مهارت های موثر ارتباط با دیگران

مهارت های موثر ارتباطی
   

شاید تاکنون چیزی در مورد مهارت های موثر ارتباطی نشنیده باشید و ندانید که چه کارایی می تواند در بهبود کار و جایگاه اجتماعی شما داشته باشد. در این مقاله شما را با راهکارهای این امر آشنا خواهیم کرد، در ادامه به اسرار مهم برای بهبود آن می پردازیم که بسیار کار آمد هستند، موفقیت شما بستگی به توانایی شما در انجام این روش ها دارد.

قطع نکردن صحبت دیگران

زمانی که فردی مشغول صحبت است سعی نکنید با انجام کارهای غیر ضروری حواس او را پرت کنید و ناگهان صحبت او را قطع نکنید. مهارت های موثر ارتباطی به این معنی است که شما برای فردی که صحبت می کند ارزش قائل هستید و به او احترام می گذارید، در هنگام گوش دادن به حرف های او کمی به سمت او ملحق شوید (نزدیک شدن) تا متوجه شود که به حرف های او گوش می دهید. جهت دریافت مشاوره تلفنی در این خصوص می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس گرفته و با مشاوران برتر کشور صحبت کنید.

بررسی وضعیت بدنی مناسب

قرار گرفتن در حالت بدنی مناسب از جمله ویژگی های مهارت های موثر ارتباطی بشمار می رود؛ به عبارت دیگر، راست کردن ستون فقرات، پهن کردن شانه ها و راست قامت ایستادن شما را در حالت مناسب بدنی قرار می دهد. همچنین می توانید دست های خود را در موقعیتی قرار دهید که قفسه سینه شما را باز کند.

مهارت های موثر ارتباطی

مهارت های موثر ارتباطی و ارتباط چشمی

تماس چشمی قوی برای ظاهر دوستانه و اعتماد به نفس لازم است. کسی که از ارتباط چشمی بهره می گیرد انسان اجتماعی و موفق است، اگر قدر باشید همزمان با برقرار کردن ارتباط چشمی لبخند بر لبان خود داشته باشید تاثیر بسیار زیادی در افراد خواهد داشت. زمان برقرار کردن ارتباط چشمی از انجام کارهای غیر ضروری اجتناب کنید. یکی از ویژگی های افرادی که از مهارت های موثر ارتباطی خود استفاده می کنند همین کار است، اهمیت دادن به افراد با نگاه کردن به آن ها روش کارآمدی است.

لبخند راه ساده مهارت های موثر ارتباطی

همه می دانند که لبخند زدن یک حس خوب را ایجاد می کند و باعث اندیشه مثبت در افراد می شود؛ اما بسیاری از افراد از این روش ساده استفاده نمی کنند، در حقیقت یک فرد نجیب زاده می تواند از این روش برای تقویت مهارت های موثر ارتباطی خود استفاده کند. عواطف صمیمانه دوجانبه است. به این معناست که آنها در هر دو طرف صورت ظاهر می شوند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که اگر می خواهید لبخند بزنید، آن لبخند کامل و واقعی باشد. همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر در این رابطه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را نیز تجربه کنید.

زمانبندی لبخند در مهارت های موثر ارتباطی

لبخند شما را با گذشت زمان قوی تر می کند و شخصیت اجتماعی شما را تقویت می کند. زمانی که برای یک نفر لبخند می زنید، یک یا دو دقیقه آن را نگه دارید تا واقعا فرد آن را ببینید، جهت بالا بردن مهارت های موثر ارتباطی سپس اجازه بدهید که فرد احساس کند لبخند شما از درون است و صرفا ظاهر سازی نیست. این کار باعث می شود که او متوجه شود برای او لبخند می زنید نه برای چیزی بی اهمیت که در نزدیکی شماست.

آگاهانه صحبت کردن

در بیشتر موارد افرادی که آگاهانه حرف می زنند و به صحبت های خود اطمینان دارند، تمایل افراد را به خود جلب می کنند و باعث می شود که مهارت های موثر ارتباطی آن ها نیز افزایش یابد. همچنین افراد به آن ها با دقت بیشتری گوش دهند. این کار در زمان مصاحبه های کاری هم به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد، باعث می شود که با اعتماد به نفس به نظر برسید. استفاده کردن از حرکات دست می تواند تسلط شما را در حرف زدن بیشترکند. زمانی که افراد قدرتمند و آگاهانه و با تسلط صحبت می کنند جایگاه آن ها و تخصص آن ها برای دیگران نمایش داده می شود.

ذهنیت درست در مهارت های موثر ارتباطی

یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از مهارت دوستانه، نیت دوستانه با ذهنیتی درست است. برای کسب مهارت های موثر ارتباطی قبل از ملاقات با کسی، تصور کنید که شما واقعا شخص را دوست دارید، سپس هنگامی که صحبت را شروع می کنید، سعی کنید دلیلی برای اینکه شما صادقانه دوستش دارید، پیدا کنید. این باعث می شود که یک نگاه دوستانه و حالت آرامش به شما بدهد و بیشتر لبخند بزنید. جهت کسب اطلاعات لازم در این مورد هم می توانید از سایت زندگی ما کمک بگیرید و از خدمات با کیفیت تلفنی بهترین مشاوران ما بهره مند شوید.

مهارت های موثر ارتباطی

دست دادن یکی از مهارت های موثر ارتباطی

دست دادن یک تصویر قوی از شما ایجاد می کند. زمانی که شما با فردی دیدار می کنید وقتی به او دست می دهید در واقع احساس دوستی و صمیمیت دو طرفه را ایجاد کرده اید. سعی کنید در موقعیت دست دادن تسلط پیدا کنید و مطیع نباشید که اول به شما دست بدهند، جهت افزایش مهارت های موثر ارتباطی حرکت مستقیم به جلو با کمی قدرت و استحکام تصویر قوی از شما را در پی دارد اگر دست شما عرق کرده است اول آن را پاک کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

شناخت مناسب از حرکات دست

برای این که مهارت های موثر ارتباطی خود را در بین دیگران تقویت کنید باید بدانید که چگونه از دستان خود استفاده کنید. زمانی که مکالمه خود را با فردی شروع می کنید، باید حرکات دست شما طبیعی باشد و این ذهنیت را در فرد ایجاد نکند که شما قصد بی احترامی یا تسلط بر او را دارید. برخی از حرکت های دست جنبه ی تهدید آمیز برای فرد دارند، بهتر است که از آن ها اجتناب شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که با حرکات دست بیشتر صحبت می کنند صادق تر از کسانی هستند که هنگام صحبت کردن از دست خود استفاده نمی کنند.

مشترکین و هموطنان گرامی می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب برای دریافت مشاوره تخصصی از بهترین مشاوران و روانشناسان اقدام نمایند حتی در روزهای تعطیل نیز این امکان وجود دارد. همچنین برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهارت های موثر ارتباطی می توانید از سراسر ایران با شماره زیر بدون گرفتن کد یا زدن صفر اقدام نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه