نشانه ها و علائم طلاق عاطفی که زوجین باید بدانند

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی
   

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی کدام است؟ طلاق عاطفی، یا طلاق خاموش، اصطلاحی است که امروزه بسیاری از زوجها درگیر آن هستند. در طلاق عاطفی، زوجها زیر یک سقف زندگی میکنند، اما پیوندهای عاطفی آنها مختل و ناپایدار است و دیگر برای آنها مهم نیست که در درون یکدیگر چه چیزی اتفاق میافتد و همسرشان چه مشکلی دارد.اگر می خواهید در مورد علائم طلاق عاطفی بدانید، به ما ملحق شوید.

کلمات کلیدی:(طلاق عاطفی|علائم طلاق عاطفی|نشانه ها و علائم طلاق عاطفی|درمان طلاق عاطفی )
مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

طلاق عاطفی نشان دهنده رابطه بین یک زن و یک شوهر است که در حال سقوط است. با گذشت زمان، در این نوع رابطه تنش رو به رشد بین شوهر و همسر ایجاد می کند که معمولا به جدایی آنها منجر می شود. مهمترین نشانه ها و علائم طلاق عاطفی این است که زوج ها در تنهایی بیشتر آرام هستند. امور مشترک و فعالیت ها بین آنها کم است و هرکدام تنها در عین متاهل بودن زندگی می کنند.

رنگ از دست دادن عشق

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی

اولین چیزی که در طلاق عاطفی میان شوهر و زن از بین می رود جاذبه و اعتماد آنها به یکدیگر است. هنگامی که یکی از زوجها پر از نیازهای ناموفق در زندگی می باشد، احساس غم و ناامیدی او شکل می گیرد.

طلاق عاطفی حتی “طلاق خاموش” نیز نامیده می شود، زیرا همسران ممکن است در محیط های اجتماعی باهم خوب و صمیمی باشند، اما نمی توانند به تنهایی در انزوا کنار هم قرار گیرند. این لرزها ممکن است در ابتدای یک راه باشد. در طول زمان، زوج ها دیگر نگران هم نمی شوند و احساسات مثبت نشان نمی دهند.

زندگی در زیر سقف در حالی که در واقع هیچ رابطه رضایت بخش میان آنها وجود ندارد، مشکلی است که آنها تحمل کرده و زندگی را حتی دشوارتر کند. این روند ممکن است برای سالها ادامه داشته باشد و در نهایت منجر به طلاق قانونی شود.


بیشتر مطالعه کنید

راه های جلوگیری از طلاق عاطفی

دلایل طلاق عاطفی

چگونه با یک مرد بی توجه رفتار کنیم؟


تمرکز بر تفاوت و ضعف همسر

یکی از مسائل عمده ای که در طلاق عاطفی اتفاق می افتد این است که به دلیل نیازهای متعادد زوج ها از یکدیگر راضی نیستند، به تدریج، به جای نقاط مثبت، هر یک از تفاوت ها و نقاط ضعف دیگر را در نظر می گیرند.

نتیجه این تمرکز منفی، برجسته کردن تفاوت ها و نادیده گرفتن مشترکات است که به فضاهای فردی گسترش می یابد و فضای دوگانه را محدود می کند. اشتیاق کاهش می یابد، صمیمیت ناپدید می شود و نسبت به هم بی حوصله می شوند.

 

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی

مراقب نشانه ها و علائم طلاق عاطفی باشید.

  • کاهش قابل توجه زمان برای یکدیگر.
  • کاهش وابستگی متقابل و تعاملات زن و شوهر با یکدیگر
  • افزایش سرگرمی زناشویی و تمرکز بر مسائل خارج از خانواده
  • افشای اسرار و اشتباهات همسران خارج از خانواده.
  • نداشتن استراتژی حل مسئله.
  • کاهش روابط کلامی، جسمی و جنسی که منجر به از دست رفتن روابط عاطفی و وفاداری می شود.
  • تعارض زن و شوهر با یکدیگر در حل مشکلات و ناامیدی در حل مسائل که منجر به درگیری مداوم در خانواده می شود.
  • وقت صرف بیش از حد برای کودکان و نادیده گرفتن روابط زناشویی بهینه که منجر به ایجاد یک ائتلاف علیه همسر می شود.
  • اشتباهات زیادی را مرتکب می شوید، برای چیزهای کوچک همدیگر را سرزنش می کنید
  • به مسائل گذشته می پردازید به جای فکر کردن به آینده.
  • کاهش هیجان زندگی
  • دیدن تلویزیون به جای صرف وقت برای یکدیگر.
  • عدم پذیرش مشکل یا سکوتکردن

یکی از مسائل عمده ای که در طلاق عاطفی اتفاق می افتد این است که به دلیل نیازهای متعادد زوج ها از یکدیگر راضی نیستند، به تدریج، به جای نقاط مثبت، هر یک از تفاوت ها و نقاط ضعف دیگر را در نظر می گیرند.

راه حل برای جلوگیری از طلاق عاطفی

مهمترین نکته که می تواند بسیاری از جدایی های احساسی را از بین ببرد این است که زن و شوهر نمی توانند نیازهای عاطفی یکدیگر را تشخیص دهند و حل کنند. به طور کلی، می توان گفت که نیازهای اساسی برای مردان به صورت زیر تعریف شده است:

حمایت از خانواده، تحسین، همراهی در تفریح و …در مقابل نیازهای اساسی برای زنان تعریف شده است: عشق، گفتگو، صداقت و وفاداری، حمایت مالی و تعهد خانواده.

با توجه به این که تفاوت های زیادی در نیازهای مردان و زنان وجود دارد، مشکل و سازگاری بین آنها تعجب آور نیست.

شاید یک مرد که واقعا همسرش را دوست دارد و فکر می کند که او نیازهای همسرش را برآورده است، اما مشکل این است که او فکر می کند که نیازهای همسرش مانند نیازهای خود او است و بنابراین او در این مسیر ناکام می ماند. این امر در مورد زنان نیز صادق است.

 

مشاوره مجیب برای نشانه ها و علائم طلاق عاطفی

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی

آگاه باشید که گاهی اوقات یک کلمه ی محبت آمیز می تواند به طور معجزه آسایی واکنش طرف دیگر را تغییر دهد. مهم است که توجه داشته باشید که اگر اختلاف بین شما و همسرتان وجود نداشته باشد، پس شما عاشق واقعی هستید؛ این فقدان اختلاف مداوم در زندگی، خطر طلاق عاطفی را به خطر می اندازد؛ زندگی طبیعی هرگز مستقیم پیش نمی رود و هرازگاهی فراز و نشیب اتفاق می افتد.

تفاوت بین زوج ها کاملا طبیعی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها از هم دور باشند، درست مانند دو خط موازی که هرگز نمی رسند و هر کدام به شیوه خود راه می یابند. بنابراین، اگر با زندگی خود مشکل دارید، سعی کنید آن را با دوستان و همراهان خود حل کنید و از خودکفایی و نزاع جلوگیری کنید

برای مقابله با طلاق عاطفی، باید از خود آغاز کنید. گاهی اوقات نتیجه یک رویداد به اصطلاح کوچک می تواند غیر قابل جبران باشد.

توجه به همسر و نیازهای او می تواند تأثیرگذار باشد تا بدانید که آرمان ها و منافع او را متقاعد سازد. هنگامی که همسرتان سعی شما برای خوشحالی را ببیند، مطمئنا بیشتر به شما علاقه مند خواهد شد.

نشانه ها و علائم طلاق عاطفی اگر به درستی و به موقع به رسمیت شناخته شود، می تواند از طریق درمان های مناسب، جلوگیری از پیامدها و آسیب جدی، حل شود. این مقاله خلاصه ای از رویکردهای عمومی طلاق عاطفی را به تصویر می کشد، اما با توجه به شرایط زندگی و روابط افراد، مجموعه ای از مسیرها خاص است که می توان تنها با اشاره به روانشناسان و مشاوره استفاده کرد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نشانه ها و علائم طلاق عاطفیاز طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه