پس انداز کردن پول با چند روش ساده و کارآمد

پس انداز کردن پول
   

پس انداز کردن پول چگونه ممکن است ؟ گاهی اوقات سخت است که آن را شروع کنید. ممکن است دشوار باشد که روش های ساده ای برای صرفه جویی در پول را بفهمید و چگونه با اهداف مالی خود اهداف مالی بزرگ را دنبال کنید. راهنمای گام به گام زیر می تواند در گسترش یک برنامه پس انداز کردن پول واقع بینانه مفید باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پس انداز کردن پول  می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

۱٫تمام هزینه های خود را ثبت کنید

پس انداز کردن پول

اولین قدم برای پس انداز کردن پول این است که بدانید چه مقدار پولی را صرف می کنید. تمام هزینه های خود برای یک ماه را ثبت کنید. به همین ترتیب، برای یک ماه، برای هر محصول ، حتی هر لیوان چای، هر سیگار، یک روزنامه و هر نوشیدنی که در شبها می خورید ثبت کنید. بر اساس آنچه که شما ثبت کرده اید، هزینه های خود را با توجه به دسته بندی خود سازماندهی کنید: بنزین، مواد غذایی، حمل و نقل و در پایان، کل هزینه هر یک از آنها را ثبت کنید.

 ۲٫بودجه بندی

اکنون که شما یک تصویر روشن از هزینه های خود را در یک ماه دارید، شما می توانید هزینه های خود را بودجه بندی کنید. پول خود را محدود کنید و پول خود را برای روز خود بپردازید. در نظر داشته باشید که بودجه شما شامل تمام هزینه های شما می شود، که معمولا رخ می دهد، اما نه هر ماه، مانند هزینه نگهداری یک ماشین.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه پس انداز کردن پول با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

هر ماه رشد خود را بررسی کنید این نه تنها به تثبیت برنامه پس انداز کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا مشکلات را حل کنید و بلافاصله آن را حل کنید. این روش صرفه جویی در پول ساده حتی ممکن است انگیزه ای برای ذخیره بیشتر و رسیدن به اهداف شما سریعتر به شما بدهد.

۳٫برای پس انداز کردن پول خود برنامه ریزی کنید

با توجه به هزینه های ماهانه خود، صرفه جویی در بودجه خود را دسته بندی کنید و سعی کنید پس انداز خود را حداقل ۱۰-۱۵٪ از درآمد خالص خود ذخیره کنید. اگر هزینه های شما به شما اجازه ذخیره زیاد نمی دهد، وقت آن است که هزینه های خود را کاهش دهید. فکر می کنید که چگونه هزینه های غیر ضروری خود را کاهش دهید که می توانید کمتر از آن لذت ببرید، مانند خودن غذا در یک رستوران و غیره.

۴٫اهداف خود را مشخص کنید

تنظیم اهداف صرفه جویی باعث می شود شروع به کار بسیار آسان تر شود. تعیین زمان مورد نیاز برای رسیدن به هدف. برخی اهداف کوتاه مدت هستند (معمولا بین یک تا سه سال):

  • صرفه جویی در هزینه های فوق العاده، که شامل هزینه های شش ماه تا یک سال (مانند پس انداز برای بیکاری و سایر حوادث ضروری(
  • صرفه جویی در خرید یک ماشین
  • صرفه جویی برای سفر در تعطیلات

یک سرمایه گذاری بلند مدت که می تواند چندین سال یا حتی چند دهه طول بکشد و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پس انداز برای بازنشستگی
  • پس انداز برای تحصیل و دانشجویان
  • صرفه جویی در خرید یک خانه یا برای بازسازی خانه فعلی

 ۵٫اولویت های خود را شناسایی کنید

هنگامی که زمان ذخیره می شود، افراد مختلف دارای اولویت های مختلف هستند. بنابراین عاقلانه است که تصمیم بگیرید کدام یک از اهداف پس انداز تان مهم تر است. بخشی از این فرآیند تعیین میزان زمانی است که می توانید صبر کنید تا هدف خود را برآورده کنید و هر ماه برای رسیدن به هدف، پولی را که می توانید صرف کنید. همانطور که این کار را برای اهداف خود انجام می دهید، آنها را با توجه به اولویت خود ترتیب دهید و بودجه خود را با توجه به بودجه ماهانه خود کنار بگذارید.

به خاطر داشته باشید که رتبه بندی اولویت ها به این معنی است که شما انتخاب کرده اید. اگر می خواهید با توجه به پس انداز بازنشستگی تمرکز کنید، اهداف دیگر در کنار هم قرار می گیرند، در حالی که مطمئن هستید اهداف مهم خود را خواهید داشت.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

راهکارهای صرفه جویی و سرمایه گذاری برای اهداف مختلف

پس انداز کردن پول

اگر برای اهداف کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید، این روش های ایمن را امتحان کنید:

  • باز کردن یک حساب معمولی کوتاه مدت
  • باز کردن یک حساب بلند مدت که دارای نرخ بهره بالاتری نسبت به حساب های معمول است

برای سرمایه گذاری های بلند مدت:

  • خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • سهام خرید و سهام اوراق قرضه

رشد خود را نظارت کنید

هر ماه رشد خود را بررسی کنید این نه تنها به تثبیت برنامه پس انداز کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا مشکلات را حل کنید و بلافاصله آن را حل کنید. این روش صرفه جویی در پول ساده حتی ممکن است انگیزه ای برای ذخیره بیشتر و رسیدن به اهداف شما سریعتر به شما بدهد.

مقالات پیشنهادی مجیب

 مشاوره مجیب برای پس انداز کردن پول

به عبارت دیگر، خانواده با پول بیشتری پول می پردازد تا یک دستگاه جایگزین را خریداری کند. اگر شیوه زندگی و اموال شخصی به خوبی مراقبت شود، به عنوان طول عمر افزایش می یابد، هزینه های ثابت خانواده کاهش می یابد. با کاهش هزینه ها، امکان صرفه جویی در پول افزایش می یابد، و از سوی دیگر امکان پاسخگویی به نیازهای دیگر نیز وجود دارد. از این رو، پس انداز صرفا صرفه جویی در پول نیست.

در گروه اجتماعی، حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی، مانند اعتماد، باعث می شود که خانواده با مشکلات کمتر مواجه شود. پس اندازها یک راه برای به اشتراک گذاشتن نسل بعدی در دارایی هایی است که امروز داریم. در طول عمر خود، خانواده، دارایی هایی را که ناخواسته و ناخواسته در آینده به اعضای جوان خود می رسد، به دست خواهند آورد. همچنین، این اعضا در طول رشد خود از این دارایی ها بهره مند می شوند، اما حفظ و نگهداری این دارایی ها و تلاش برای اضافه کردن به آن، از یک سو، زندگی را ساده تر می کند و از سوی دیگر طرفداران آینده قوی تر می شوند.

پس انداز اقتصادی یا اجتماعی ایمنی اعضای خانواده را تضمین می کند. امنیت همچنین اضطراب و فشار روانی را کاهش می دهد. از آنجا که خانواده ها با مشکلات فراوان در قالب های گوناگون روبرو هستند، پس اندازها یکی از راه حل های این مشکلات خواهد بود؛ از این رو، صرفه جویی در خانواده ها امنیت بیشتری دارند و زندگی به شما ثبات و ثبات بیشتری می دهد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای پس انداز کردن پول از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه