روانشناسی تبلیغات چیست؟

روانشناسی تبلیغات
   

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که تبلیغی تلویزیونی به شدت شما را تحت تاثیر قرار دهد و احساساتتان را عمیقا برانگیزاند؟ آیا تا به حال پیش آمده که با دیدن تبلیغی تلویزیونی شدیدا احساسی شده و اشکتان سرازیر شود؟ اگر جوابتان مثبت است با ما همراه باشید تا موضوع جذاب روانشناسی تبلیغات را به اتفاق همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

کلمات کلیدی:(روانشناسی تبلیغات|تبلیغات |موفقیت های تجاری)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

این که فردی با دیدن تبلیغی تلویزیونی، تحت تاثیر قرار گرفته و حتی هق هق کند شاید عجیب به نظر برسد. برانگیخته ساختن احساسات کار ساده ای نیست و اجرای آن نیازمند تجربه های روانشناسانه است. روانشناسی تبلیغات عرصه گسترده و وسیعی است که امروزه موفقیت یا عدم موفقیت شرکت ها و برنامه های تجاری به آن بستگی دارد. آیا توجه کرده اید که برخی مواقع یک تبلیغ تا چندین سال در ذهنتان باقی می ماند و ذره ای از تاثیرش کم نمی شود در حالی که بسیاری دیگر از تبلیغات پس از گذشت چند روز برای همیشه از ذهن پاک می شوند؟ روانشناسی علمی است که تاثیر آن بر اکثر مشاغل کاملا مشهود و البته انکار ناپذیر است. یکی از زمینه هایی که علم روانشناسی بر آن تاثیر بسزایی می گذارد عرصه تبلیغات است. می خواهیم با شما عزیزان موضوع نقش روانشناسی در تبلیغات و تاثیر آن بر افراد را از نظر بگذرانیم. لطفا تا پایان مقاله، سایت زندگی ما را همراهی کنید.

تجربه ثابت کرده است که تاثیر روانشناسی بر بازاریابی و تبلیغات ثبات یا زوال یک شرکت را رقم می زند. توصیه می شود برای قوام بخشیدن به کسب و کارتان از مشاوران متبحر کمک بگیرید. سعی کنید کسب و کارتان را با تکنیک های روانشناسی توسعه دهید و با حداقل هزینه به حداکثر سود برسید.

روانشناسی تبلیغات : تضمین موفقیت های تجاری

برای این که یک تبلیغ، تبلیغ مناسبی باشد باید به نیازهای مشتریان توجه کرد. اگر قبل از ساخت و توزیع یک محصول، نیازها، خواسته ها، علایق، سلایق، و به طور کلی جنبه های روانشناختی مصرف کنندگان و مشتریان را در نظر گرفته باشیم مسلما هنگام فروش بسیار موفق عمل خواهیم کرد. این بسیار مهم است که محصول تولید شده، فروش قابل توجهی داشته باشد. یا بهتر بگوییم، این بسیار مهم است که محصول تولید شده، مورد اقبال جامعه مصرف کننده قرار بگیرد. بحث تبلیغات تنها به مجلات، نشریات ادواری و روزنامه ها، رادیو و تلویزیون، و یا اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود. هر آنچه که در اطرافمان وجود دارد به تبلیغات مربوط می شود!

معمولا اکثر انسان ها، زمانی که قصد انتخاب و خرید کالایی را داشته باشند سعی می کنند کالایی را انتخاب کنند که از اکثر کالاها متمایز باشد. اکثر افراد به دنبال آنند که منحصر به فرد باشند؛ منحصر به فرد بودن شاخصه ای است که در روانشناسی تبلیغات مورد توجه قرار می گیرد.

روانشناسی تبلیغات

راهبردها و استراتژی های روانشناسی تبلیغات

اگر قبل از ساخت و توزیع یک محصول ویژگی های مد نظر مصرف کنندگان و مشتریان را در اختیار داشته باشیم، مسلما در قانع کردن مشتری برای خرید آن محصول موفق تر عمل خواهیم کرد. حتما برای شما هم پیش آمده که به مغازه ای مراجعه کرده باشید اما بدون این که خرید کرده باشید مغازه را ترک کنید. اگر مالک و صاحب کسب و کاری در ترغیب و تشویق کردن مصرف کننده به خرید، موفق عمل نکند مطمئنا مصرف کننده بدون خرید از مغازه خارج خواهد شد. بالعکس، اگر فردی برای فروش اجناسش، از تکنیک های روانشناسی به خوبی استفاده کند و تکنیک های روانشناسی تبلیغات را به کار بگیرد در جذب و قانع کردن مشتریان موفق تر خواهد بود.

به طور کلی، تاجران و شاغلانی که به دنبال کسب درآمد هستند، به منظور تحریک و ترغیب مصرف کنندگان برای خرید کردن در موارد ذیل از روانشناسی تبلغات استفاده می کنند:

۱-مکانیزم: در این مورد، تاجر یا کاسب سعی می کند با استفاده از تکنیک ها و آموزه های علم روانشناسی، مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه را از طریق تکرار کردن یک شعار تبلیغاتی، تصویر یا صوتی خاص شرطی کند. در این مورد، فرد کاسب به دنبال قانع کردن مصرف کنندگان بالقوه برای خرید است.

۲-قانع کردن: در این مورد، تاجر یا کاسب به دنبال آن است که محصولی بهتر و بالاتر از محصولات مشابهی که رقبا تولید کرده اند تولید کند. برای انجام این کار، تاجر یا کاسب ویژگی های محصول خود را به طور کامل معرفی می کند و آن را با محصولات مشابه شرکت های رقیب مقایسه می کند. در مقایسه هایی که صورت می گیرد، سعی بر آن است که ویژگی های مثبت و مزایای محصول برجسته شود.

۳-طراحی: طراحی، با فرهنگ، آداب و رسوم، الگوها و شیوه زندگی افراد یک جامعه در ارتباط است. در این مورد، سعی می شود محصولات طوری نشان داده شوند که تا حد امکان مطابق فرهنگ، منافع و عقاید مصرف کننده باشد. اگر تعارضی میان محصول و فرهنگ و اعتقادات اشخاص وجود داشته باشد به طور قطع، میزان فروش به حداقل خواهد رسید.

۴-پیش بینی: در این روش، با کمک تکنیک ها و فنون روانکاوی، سعی می شود که افکار مشتریان و مصرف کنندگان پیش بینی شود. در این شیوه، بر استرس و اضطراب مشتری تمرکز می شود و تاجر یا کاسب در پی آن است مشتریان را متقاعد کند که محصولش محصولی جادویی و منحصر به فرد است. محصولی که فقط و فقط برای آن ها و به خاطر آن ها تولید شده است.

روانشناسی تبلیغات

تجربه ثابت کرده است که تاثیر روانشناسی بر بازاریابی و تبلیغات ثبات یا زوال یک شرکت را رقم می زند. توصیه می شود برای قوام بخشیدن به کسب و کارتان از مشاوران متبحر کمک بگیرید. سعی کنید کسب و کارتان را با تکنیک های روانشناسی توسعه دهید و با حداقل هزینه به حداکثر سود برسید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ارائه استراتژی های مناسب روانشناسی تبلیغات آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های مرکز مشاوره روانشناسی مجیب است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه