تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش آمار خودکشی

   

تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش آمار خودکشی

ما به عنوان انسان در طول زندگی خود با مشکلات بسیاری همراه هستیم. از مشکلات شخصی، خانوادگی و اجتماعی گرفته تا مصائب فرهنگی، اقتصادی و … . ظرفیت هر یک از ما در مقابله و مدیریت این مسائل با یکدیگر بسیار متفاوت است.

کلمات کلیدی:(خودکشی|دلایل خودکشی|دلایل اقتصادی خودکشی)

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

ممکن است مشکلی که برای من نوعی بسیار سخت و غیر قابل تحمل باشد برای شما بسیار ساده به نظر برسد و بعکس. اما آنچه در این میان اهمیت دارد نحوه ی نگرش و برخورد ما با این شرایط دشوار است. متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل ظرفیت تحمل بسیار پایین، نا آگاهی و عدم درک صحیح مشکلات، اعتماد به نفس پایین و … تاب مقاومت نداشته و برای رهایی از مشکلات اقدام به خودکشی می نمایند. در حال حاضر تاثیر مشکلات اقتصادی بر خودکشی بر هیچ کس پوشیده نیست و هر روز هم آمارهای بسیار تکان دهنده ای از آن به گوش ما می رسد.

 تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش آمار خودکشی

در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید :

مفهوم خودکشی و انواع روش های خود کشی را مرور می کنیم . نگاهی به دلایل خودکشی خواهیم داشت و سپس از میان آنها تاثیر مشکلات اقتصادی بر خودکشی را بررسی می نماییم.

 

خودکشی، پایان تمام وابستگی ها و دلبستگی ها

خودکشی اقدامی است عمدی و آگاهانه به منظور پایان دادن به زندگی به منظور رهایی از مشکلات زندگی. فردی که اقدام به خودکشی می کند تمام راه های ارتباطی خود با جهان اطراف را بسته می بیند و احساس می کند دیگر هیچ بند و نخ اتصالی نه با عزیزان، نه با دلبستگی ها و نه جهان دارد.

فردی که به پایان دنیا رسیده از چه راه هایی اقدام به خودکشی می کند

افرادی که در تنگنای زندگی گیر کرده اند و دیگر تمایلی به ادامه ی زندگی ندارند روش های مختلفی را برای اقدام به خودکشی انتخاب می کنند. اما از زایج ترین آنها می توان به حلق آویز کردن، مسمومیت با قرص برنج، انواع سلاح های گرم یا سرد، زدن رگ، مسمومیت با انواع دارو، پریدن از ارتفاع و … اشاره کرد.

مشاوره و مراجعه به روانشناس تاثیر فوق العاده ای در کاهش آمار اقدام به خودکشی در جامعه دارد. ما هم در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه در راستای ارائه بهترین خدمات برای داشتن جامعه ای سالم به صورت تلفنی پاسخگویی مشکلات شما خواهیم بود. شما از هر نقطه ای از کشور می توانید بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با شماره تلفن zendeghima.ir تماس حاصل نمایید و از مشاورین ما که همگی جز بهترین های کشور هستند کمک دریافت نمایید.

 تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش آمار خودکشی

سبب شناسی اقدام به خودکشی

مهم ترین عامل خودکشی یاس و نا امیدی از بهبود شرایط زندگی و ترس از بدتر شدن آن است که معمولاً آن هم ناشی از افسردگی، اختلالات شخصیت دو قطبی، انواع اعتیاد می باشد. در این بین مشکلات زندگی مهمترین عوامل خودکشی به شمار می آیند، که مجموعه ای از مشکلات خانوادگی مثل طلاق، مشکلات ارتباط اجتماعی مانند شکست های عاطفی و عشقی، مشکلات اقتصادی چون فقر، بیکاری، ورشکستگی و بدهکاری را در بر می گیرد.

 

طناب مشکلات اقتصادی وسیله ای برای خودکشی

تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش آمار خودکشی

در حال حاضر در جامعه ی ما با توجه به بحران ها و فشار های اقتصادی عدیده ای که وجود دارد مشکلات اقتصادی از مهمترین عوامل خودکشی محسوب می شود که تنش های بسیاری را در زندگی و روابط افراد ایجاد می کند. فرد وقتی نمی تواند نیاز های خود و خانواده ی خود را تامین نماید دچار ناامیدی، شرمندگی و سرخوردگی می شود. وقتی مخارج زندگی بسیار سرسام آور است و فرد از عهده ی معمول ترین نیازهای اولیه زندگی بر نمی آید به بن بست رسیده و چون در آن شرایط احساسات منفی بر ذهن او حاکم هستند نمی تواند درست بیاندیشد و اقدام به خودکشی می نماید.


همچنین ببینید:

کدام نوجوانان بیشتر دست به خودکشی می زنند؟

مشاوره قبل از خودکشی-دلایل و نشانه های خودکشی

شناخت علت خودکشی اولین اقدام برای پیشگیری


 

همراهی بسیاری از مسائل با مشکلات مالی تاثیر مشکلات اقتصادی بر خودکشی را چندین برابر می کند. وقتی فرد به دلیل افسردگی شغل خود را از دست می دهد و نمی تواند از پس مخارج زندگی بر بیاید دچار استیصال می شود. فشار های خانواده و کسانی که به هر شکل با او مراودات مالی دارند باعث درماندگی شده و او اقدام به خود کشی را تنها راه حل ممکن برای پایان دادن به این مشکل می داند.

در  جوامع در حال توسعه و توسعه یافته به دلیل امید به زندگی و پیشرفت از تاثیر مشکلات اقتصادی بر خودکشی کاسته می شود. البته این به این معنا نیست که آنها به هیچ عنوان مشکلات اقتصادی ندارند. بلکه امید به بهبود و پیشرفت در میان آنها بیشتر است. اما در کشورهایی مثل ایران که هر روز مشکلات بیشتری به بحث اقتصادی افزوده می شود و فرد علی رغم تمامی تلاش ها و زحمات خود نتیجه ی مطلوب و رفاه نسبی ندارد، قطعاً ریشه های امید به زندگی اش خشکیده خواهد شد.

مشکلات اقتصادی باعث فشارهای روحی روانی و جسمانی بسیاری می شود و همین فرد را دچار استرس بسیار، اضطراب و افسردگی می نماید و او را به سمت اقدام به خودکشی سوق می دهد.

یکی از مسائلی که نقش تاثیر مشکلات اقتصادی بر خودکشی را پر رنگ می کند، هزینه های بسیار بالای مشاوره و روان درمانی است. چرا که فرد حتی اگر هم نسبت به افسردگی و  مشکلات روانی خود آگاه و مطمئن باشد اما به دلیل این هزینه ها اقدامی برای مراجعه به مشاور و درمان نخواهد کرد و این را نیز باید در نظر داشت که روند درمانی به یک جلسه محدود نشده و نیازمند چندین نوبت مراجعه می باشد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و مشکلات مالی هموطنان عزیز تمامی خدمات مشاوره ی خود را به صورت تلفنی و در بالاترین سطح کیفی ارائه می نماید تا شاید از این طریق از تاثیر مشکلات اقتصادی بر خودکشی در سطح جامعه بکاهد. از این رو شما برای دریافت مشاوره و درمان مشکلات روحی و روانی خود می توانید با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری و حتی گرفتن وقت قبلی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل با شماره تلفن ثابت zendeghima.irتماس حاصل نمایید.

از شما خواهشمندیم قبل از هر گونه پرورش افکار منفی در ذهن خود و تصمیم به اقدام به خودکشی با مشاوران متخصص و با تجربه ما تماس بگیرید. آنها حتماً راه حلی برای مدیریت بحران های زندگی شما خواهند داشت.

                                        

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه