت کنید.
  • این کار به شما کمک می کند تا بودجه خود را مدیریت و کنترل کنید. و از صرف کردن هزینه های اضافی خود داری کنید.

مراسم عروسی ساده

ساده برگزار کردن مراسم عروسی: ده- عکاس و تهیه فیلم عروسی

هزینه عکاسی و فیلمبرداری روز عروسی می تواند بسیار زیاد باشد. تهیه انواع کلیپ های عروسی، هلی شات و … می تواند هزینه های شما را افزایش دهد. قطعا می خواهید از عروسی خود عکس داشته باشید. پس وجود عکاس ضروری است. اما در تهیه فیلم می توانید صرفه جویی کنید. عروس و دامادهای زیادی را دیده ام که کلیپ های عروسی شان را خودشان تهیه کرده اند. و برخلاف انتظار حسی که از کلیپ های عروسیشان موقع دیدن دارید، حسی صادقانه  صمیمی تر نسبت به کلیپ های اغراق شده دیگر است.

در اخر توصیه می کنم که استرس نداشته باشید. مراسم عروسی شما نیز مانند میلیون ها مراسم دیگر به خوبی و خوشی پایان خواهد یافت. و از آن تنها خاطرات خوش برای شما باقی خواهد ماند.

مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی مجیب از میان متخصصان برگزیده روانشناس انتخاب شده اند. تا به حال، تجربه مشاوران مرکز روانشناسی مجیب به افراد زیادی در زمینه مشاوره پیش از ازدواج و زوجین کمک کرده است.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه