برای نه گفتن تمرین کنید

چگونگی نه گفتن
   

در این بخش شما را با چگونگی نه گفتن و راه های آن آشنا خواهیم کرد. برای همه ما پیش آماده که گاهی اوقات به بعضی چیز ها قدرت نه گفتن را نداریم و بدون آن که متوجه شویم به درخواست ها پاسخ مثبت می دهیم. چرا کلمه ی نه خیلی دشوار است؟ این فقط یک کلمه است، درست است؟ برای راه های نه گفتن می توانید با سایت زندگی ما به صورت همه روزه و تلفنی در ارتباط باشید و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با آن ها ارتباط برقرار کنید.

کلمات کلیدی:(نه گفتن|چگونگی نه گفتن|تمرین نه گفتن|پادگیری نه گفتن)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بررسی عدم نه گفتن

بسیاری از وقت هایی که ما قدرت نه گفتن را نداریم به این دلیل است که می ترسیم و یکی از بزرگترین دلیل های نه گفتن هم همین موضوع است. چرا که فکر می کنیم با این کار کسی را نا امید می کنیم و یا منجر به عصبانی شدن او خواهیم شد، این مسائل فکر ما را درگیر می کند یا شاید تصور کنیم اگر خواسته آن ها را رد کنیم باعث می شود که خیال کنند برای آن ها احترام قائل نیستیم. چگونگی نه گفتن و آشنایی با آن یکی از راه هایی است که می توانید برای داشتن احساس بهتر آن را تمرین کنید.

چگونگی نه گفتن

چگونگی نه گفتن و شناخت آن

در بسیاری از موارد این فقط یک چالش نیست که شما با آن مواجه هستید، بلکه آن چیزی است که بسیاری از مردم هر روز امکان دارد که با آن روبرو شوند. این یک بار سنگین برای گفتن است، زیرا با تمایل به گفتن بله نیز کمبود اعتماد به نفس را در خودمان احساس خواهیم کرد. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد از این مسئله ناراحت هستید و با چگونگی نه گفتن آشنایی ندارید با ما همراه باشید تا شما را با روش های آن آشنا کنیم.

راه چگونگی نه گفتن

شاید تصور کنید، زمانی که به کسی نه می گویید در واقع آدم بدی هستید اما گفتن نه به این معنا نیست که شما بی ادب هستید، خودخواه و یا مغرور هستید. اینها همه اعتقادات ناخوشایندی است که وقتی کسی می گویند نه به آن ها فکر می کند. شناخت چگونگی نه گفتن یک روش عالی برای فهمیدن این باور ها است که از کجا آمده است. همچنین لازم به ذکر است که شما در تمام طول هفته حتی روزهای تعطیل می توانید با سایت زندگی ما در این رابطه صحبت کنید و از خدمات متخصصین بهره مند شوید.

یادگیری گفتن نه درکی است که شما ارزشمند هستید و نظر خود را در مورد خودتان نسبت به خواسته دیگران انتخاب می کنید.

نه گفتن به افراد مختلف

در گذشته ما به عنوان بچه ها یاد گرفته ایم که نه گفتن غیر منتظره نامناسب است یا مثلا اگر به پدر و مادر یا افراد نزدیک و آشنایان اگر نه بگوییم این کار بی ادبی ما را نشان می دهد. در واقع گفتن کلمه بله را کاری مودبانه و محترمانه می پنداشتیم؛ اما در حال حاضر که عاقل و بالغ هستیم می توانیم خودمان انتخاب کنیم که به درخواست ها چه پاسخی دهیم. تفاوت بین درست و غلط را تشخیص می دهیم در واقع چگونگی نه گفتن به خودمان بستگی دارد و بر اساس تصمیم ما صورت می گیرد.

عدم نه گفتن در کودکی

متأسفانه، ما بر اساس اعتقادات دوران کودکی مان نه گفتن را می گذاریم کنار و همچنان با قبول کردن خواسته های غیرقابل انکار، بدبختی، نومیدی و یا خودخواهانه دیگران به زندگی ادامه می دهیم. ما نگران هستیم که اگر بگوئیم نه احساس تحقیر، گناه یا شرمساری می کنیم و در نهایت به تنهایی ما ختم خواهد شد در واقع این طرز فکر ها اشتباه است. چگونگی نه گفتن به شرایط و محیط اطراف شما بستگی دارد برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که طرف مقابل شما ناراحت نشود.

چگونگی نه گفتن با یادگیری

یادگیری گفتن نه درکی است که شما ارزشمند هستید و نظر خود را در مورد خودتان نسبت به خواسته دیگران انتخاب می کنید. در غیر این صورت اگر زندگی را براساس خواسته دیگران انجام دهید هرگز احساس آزادی و واقعا خوشحالی نخواهید داشت. اگر شما به درخواست سایر افراد نگاه مثبت داشته باشید، آنچه شما اساسا میگویید در واقع این است که نظر آنها نسبت به من مهمتر از نظر من در مورد خودم است. جهت دریافت مشاوره راجع به چگونگی نه گفتن می توانید به صورت آنلاین و تلفنی با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.


خواندن این مقالات شاید برای شما جالب و مفید باشند:

عوامل موثر بر دلبستگی ایمن

در مصاحبه شغلی پتانسیل های خود را نشان دهید

چطوری روز کاری را برای موفقیت فردی بهتر شروع کنیم

بررسی اختلال شخصیت نمایشی و شناخت علل آن


ارزیابی شناخت خودتان

برای یادگیری چگونگی نه گفتن این موارد را در نظر بگیرید، بالا بردن اعتماد به نفس، این درست است که گاهی اشتباهات را انجام می دهیم، هیچکس کامل نیست و همه چیزهایی را که از آنها پشیمان هستند انجام می دهند؛ این چیزی است که ما را انسان می سازد. چه چیزی شخص را بزرگ می کند، ظاهر یا دستاوردهای او نیست، بلکه تمایل آنها به دوست داشتن دیگران، فروتن بودن و رشد کردن به عنوان یک فرد است. شما منحصر به فرد، ارزشمند و مهم هستید.

بررسی ارزش نه گفتن

در هنگام نه گفتن شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که آیا واقعا ارزش این کار را دارد یا خیر. اگر شما پاسخ مثبت دهید بعد از انجام کار فکر خیال به سراغتان خواهد آمد که آیا ممکن بود که راهی وجود داشت که می توانستم این خواسته را رد کنم و نه بگویم. اگر با چگونگی نه گفتن کنار نیایید می تواند شما را نزد خودتان ضعیف جلوه دهد و احساس بدی داشته باشید، پس از همین حالا شروع به تمرین کردن کنید.

چگونگی نه گفتن

نکات مفید راجع به نه گفتن

این موارد برای نه گفتن قطعا به کارتان خواهد آمد، با عاتماد به نفس حرفتان را بزنید مانند (نه من نمی توانم) یا (نه من نمی خواهم) عذر خواهی نکنید، دلایل مختلف دیگری ارائه دهید. برای رد درخواست و چگونگی نه گفتن دروغ نگوئید، دروغ گفتن به احتمال زیاد منجر به گناه می شود و به یاد داشته باشید، این همان چیزی است که شما در تلاش برای جلوگیری از داشتن احساس بد هستید. با دوست خود تمرین کنید مانند یک سناریو نه گفتن این کار باعث احساس راحتی بیشتر می شود.

مزایای چگونگی نه گفتن

در صورتی که نمی خواهید این کار را انجام دهید، نگویید من درباره آن فکر می کنم. این فقط وضعیت را طولانی تر می کند و باعث می شود تا شما بیشتر احساس تنش کنید. یادگیری گفتن نه یکی از بهترین چیزهایی است که شما برای خودتان انجام می دهید. نه تنها شما را در غلبه بر ترس نسبت به رد درخواست ها کمک می کند، بلکه کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. یادگیری چگونگی نه گفتن به شما احساس تاسف، خجالت یا ضعیف بودن نمی دهد در عوض، احساس قدرت و آزادی خواهید کرد.

مشترکین گرامی از هر کجای ایران می توانند با سایت زندگی ما برای دریافت مشاوره تخصصی و تلفنی ارتباط برقرار کنند برای برقراری تماس به صورت همه روزه و روزهای تعطیل می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز تماس حاصل فرمائید. جهت دریافت مشاوره با برترین روانشناسان در رابطه با چگونگی نه گفتن با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه