دلایل اقتصادی طلاق و آشنایی با این عوامل

دلایل اقتصادی طلاق
   

تأثیر دلایل اقتصادی طلاق و تنگناها بر سقوط یک ازدواج غیر قابل انکار است. معمولا بحث در مورد مشکلات اقتصادی، مسئله بیشتر، در مورد بحران اقتصادی است نه ساز و کار تاثیر آن. شاید وضعیت بد اقتصادی و مشکلات مالی زوج ها دلیل اصلی طلاق نیستند، اما می تواند سطح رضایت زناشویی را کاهش دهد. دو محقق در یک مقاله در زمینه اقتصاد که بر تصمیم زوج ها تا گرفتن طلاق موثر است را مورد بررسی قرار دادند. اطلاعات آنها در این مطالعه بر اساس مصاحبه با افرادی است که حداقل یک سال از طلاق آنها گذشته است. سیستم های اقتصادی مختلف می توانند به چهار دسته اصلی تقسیم شوند.

دلایل اقتصادی طلاق و پول

استفاده از قدرت با پول، اگر یک مرد تصمیم به تشکیل یک خانواده بگیرد زمانی که او توانایی مالی کافی را نداشته باشد، در آینده مشکلات بسیاری خواهد داشت. اگر یک فرد بیکار باشد یا در موقعیتی شبیه دانشجویی باشد، ازدواج می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، یک دانش آموز که پول خود را از خانواده اش دریافت می کند، باید از ابتدای زندگی خود به والدین بازگردد و از آنها حمایت مالی بگیرد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دلایل اقتصادی طلاق می توانید در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل با سایت زندگی ما ارتباط بگیرید و از خدمات مشاوران متخصص بهره مند شوید.

دلایل اقتصادی طلاق

بررسی حمایت مالی والدین

در چنین وضعیتی، راهی برای تمرین قدرت برای والدین باز می شود. این حمایت مهم نیست که از طرف کدام خانواده است، اگر توسط خانواده زن حمایت شود، این راه نیز برای والدین همسر باز خواهد شد. اگر پدر و مادر کسانی هستند که قدرت طلب باشند، داستان پیچیده تر خواهد شد. شاید در سطح اول، هیچ مشکلی خاص اقتصادی وجود ندارد و در اولین سال های زندگی نیازهای اولیه از سوی والدین تامین می شود، اما به همان اندازه مجاز هستند که در زندگی زوجین دخالت کند. مداخلات متعدد در زندگی و تصمیمات مهم زوجین مسائل بسیاری را به وجود می آورد تا چنین شرایطی پایدار نباشد. پس حمایت مالی خانواده می تواند یکی از دلایل اقتصادی طلاق باشد برای افرادی که همچنان تحت حمایت والدین هستند.

نادیده گرفتن تأثیر عوامل سطح کلان مانند بیکاری، تورم و افزایش هزینه های زندگی در برهم زدن خانواده ها و دلایل اقتصادی طلاق به عوامل سطح کوچک، یکی از مهم ترین انتقادات بسیاری از مطالعات توضیحی درباره طلاق در ایران است.

حبس نیاز ها از دلایل اقتصادی طلاق

حبس کردن نیازها، زندگی در شرایط مالی دشوار در یک دوره کوتاه مدت بسیار سخت نیست، اما اگر این شرایط دائمی و زندگی همیشه در یک وضعیت مالی بسته باشد، طبیعتا بسیاری از نیازها پاسخ نخواهند یافت. تجمع این نیاز ها می تواند تقاضای اولیه را پس از یک مدت طولانی افزایش می دهد. بدین ترتیب، اگر یکی از زوجین خواستار آن باشد، می تواند مناقشه کامل و منجر به خشونت شود. خود خشونت نیز می تواند به یک بعد جدید و مشکل منجر شود و این موضوع یکی از دلایل اقتصادی طلاق بوده است. ضمنا شما قادر هستید به صورت روزانه و بدون داشتن مشکل ترافیک یک مشاوره تخصصی تلفنی را از سایت زندگی ما دریافت نمائید.

دلایل اقتصادی طلاق مدیریت نامناسب

دلایل اقتصادی طلاق

مدیریت درآمد نامناسب، گاهی اوقات وضعیت بد و نسبتا منصفانه نیست، اما روش خرید و مصرف، دلیل اختلاف بین طرفین است. عدم داشتن یک رویکرد اقتصادی صحیح برای صرف پول در زندگی مشترک، همدردی زوج ها در مورد نحوه استفاده از درآمد حاصل از کار و عدم مشارکت در مدیریت مالی خانواده نه تنها موجب اختلاف و مشاجره در زوج ها می شود، بلکه مانع از کارکرد اقتصادی زندگی آنها نیز خواهد بود. وقوع دلایل اقتصادی طلاق بیشتر به نظر می رسد زمانی که یکی از زوجین در وضعیت مالی نامطلوب است و درآمد خانواده را با شیوه اشتباه و متناقض با دیگران مقایسه می کند، رخ دهد. پنهان کردن در امور مالی باعث ایجاد حس بدبینی و سوء ظن در طرف دیگر می شود که برای حل آن دشوار است.

دلایل اقتصادی طلاق تجمل گرایی

در یک تحقیق که انجام شد، برخی از مردان از همسرانشان شکایت کردند که توجهشان به تجمل گرایی، مدگرایی و مقایسه است. آنها تفاوت در نحوه اداره امور داخلی خانواده و اضطراب همسرانشان را به عنوان عامل مهمی در مشکلات زندگی خود دیدند؛ اما در مقابل، از دلایل اقتصادی طلاق به این معنی که زنانی که از همسرانشان شکایت داشتند بیشتر به اعتیادشان وابسته بودند. معمولا این مردان پس از خروج از بازار کار و مشکلات اقتصادی که آنها را بیشتر محدود کرده است، معتاد می شوند و خانواده از فقر اقتصادی رنج می برد. در نتیجه، همسر خانواده که در خارج از منزل کار می کند، تصمیم می گیرد طلاق بگیرد تا او و فرزندانش در شرایط اقتصادی بهتر زندگی کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

بررسی اوضاع بد اقتصاد جامعه

وضعیت بد اقتصادی جامعه، وضعیت اقتصادی یک خانواده نباید فقط از دیدگاه عقلانیت در نظر گرفته شود. مشکلات اقتصاد کلان تأثیر قابل توجهی بر معایب اقتصاد یک خانواده دارند. کاهش توان خرید، کاهش سطح رفاه و کاهش استانداردهای زندگی از عواقب و دلایل اقتصادی طلاق است. هزینه بالای اجاره مسکن، هزینه تحصیل، هزینه درمان و در نهایت افزایش هزینه زندگی خانوار منجر به تأثیرات ویرانگر در خانواده خواهد شد. اگر یک کارگاه تعطیل شود، تمام کارگران و زندگی آنها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. حتی اگر زوج ها در مورد بحران اقتصادی موافق باشند، اما اثرات دیگر نیز دور نخواهد بود. فردی که بسیاری از سال ها کار خود را از دست داده است قطعا از بیماری روحی رنج می برد. او دیگر به همسرش توجهی نمی کند و به لاک خود می افتد.

 

کم توجهی و انزوا به همسر

انزوا و نادیده گرفتن یک همسر، موضوعی نیست که به راحتی قابل هضم باشد. این فرد ممکن است بعدها وارد بازار کار شود، اما ناامیدی ایجاد شده در خانه او، به راحتی جبران نخواهد شد. در نتیجه، سیاستگذاران باید در مورد موضوعات مربوط به طلاق با توجه به این مسائل توجه خاصی کنند و تنها موضوع را به عنوان چیز کوچکی ندانند. نادیده گرفتن تأثیر عوامل سطح کلان مانند بیکاری، تورم و افزایش هزینه های زندگی در برهم زدن خانواده ها و دلایل اقتصادی طلاق به عوامل سطح کوچک، یکی از مهم ترین انتقادات بسیاری از مطالعات توضیحی درباره طلاق در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما به صورت تلفنی در ارتباط باشید.

کاربران گرامی از سراسر نقاط ایران می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت روزانه حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما جهت دریافت خدمات و مشاوره تخصصی استفاده نمایند. ضمنا برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دلایل اقتصادی طلاق می توانید با شماره زیر بدون زدن کد یا صفر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه