نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی را اینگونه انجام دهیم

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی
   

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی اصول و قواعدی دارد ، اگر شما دوست دارید که مهمان های خود را با دعوت درست و محترمانه به عروسی دعوت کنید و همچنین مهمان ها راضی باشند نیاز است که این تشریفات ساده را به خوبی یاد بگیرید و انجام دهید.

در بسیاری از مواقع همین کار ساده را به دلیل فشردگی کار ها و یا عدم برنامه ریزی با بی حوصلگی و شلختگی پیش  می بریم که در آخر می بینیم عده ای دلگیر شده اند؛ آن هایی را  که باید؛ دعوت نکرده ایم و بسیار موارد و اتفاقات دیگر که قاعدتا همگی ما از آن ها گریزان هستیم، اما چه کار کنیم که این شرایط و اینگونه اتفاقات پیش نیاید.

در این مقاله می خواهیم نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی را بررسی کنیم و روی اشتباهات تمرکز کنیم تا آن ها را انجام نداده و مراسم تشریفات و دعوت را به خوبی پیش ببریم.

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی: لیست کردن مهمان ها

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی

برای دعوت کردن بهتر است که اقوام، خویشان و نزدیکان را به سه دسته تقسیم کنید و نام هر کدام را در لیست مورد نظر قرار دهید. اما بسیار مناسب است که ابتدا لیست مهمانان نزدیک و درجه یک را در لیست مورد نظر بنویسید، یعنی عروس و داماد نام افراد درجه یک مثل پدر و مادر و خواهر و برادر را در لیست مورد نظر قرار دهند.

بعد از آن به سراغ اقوام و خویشان بروید و نام آن ها را در لیست قرار دهید.برای نوشتن نام آن ها در لیست منعی ندارید ، اما در ادامه شرایط دعوت کردن این مهمانان را به جشن عروسی بیشتر توضیح می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی:  مهمانان نزدیک

بعد از لیست کردن مهمان ها به سه دسته، در ابتدا بهتر است که مهمان های نزدیک را در الویت قرار دهید و بهتر است که زوجین هر دو با هم این کار را انجام دهند، تا در ادامه دلخوری و کدورت پیش نیاید، البته در کنار لیست کردن اعضای مربوط به مهمانان نزدیک بهتر است از پدر و مادر هم مشورت گرفته شود.

سپس به سراغ اقوام و خویشان یا در واقع همان فامیل های دورتر که می خواهید به مجلس عروسی خود دعوت کنید،بروید.  اما در مورد این قبیل مهمان ها بهتر است چند نکته را دقت کنید،

در برخی از موارد به دلیل عدم برنامه درست و بررسی های به موقع , اقوام دور که خیلی با آن ها رفت و آمد نداریم و شاید سال به سال هم آن ها را نبینیم، دعوت به عمل می آوریم اما فامیل های نزدیک را یا فراموش می کنیم و یا همان طور که گفته شد از قلم می اندازیم و اینگونه است که دلخوری و کدورت به وجود می آید.

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی باید تنها با نوشتن و لیست کردن اتفاق بیفتد و در ضمن یک ماه یا حداقل دو هفته قبل از عروسی انجام شود، که با برنامه های دیگر تداخل پیدا نکند.

یکی از مزیت های که لیست کردن مهمانان دارد، این است که می توانید معمولا با مهمانانی که با شما نسبت فامیلی دور دارند ولی نمی شودآن ها را دعوت نکنید؛ تعداد همراهان آن ها را هم مشخص کنید که از آوردن افراد اضافه خودداری کنند،

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی: هر چه زودتر بهتر

بسیار مناسب است که مهمان ها چیزی بین دو الی سه هفته زودتر از برنامه عروسی شما مطلع باشند تا بتوانند برنامه ها و شرایط خود را با عروسی شما تطابق دهند و باز هم اینگونه نارضایتی پیش نمی اید و همچنین احترام و موقعیت بهتری در فامیل می یابید که شما فرد منضبط و متشخصی هستید که هم وقت خود و هم وقت دیگران برای شما محترم است و به خاطر همین زودتر خبر مراسم عروسی را ابلاغ کرده اید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی: مشخص کردن همراهان مهمان

یکی از مزیت های که لیست کردن مهمانان دارد، این است که می توانید معمولا با مهمانانی که با شما نسبت فامیلی دور دارند ولی نمی شودآن ها را دعوت نکنید؛ تعداد همراهان آن ها را هم مشخص کنید که از آوردن افراد اضافه خودداری کنند، البته با مهمانان نزدیک هم اگر رودر بایستی ندارید؛ می توانید همراهان آن ها را هم مشخص کنید،البته فراموش نشود این کار تا زمانی است که ایجاد دلخوری و یا حتی کینه توزی نشود.

واقع بینانه و بی پروا رفتار کنید

گاهی اوقات زوج های جوان وقتی می خواهند مهمانان خود را دعوت کنند، دچار شرم و رودربایستی می شوند که اگر دوستم را نگویم، بد می شود و یا اگر فلانی از اقوام پدر و یا مادر را دعوت نکنم، خیلی بد می شود؛ اگر اینگونه بخواهید رفتار کنید.

مطمئن باشید بعد از لیست کردن و پایان کار خواهید دید که کلی مهمان دعوت کرده اید، برگه های سفیدی هم که از مهمانان دعوت شده سیاه شده اند و شما می مانید با کلی مخارج تشریفاتی که باید هزینه های هنگفت را  متقبل شوید، به خصوص با توجه به بازار کنونی و اقتصادی که اکنون داریم بهتر است کمی واقع بینانه و بی پروا تصمیم بگیرید تا اتفاقات خوشایندی بعد از مراسم ازدواج در انتظار زندگی شما باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

نحوه دعوت کردن مهمان ها به عروسی

تیم سایت زندگی ما دارای گروه های مختلف جهت مشاوره در زمینه های متعدد می باشد که بر روی مشاوره های مربوط به مسائل مختلف زوج های جوان تحقیقات و مطالعات گسترده ای انجام داده است، بخشی از این مطالعات به مراسم و تشریفات قبل از ازدواج بر می گردد که باز هم در عین سادگی زوج ها را دچار سردرگمی می کند؛به خصوص اگر با دخالت های خانواده ها همراه باشد،اوصاع تا حدودی به هم ریخته و نابسمان می شود.

برای این منظور تنها کاری که زوجین می توانند انجام دهند تنها یک جلسه مشاوره خانواده است تا هم مشکلات بین خودشان از بین برود و هم اینکه نحوه برخورد درست با اطذفیان جهت برگزاری جشن عروسی را بیاموزند و ایجاد دلخوری نشود.

اگر در مراسم قبل از تشریفات عروسی به سر می برید و مشکلاتی از این دست را در حال تجربه کردن هستید، خیلی بهتر استت که هر چه زودتر با مشاوره صحبت کنید و مشکلات خود ا در طی یک جلسه به اتمام برسانید. برای این امر با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب و  همین طور در روز های تعطیل ارتباط برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه