بیوه یا بیوگی چیست : مشکلات بیوگی

بیوگی
   

بیوگی یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم ها به آن دچار می شوند. بیوه به فردی می گویند که همسرش درگذشته باشد و یا به هر دلیلی مانند طلاق، همسرش را از دست داده باشد. البته در فرهنگ ما بیوه به معنای زنی است که همسرش فوت شده باشد.

خانم ها بیشتر از آقایان عمر می کنند و احتمال ازدواج مجدد خانم ها نسبت به آقایان کمتر است. طبق آمار رسمی، حدود ۵۰ درصد خانم های ۶۵ ساله بیوه هستند این در حالی است که از جمعیت آقایان تنها ۱۵ درصد بیوه شده اند. افراد بیوه احتمالا در ازدواج دوم دچار سندروم یا نشانگان بیوگی می شوند. این اختلال باعث می شود فرد در ازدواج دوم از برقرار کردن رابطه جنسی واهمه داشته و مضطرب شود.

بیوگی در اقلیت های قومی و افرادی که از فقر رنج می برند رواج بیشتری دارد. بیش از ۷۰ درصد افراد مسن بیوه، از دست دادن همسرشان را تلخ ترین ضایعه زندگی شان دانسته و اذعان می کنند که با از دست دادن همسرشان استرس بر آن ها غالب شده است.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه بیوگی  با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

بیوه یا بیوگی چیست؟

بیوگی

در فرهنگ و تصورات عامیانه بیوه به زنی می گویند که همسرش فوت شده باشد این در حالی است که بیوه بودن ربطی به جنسیت ندارد. بیوه، هر زن یا مردی است که به هر دلیلی( از جمله طلاق، فوت و غیره) همسرش را از دست داده باشد.

یکی از بارزترین مشکلات پس از بیوگی، احساس تنهایی است. زن یا مرد بیوه با از دست دادن همسرش به شدت احساس تنهایی می کند و این احساس تنهایی، خلقیات و رفتار او را دچار دگرگونی های عمیقی می کند.

از آن جایی که فرصت ازدواج مجدد برای خانم ها نسبت به آقایان کمتر پیش می آید بیوگی در مورد خانم ها نمود بیشتری پیدا می کند و احتمالا به همین علت، برخی به اشتباه می پندارند که تنها خانم ها بیوه می شوند. هر زن یا مرد پس از ازدواج و با شروع زندگی زناشویی هویت خود را در کنار شخصی دیگر سازمان می دهد و اخلاق، رفتار، و گفتارش مطابق با شخصیت همسرش شکل می گیرد.

با از دست دادن همسر، هویت فرد زیر سوال می رود و زن یا مرد بیوه احساس سردرگمی می کند. پس از بیوگی مشکلات بسیاری پیش روی فرد بیوه قرار می گیرد که بهتر است هر فرد بیوه ای در مورد آن مشکلات اطلاعاتی داشته باشد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه بیوگی  با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

مشکلات پس از بیوگی

یکی از بارزترین مشکلات پس از بیوگی، احساس تنهایی است. زن یا مرد بیوه با از دست دادن همسرش به شدت احساس تنهایی می کند و این احساس تنهایی، خلقیات و رفتار او را دچار دگرگونی های عمیقی می کند.

زن یا مردی که به هر دلیلی همسرش را از دست داده است احتمالا یک دوره افسردگی را پشت سر می گذارد که همین اختلال افسردگی، مشکلات جانبی دیگری مانند انزوا و گوشه گیری، اختلال خواب، سکوت بیش از حد، بی قراری و غیره را در پی خواهد داشت.

شدت و میزان عوارض بیوگی با توجه به سن، شخصیت، موقعیت اجتماعی و روحیات فرد متفاوت است. معمولا افراد مسن بیوه نسبت به جوانان، راحت تر با این مساله کنار می آیند و عواقب ناشی از بیوگی در جوانان بسیار عمیق تر و واضح تر است.


مطالب جذاب و ویژه:

راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی

معایب ازدواج سفید در ایران

دلایل طلاق عاطفی


یکی دیگر از بزرگترین مشکلات و اختلالاتی که زنان و مردان بیوه به آن دچار می شوند، سندروم یا نشانگان بیوگی است. زمانی که دو نفر برای چند سال یا حتی چند ماه با یکدیگر به عنوان شریک جنسی زیر یک سقف قرار بگیرند ناخودآگاه به یکدیگر وابسته خواهند شد.

آن ها طی مدتی که با یکدیگر زندگی می کنند با علائق، رفتارها، و خواسته های همدیگر آشنا می شوند و سعی می کنند به گونه ای رفتار کنند که رضایت طرف مقابل را بدست آورند. هنگامی که یکی از این دو نفر به هر دلیلی از این رابطه دو نفره(ازدواج) کنار گذاشته شود، طرف مقابل برای مدتی اختلالات خلقی – رفتاری و گاهی مشکلات مزاجی را تجربه خواهد کرد.

ادامه مشکلات پس از بیوگی

بیوگی

این به آن دلیل است که زن و مرد در مدتی که با یکدیگر زندگی می کرده اند همزمان در حال شکل دهی و ساختن هویتشان بوده اند و هنگامی که یکی از طرفین از رابطه خارج می شود طرف مقابل نقص فاحشی را در ساختار و کیفیت زندگی روزمره اش احساس می کند.

همین سردرگمی باعث می شود فرد پس از ازدواج مجدد، در اولین رابطه جنسی، شدیدا احساس اضطراب و استرس کند و از رابطه جنسی خود لذت نبرد. ظاهرا افرادی که دچار سندروم یا نشانگان بیوگی می شوند در اولین نزدیکی، از برقراری رابطه جنسی با کسی جز همسر قبلی شان احساس شرم، نارضایتی، و استرس می کنند. این احساس شرم و استرس قابل کنترل است. به خانم ها و آقایانی که در چنین شرایطی قرار گرفته اند توصیه می شود که با مراجعه یا تماس با مراکز مشاوره از مشاوران و روانشناسان درخواست کمک کنند. توصیه کاربردی ما این است که همسر جدید فرد بیوه به اندازه کافی احساس محبت و صمیمیت را به فرد بیوه انتقال دهد و سعی کند آرام آرام احساس عشق و علاقه را در او ایجاد کند.

مشکل دیگری که بیشتر، مردان بیوه را آزار می دهد وابستگی شدیدی است که مرد به همسرش داشته است. اکثر مردان در امور خانه داری مانند پخت و پز، تمیز کردن منزل و غیره سر رشته ای ندارند و به همین علت شدیدا وابسته به همسرشان هستند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه بیوگی  با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما بیوگی

وقتی که مرد، همسرش را از دست می دهد این مشکلات استرس مضاعفی را به او انتقال می دهد. به گونه ای که مرد بیوه احساس درماندگی و ناتوانی می کند. هر کدام از مشکلات ناشی از بیوگی راه حل ویژه ای دارد که با تماس گرفتن با مراکز روانشناسی و کمک خواستن از مشاوران و روانکاوان قابل دستیابی است.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله درمان سندروم بیوگی آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی مااست که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه