دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه چیست

دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه
   

دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه  دلایل زیادی را می تواند در بر داشته باشد، که گاهی پی بردن به آن ها بسیار سخت و گیج کننده است، به خاطر اینکه در خانه و به هنگام برخورد کودک با والدین و دیگر اعضای خانواده کاملا عادی است و از صحیت کردن هیچ گونه خجالت و ترسی ندارد اما در بیرون از منزل و مدرسه یا کم حرف می زند و یا اصلا حرف نمی زند که اطرافیان، فامیل و معلمان پرسشی که دارند این است چرا حرف نمی زند و بهتر است که او را دکتر ببرید.

این قبیل اتفاقات زیاد است و مسائل مختلفی می تواند دخیل باشد ، که در این مقاله قصد داریم به همین مسئله یعنی دلیل صحبت نکردن کودک اشاره کنیم و راه حل هایی که مورد نیاز است تا کودک ما اگر با مشکلی در خارج از منزل مواجه است، آن را برطرف کنیم.

دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه : دلیل این سکوت چیست

دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه

مشکلات روحی

این سکوت از سوی کودکان آن هم در خارج از خانه دلایل زیادی را می تواند در خود داشته باشد، می تواند مشکلات روحی و روانی باشد که خود به دسته های متعدد تقسیم می شوند،اما این مشکل روحی چه می تواند باشد، که کودک را به یکباره یعنی و البته به اختیار خودش در خارج از منزل به سکوت فرا می دارد.

تحقیقات گسترده از سوی روانپزشکان و روانشناسان بسیاری انجام شده، که بخشی می تواند به دلیل اضطراب ها، استرس های خارج از منزل باشد، که گویا کودک با آن ها مواجه شده و به صورت ترس بر او غلبه می کنند و به هر دلیلی نمی تواند راجع به آن با والدین صحبت کند.

مثلا ممکن است به دلیل ترس از معلم به جهت اینکه تکالیفش را  انجام نداده و با برخورد جدی معلم رو به رو شده که باعث شده به  وقت مواجه با درس وکلاس به سکوت می رود. یا در سایر محیط های خارج از خانه به دلایل متعددی می تواند متحمل ترس و اضطرابی شده باشد که سعی دارد برای نجات خود و عدم آسیب از سوی محیط یا دیگران سکوت اختیار کند.

و البته گاهی اوقات خود مشکلات خانوادگی ایجاد ترس و دلهره برای کودک می شوند که مانع از اعتماد به نفس او در جامعه بیرون می شود. ترسی که جلوی شجاعت و عزت نفس او را می گیرد، اما بیشتر خانواده ها از این موضوع بی اطلاع هستند.

موضوع و دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از منزل بیشتر در بین سنین ۴ الی ۶ سال اتفاق می افتد و با عدم ارتباط و صمیمت با بچه های محله، فامیل و مهد کودک اتفاق می افتد و این مسئله معمولا در یک دوره یک ماهه شکل می گیرد.

دلایل جسمی

در برخی از مواقع دلایل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه مشکلات جسمی مثل عدم تکلم درست است، که این موضوع باید طیق یک گفتار درمانی برطرف شوند، کودک زمانی که از گفتار صحیح محروم باشد، با مسخره کردن همسالان خود مواجه می شود و خجالت می کشد که در جمع صحبت کند.

بنابراین سعی می کنند سکوت اختیار کنند تا از تمسخر دیگران در امان باشند و اینگونه منزوی می شوند و ارتباطات کلامی آن ها به مرور کم می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

دلیل صحبت نکردن کودکان  در خارج از خانه: چگونه تشخیص دهیم

بیشترین اتفاقاتی که در مورد عدم صحبت کودکان در جامعه صورت می گیرد، در مدرسه است و با عدم پیشرفت تحصیلی، عدم ارتباط با همسالان و معلمان خود،عدم شرکت در فعالیت های اجتماعی و غیره مواجه می شوند که این موضوعات می تواند تشخیص موضوع را ساده کنند.

موضوع و دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از منزل بیشتر در بین سنین ۴ الی ۶ سال اتفاق می افتد و با عدم ارتباط و صمیمت با بچه های محله، فامیل و مهد کودک اتفاق می افتد و این مسئله معمولا در یک دوره یک ماهه شکل می گیرد.

در خارج از خانه  هیچ گونه جنب و جوش و تحرکی از او نمی بینید و  منزوی است، بی تحرک و بی حرکت است و انگار نسبت به موضوعی مات و مبهوت می باشد. البته برخی از این کودکان نه تنها در خارج از منزل بلکه در داخل منزل هم ممکن است با سکوت و منزوی شدن رو به رو شوند.

دلیل صحبت نکردن کودکان  در خارج از خانه: راه های درمان

دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه

در ارتباط با درمان صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه هنوز مطالعات گسترده و کلیدی انجام نشده که بتوان در مورد درمان آن به صورت قطعی صحبت کرد، اما طبق مواردی که در بالا گفتیم،معمولا یکی از دلایل بالا می تواند مشکل اینگونه کودک ها باشد و در عین حال مشکل چندان بحرانی جهت درمان نیست، بیشتر بچه های این قشر با اضطراب و استرس های اجتماعی و خانوادگی رو به رو هستند.

بنابراین برای حل اینگونه مشکلات نه تنها کمک پزشکان و روان درمانگر ها در درمان موثر است، بلکه نیاز به یک حمایت، همکاری و دخالت های گروهی خانواده، آموزش و پرورش، مراکز گفتار درمانی و شنوایی سنجی است، تا با همت یکدیگر مشکلاتی از این دست را به راحتی تشخیص دهند و درمان سریع و مناسب را ارائه دهند. پس اگر کودک از مشکلات فیزیکی و جسمی مثل عدم تکلم درست و یا مشکلات شنوایی رنج می برد باید به پزشک متخصص، مراکز گفتار درمانی و شنوایی سنجی مراجعه کرد.

و اگر از ناحیه اضطراب و استرس خانوادگی و اجتماع با اینگونه اختلال مواجه شده است، باید از یک روانشناس کودک و یا روان درمانگر متخصص استفاده کرد تا هر چه زودتر درمان به نتیجه برسد. و همچنین در برخی مواقع از مشکلات روحی روانشناس ممکن است جهت برطرف کردن مشکلات حاد اولیه از قرص های تجویزی مناسب برای کودک بهره ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در مراکز روان درمانی معمولا برای کمک به بیمار متناسب با نوع بیماری وی و مشکلاتی که دارد، ابتدا یک تحقیق موثر  به همراه تست های شخصیتی و رفتاری به عمل می آید تا متوجه اینگونه اختلالات روحی شوند و متناسب با آن توصیه ها و تجویزات روحی و درمان دارویی را صادر کنند.

در سایت زندگی ما هم در بخش درمان های رفتاری و شخصیتی کودک تحقیقاتی در حوزه های مختلف مثل دلیل صحبت نکردن کودکان در خارج از خانه انجام شده است، تا بتوانند متوجه این گونه مشکلات کودکان باشند و خوشبختانه با نتیجه بسیار خوبی هم موجه شده اند، که با توجه به تجویز های رفتاری – روحی و  دارویی این دسته از کودکان توانسته اند با بهبودی قابل چشمگیری مواجه شوند و در سال های بعد به طور کلی مشکل آن ها برطرف شده است.

جهت ارتباط با این مرکز می توانید همه روز ه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما حتی در روز های تعطیل با این شماره تماس  zendeghima.ir  ارتباط برقرار کنید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه