علت سندروم سیندرلا

علت سندروم سیندرلا
   

علت سندروم سیندرلا چیست؟ نشانه ها و علائم سندروم سیندرلا را می دانید؟ درمان این سندروم چگونه است؟ با ما همراه باشید تا با علت سندروم سیندرلا آشنا شوید.

روزی دختری تنها به نام سیندرلا، که قصه اش را حتما شنیده اید، منتظر شاهزاده ای بود که از راه برسد و او را با خود ببرد و نجات دهد. اما آیا این شروع یک داستان درخشان و بی نظیر است؟ ولی این مسأله ای است که در اکثر زنان پیدا می شود. بدون اینکه هیچ نقشی در بروز آن داشته باشیم، از همان ابتدا و در سنین پائین، اینطور برنامه ریزی شده تا باور کنیم که همه چیز روبه راه است و سرانجام با رسیدن شریک زندگی حقیقی، جایگاه خودمان را در زندگی پیدا خواهیم کرد.

البته به دست آوردن عشق یا  همسر دلخواه، هیچ ایرادی ندارد. ولی مشکل از آنجایی شروع می شود که به این باور برسید که این عاقبت و سرانجام شماست و بدون شریک زندگی خود، زندگی کامل نیست.

هنگامی که از مردی برای خود، موجودی مقدس می سازید و احساس می کنید که بدون او، چیزی را از دست می دهید، آن زمان است که ناامیدی به سراغتان می آید و قدرت خود را در همان لحظه از دست می دهید. در همین لحظه است که سندروم سیندرلا شما را تهدید می کند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه علت سندروم سیندرلا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

علت سندروم سیندرلا چیست؟

علت سندروم سیندرلا

دلایل و علل زیادی برای توضیح اینکه چطور سندروم سیندرلا از داستان به دنیای واقعی راه پیدا کرده، وجود دارد. عده‌ زیادی باور دارند این مسأله ریشه در تربیت فرزندان در دوران کودکی دارد. انسان ها، بچه ‌ها را به‌خاطر کارهای جذابی که انجام می‌دهند، دوست دارند، نه به خاطر چیزی که هستند.

پس کودک، مدام به‌ دنبال واکنش دیگران و نشانه‌ هایی برای تأیید ‌شدنش است. وقتی دختربچه ‌ای گریه می‌کند، والدین سعی بر آرام‌ کردن کودک دارند؛ ولی شاید در مورد پسربچه ‌ها انقدر نگران نباشند.

باور معمول جامعه این است که دختر ها شکننده ‌تر و حساس تر از پسر ها هستند. بسیاری از پدر و مادر ها مدام نگران دخترانشان هستند و از اینکه آن ها هنگام ماجراجویی صدمه ببینند، می‌ترسند. اما بازی سر شکستنک دارد، دختر و پسر هم فرقی نمی کند.

دوران بلوغ، دورانی حیاتی در رشد تمامی انسان‌ ها است. در دوران بلوغ، دختر ها کم‌کم به آن چیزی که جامعه از آن ها انتظار دارد، تبدیل می‌شوند و بیشتر به سمت سیندرلا شدن جلو می‌روند. طبق خبر مجله نیویورک ‌تایمز، دختر ها به طرزی نا محسوس به‌ خاطر اینکه مایه‌‌ آرامش مرد ها هستند، تشویق می‌شوند؛ و این مسأله سندروم سیندرلا را در دختران تقویت می‌کند. دختر ها کمتر برای مستقل‌ شدن تشویق می‌شوند؛ درعوض، بسیار بیشتر به دیگران وابسته می‌شوند و عزت نفس آن ها به واکنش و رفتار‌ دیگران بستگی پیدا می‌کند.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه علت سندروم سیندرلا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

والدین باید فرزندان خود را به گونه ای بار بیاورند که بپذیرند دختران توانایی انجام کار های سخت را دارند. به دخترانتان یاد بدهید که برای رسیدن به موقعیت هایی که آرزویش را دارند، منتظر فرد دیگری نباشند. تشویق دختران از کودکی به مسئولیت پذیر بودن، کمک بسیاری در مستقل شدنشان خواهد کرد. به آن ها یاد بدهید که خوشبختی فقط با آمدن شاهزاده ای سوار بر اسب سفید امکان پذیر نیست.

علائم و آثار سندروم سیندرلا

سندروم سیندرلا تمامی بخش های زندگی دختران را تحت تأثیر قرار می دهد. دختران دچار این اختلال، یاد می گیرند که در هر زمینه ای به اجازه یا گرفتن حمایت از مردان نیاز دارند. تصمیم گیری های قاطعانه برای آن ها بسیار دشوار خواهد بود. این عدم قطعیت و بی ثباتی را در تک تک کلماتشان می توان یافت.

بسیاری از این دختران دچار شخصیت وابسته هستند. برای مثال، دختر ‌ها در بیان نظراتشان بسیار بیشتر از عبارت ‌های فکر کنم، شاید یا مطمئن نیستم استفاده می‌کنند. این تفاوت در گفتار، نه‌ تنها نشانه ای از باور به اختلاف در توانایی ‌هایی زن و مرد است، بلکه می‌تواند منشأ و عامل ایجاد کننده این اختلاف باشد. زنانی که از طرف خودشان پذیرفته شده نباشند، چطور می توانند در یک رابطه، موفق ظاهر شوند.

سندروم سیندرلا نشانه‌ فرار از مسئولیت است. دختران دچار اختلال سندروم سیندرلا، گمان می‌کنند که وقتی مرد ها هوایشان را دارند، آن ها از هر نوع مسئولیت مالی، احساسی و فیزیکی آزاد هستند. این دختران یاد می گیرند تا وقتی که کس دیگری هست تا مسئولیت آن ها را به عهده گیرد، نیازی به تلاش اضافه ندارند و این بهانه، مانع از هر نوع جاه طلبی از سمت دختران می شود.

بنابراین دخترانی را داریم که به علت عدم شناخت توانایی های خودشان، اعتماد به نفس کافی برای هر نوع استقلال طلبی را ندارند و تنها راه رسیدن به خوشبختی را وجود مردی برای پیش برد امور خود می دانند.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه علت سندروم سیندرلا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

راه های پیشگیری از سندروم سیندرلا

والدین باید فرزندان خود را به گونه ای بار بیاورند که بپذیرند دختران توانایی انجام کار های سخت را دارند. به دخترانتان یاد بدهید که برای رسیدن به موقعیت هایی که آرزویش را دارند، منتظر فرد دیگری نباشند. تشویق دختران از کودکی به مسئولیت پذیر بودن، کمک بسیاری در مستقل شدنشان خواهد کرد. به آن ها یاد بدهید که خوشبختی فقط با آمدن شاهزاده ای سوار بر اسب سفید امکان پذیر نیست.

حال به چند مورد از راه های پیشگیری از سندروم سیندرلا، که دختران جوان باید رعایت کنند، می پردازیم:

توانا شدن و خیال پردازی

درباره یک افسانه و هر کدام از شخصیت هایش که دوست دارید، فکر کنید. برای مثال، سیندرلا. تصور کنید که در سینما، در حال تماشای این فیلم روی پرده هستید؛ خودتان را در نقش اصلی داستان ببینید و زمانی که به اوج بحران رسیدید، نمایش فیلم را قطع کنید. این مسأله، نکته اصلی داستان است که همان جایی که نیاز به تصمیم گیری باشد، چیزی اتفاق بیفتد؛ مثلا بروز چندین مشکل حل نشدنی برای شخص اصلی داستان، و بقیه فیلم در مورد چگونگی حل این مشکل است. از این جا به بعد داستان، به هر سمتی می تواند کشیده شود. به جای اینکه ادامه فیلم را از طریق آنچه از داستان می دانید، به پایان برسانید، یک پایان جدید برای فیلمتان بسازید.

نگاه به داستان از جنبه ای دیگر

یکی دیگر از متد های ساده برای تغییر موقعیت در افسانه ها، این است که داستان را از جنبه ای دیگر ببینید. برای مثال، تصور می کنیم که سیندرلا به شاهزاده ای نیاز دارد تا او را از زندگی سختی که دارد، رها کرده و او را تبدیل به شاهزاده خانم کند. اما اگر این طور نشد چه می شود؟ یک ثانیه درباره آن فکر کنید.

شاهزاده به عروس نیاز دارد، همچنین به دنبال عشق و در جستجوی فرد مناسبی می باشد. شاید شاهزاده احساس کند که نیاز به همسری دارد که او را کامل کند و اگر این مورد پیدا شود، این دو واقعا جفت همدیگر هستند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه علت سندروم سیندرلا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

 عوامل شاهزاده بودن خود را افزایش دهید

درنتیجه نکته اخلاقی داستان این است که ما نیازی نداریم منتظر شخص کاملی شویم تا بتواند ما را کامل کند. به شخص دیگری نیاز نداریم تا به ما کمک کند تا از شرایط خود فرار کنیم یا تبدیل به شاهزاده خانم شویم. باید این حقیقت را قبول کرده و خودمان را تقویت کنیم. هر زمانی که احساس می کنید در افسانه های قدیمی، در حال غرق شدن هستید، نکاتی که می گوییم را به کار برده تا به ویژگی های شگفت آور زنانه خود پی ببرید.

مقالات پیشنهادی مجیب

چندین بار در روز این جملات را تکرار کنید: من بدون عیب و نقص هستم، من کامل هستم، من عاشق خودم هستم.

در صورت امکان، جلوی آینه بروید و این جملات را بگویید و با لبخند، آن را به پایان برسانید.

هر صبح که  بیدار می شوید، به تمام چیزهایی که آرزوی آن ها را دارید، لحظه ای فکر کنید و خودتان را فردی موفق تصور کنید.

درمان اختلال سندروم سیندرلا در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

علت سندروم سیندرلا

بهترین راه درمان اختلال سندروم سیندرلا، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. اختلال سندروم سیندرلا، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود.

متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه علت سندروم سیندرلا با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مشاورین سایت زندگی ما، مانند پدر و مادری دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید.

همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا دخترانی سلامت و موفق داشته باشید.

برای صحبت با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه