چگونه به همسرتان بگویید طلاق می خواهید؟

مطرح کردن طلاق از همسر
   

سالهاست که ازدواج خود را از دست داده اید و از آن ناراحت هستید و در پی مطرح کردن طلاق از همسر خود می باشید. در عرض دو یا سه سال گذشته، شما چندین بار به روانشناس یا مشاور رفته اید و به راه حل هایی که به همسرتان داده اید توجهی نشده است. وساطت خانواده های شما نیز با شکست روبرو شده است. به همین دلیل حدود یک سال است که شما دائما در مورد طلاق فکر می کنید، حتی در مورد اینکه چگونه زندگی شما پس از طلاق خواهد شد خیال بافی می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران کشور بهره مند شوید.

کلمات کلیدی:( طلاق |اطلاع دادن طلاق به دیگران|مطرح کردن طلاق از همسر   )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مطرح کردن طلاق از همسر

بعد از مطرح کردن طلاق از همسر نه تنها سعی نکنید او را خاموش کنید، بلکه از او بخواهید که بیشتر صحبت کند شما به حرف های او کاملا گوش می دهید. مفید است که درک خود را از احساسات او خلاصه کنید تا احساس کند که کلمات او درک شده است.

چگونگی مطرح کردن طلاق از همسر

یک فاصله عمیق احساسی بین شما و همسر شما وجود دارد. اگر چه ممکن است با یکدیگر صحبت کنید، اما محبت و عشقی میان شما نیست و تنها گاهی اوقات، یک بحث نیز می تواند باعث جنگ برای شما شود. در این سال گذشته تنها چیزی که شما را در این ازدواج نگه داشته، حس عذاب وجدان  شما نسبت به فرزندان شماست. در نهایت، پس از مشاوره با یک روانپزشک با تجربه، تصمیم گرفتید تا طلاق بگیرید. حتی با تمام معایب، اختلافات و مشکلات که طلاق برای شما دارد باز هم شما متعهد به انجام هستید. حالا تنها چیزی که باقی مانده چگونگی مطرح کردن طلاق از همسر است.

  • در نظر گرفتن تمام چیز ها

چیزهای زیادی را در نظر بگیرید؛ اول اینکه چقدر از خبر شما شوکه خواهد شد؟ او احتمالا با ازدواج شما مانند شما ناراضی است. احتمالا آگاه است که ناراحت هستید، اما احتمالا نمی داند که خیلی ناراضی هستید تا طلاق بگیرید. جهت دریافت مشاوره در این رابطه می توانید به صورت آنلاین و تلفنی با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

اقدام به مطرح کردن طلاق از همسر

بنابراین، با تجزیه و تحلیل آنچه شما می دانید، مقدار حد تعجب او را حدس بزنید. هر چه تعجب یا شوکه شدن از خبر شما بیشتر باشد، پذیرفتن طلاق طولانی تر خواهد شد. یک زمان را انتخاب کنید تا بدانید هر دو شما آزاد هستید تلفن های خود را خاموش کنید و اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما در جایی دیگر هستند. بیانیه شما می تواند چیزی شبیه به این باشد:

  • من خبر بدی برای گفتن دارم.
  • من تصمیم گرفتم از هم جدا شویم.
  • این چیزی است که من برای مدتی طولانی به آن فکر می کنم.
  • تو حداقل می دانی که ما باهم وضعیت سختی داشتیم.
  • من به پایان رنج رسیده ام و نمی توانم بیشتر ادامه دهم.
  • می دانم که این یک روند دردناک و سخت برای همه ماست.

من معتقدم که ما می توانیم این کار را دور از هر نوع بی احترامی به یکدیگر انجام دهیم و من امیدوارم که تو آن را باور کنید. وقتی مطرح کردن طلاق از همسر را انجام می دهید، احتمالا برای یک گفتگوی طولانی یا یک سری از گفتگوها آماده باشید.

  • اولین واکنش

اگر او هنوز برای رسیدن به طلاق آماده نشده است، اولین واکنش وی به شما منصرف کردن شما از این تصمیم است. این ممکن است حتی کاملا عصبانی باشد و شما را به همه نوع چیزهای وحشتناک متهم کند. همه این پاسخ ها عادی و قابل پیش بینی هستند. اکنون که شروع به انتخاب کردن طلاق می کنید باید این نکات را بدانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره از بهترین روانشناسان می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

نکاتی بعد از مطرح کردن طلاق از همسر

شما باید آنچه را قبلا گفتید با تأکید بر چهار نکته تکرار کنید؛

  • تصمیم شما غیر قابل برگشت است و نظر شما تغییر نخواهد کرد.
  • شما مصمم هستید تا طلاق را به دور از بی احترامی انجام دهید که نیازهای هرکسی از جمله او را در نظر گرفته اید.
  • شما در مورد مقصر بحث نخواهید کرد.
  • فقط می خواهید درباره طلاق صحبت کنید و مسائل بعد از آن.

شما باید آگاه باشید بعد از مطرح کردن طلاق از همسر او نیاز به زمان دارد تا این وضعیت را بپذیرد و شما همواره این زمان را به او می دهید. به خاطر داشته باشید که دو نفر از شما باید تصمیمات زیادی بگیرند و شما با او کار خواهید کرد تا تصمیمات عادلانه و عاقلانه در مورد این تصمیمات کسب کند، اما اکنون زمان مذاکرات نیست. وقت آن خواهد آمد که زمان فکر کردن و آماده شدن برای شروع را داشته باشد.

مطرح کردن طلاق از همسر

توصیه های شما به همسر بعد از درخواست طالاق

شما همچنین باید همسر خود بگویید که شما عجله ای برای اقدام قانونی نخواهید داشت و شما امیدوار هستید که تماس با وکیل و دادگاه را به حداقل برسانید.

  • سعی کنید دفاع نکنید

اگر تفسیرش از مطرح کردن طلاق از همسر با یک اتهام یا انتقاد همراه باشد، شما عمیقا وسوسه خواهید شد که یک حمله متقابل داشته باشید.

شما می خواهید به او بگویید که چگونه:

  • نگرش و غفلت او
  • غفلت از نیازهای شما
  • ناکارآمدی آن به عنوان یک همسر
  • همه این ها تصمیم شما را تصدیق می کند و باید سال ها پیش آن را انجام می داد.

اگر این ها را بگویید، هرج و مرج در پیش رو خواهید داشت.

از خود دفاع نکنید و از نقص و کمبود همسر خود انتقاد نکنید.

شما باید در سکوت گوش کنید و صحبت نکنید.

حرفش را کامل بشنوید.

اگر قبلا چیزی درباره گوش دادن فعال یاد گرفته اید، وقت آن است که از آن استفاده کنید.

  • تلاش برای ساکت نکردن

بعد از مطرح کردن طلاق از همسر نه تنها سعی نکنید او را خاموش کنید، بلکه از او بخواهید که بیشتر صحبت کند شما به حرف های او کاملا گوش می دهید. مفید است که درک خود را از احساسات او خلاصه کنید تا احساس کند که کلمات او درک شده است.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشترکین و زوجین گرامی می توانند برای دریافت مشاوره تلفنی از طریق تلفن ثابت اقدام فرمایند و از خدمات سایت زندگی ما به صورت همه روزه بهره مند شوند. در روزهای تعطیل نیز مشاوران پاسخگوی شما عزیزان هستند ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مطرح کردن طلاق از همسر نیز می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با بهترین مشاوران و روانشناسان کشور حاضر در این مرکز ارتباط برقرار نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه