نحوه برخورد مدیران با کارمندان بهتر است چگونه باشد؟

How managers treat employees نحوه برخورد مدیران با کارمندان بهتر است چگونه باشد؟
   

نحوه برخورد مدیران با کارمندان می تواند بسیار عالی باشد، اما در بیشتر مواقع این اتفاق نمی افتد و دلایل این امر، اتفاقات و رفتار های بسیار زیادی است که بسیاری از آن ها را همه ما تا حدودی می دانیم.

ولی چرا برخی از مدیران درصدد رفع مشکلات و برخورد های نامناسب خود نیستند، تا در نهایت خودشان و شرکتشان یا سازمانشان ضرر نکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد مدیران با کارمندان  به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

آیا مشکل از کارمندان است یا از مدیران؟ برای رسیدن به یک تعامل مثبت و ارتقاء گرا چه کار باید کرد تا در مسیر هدف و پیشرفت و پیشبرد شرکت مان موفق باشیم.

در مقاله ای که پیش رو دارید،  می خواهیم  به نحوه برخورد مدیران با کارمندان بپردازیم ، یعنی یک مدیر چگونه می تواند باشد تا هم کارمند درست عمل کند و دچار لغزش و اشتباه نشود و هم اینکه خود مدیر و کارمند همگام با هم سود و بهره مالی و معنوی ببرند.

نحوه برخورد مدیران با کارمندان : مدیر خوب کیست

نحوه برخورد مدیران با کارمندان

اگر یک مدیر با خود فکر کند که چگونه می تواند بهترین مدیر باشد، آنوقت اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد، وقتی یک مدیر این سوال را می پرسد، درون مایه های زیادی پشت آن قرار گرفته است، یا می خواهد تغییر کند و متوجه اشتباهاتش شده است، یا می خواهد بهتر از آنچه که بوده و داشته عمل کند و یا اینکه بالاخره انتقاد های کارمندان به گوشش رسیده و متوجه کاهش موفقیت و اتفاقات خوب شده است.

همه این موارد خوب هستند و پیغام دهنده شانس و موفقیت می باشند. اما چگونه باید به آن ها برسیم.

اگر شما مدیر هستید، مدیر هر جا، چه یک شرکت کوچک سه نفره و چه یک سازمان بزرگ هزار نفره و غیره..باید برای خود یک تجزیه تحلیل داشته باشید این تحلیل می تواند از نحوه برخورد شما یعنی از احوالپرسی صبحگاهی باشد تا نحوه برخورد با کارمند زمانی که کار خود را به وخوبی انجام نداده و یا کوتاهی کرده است.

همه این موارد به رفتار شما بر می گردد، مثلا وقتی کارمندی کار خود را درست انجام نمی دهد و آن را کتمان می کند و یا اشتباه خود را نمی پذیرد می تواند به این دلیل باشد که در مدیر شرکت بسیاری از اتفاقات کوچکتر و بزرگتر را نپذیرفته و مدام آن را به کوتاهی کارمندان نسبت داده در حالی که شاید واقعا اینگونه نبوده است.

پس بهتر است که تمامی رفتار های خود را بازبینی کنید.در این زمینه می توانید از کتاب های خوب بهره ببرید. مثل:

  • رییس خوب رییس بد
  • مدیر یک دقیقه ای

 نحوه برخورد مدیران با کارمندان : مدیر مدبر است

برای یک شرکت و یا یک سازمان یا هر اجتماع چند نفره دیگر که دارای مدیر هستند، خوب است که مدیر مدبر باشد، یعنی وقتی شرکت دچار بحران می شود، تنها به نقطه مشکل خیره نمی شود بلکه خود را از محیط و فضای مولد مشکل خارج می کند و بر اشتباه پیش آمده از بالا نگاه می کند تا تسلط بهتری داشته باشد، وقتی نقطه دید وسیع تری داشته باشد پس راه حل های ممکن و عالی را پیدا می کند و کارمندان نیز بیشتر به او می بالند و از مدبر بودن و خونسردی او درس می گیرند.

یکی از خصوصیات بد مدیریت و فرار دهنده کارمندان، طمع کردن مدیر است، یعنی وقتی که  مدیر از کارمند خود می خواهد حتما فلان کار را تا آخر وقت امروز انجام دهند در حالی که زمان کاری تا ساعت ۵ بعد از ظهر است.

نحوه برخورد مدیران با کارمندان : مدیر  فردی اجتماعی است

اگر تا قبل از مدیر بودن شما فردی اجتماعی نبودید، مهم نبود اما اکنون وضعیت فرق کرده و شما باید کلی از رفتار های گذشته را فراموش کنید چون مسئولیت پذیر شده اید.

وقتی گفته می شود که مدیر باید اجتماعی باشد یعنی اینکه او باید تا حد امکان در تمامی جلسات ویژه، مهم و حتی غیر مهم شرکت کند، در بین کارمندان حضور یابد، ختی در طول هفته و یا اگر خیلی سرش شلوغ است ماهی یکبار در بین کارمندان حضور یابد، گاهی شوخی کند، فضایی صمیمی ایجاد کند؛ ماهانه یا هفتگی جلساتی بین کارمندان برگزار کند و روند پیشرفت شرکت و کارمندان بررسی و وارسی شود. در چه بخش های موفق بوده اند و چه  بخش های موفق نبوده اند.

اینگونه است که کارمند نحوه برخورد صحیح را از مدبرش می آموزد، انگیزه بهتری برای انجام وظائفش پیدا می کند، از زیر کار در نمی رود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد مدیران با کارمندان  به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مدیر خوب قدردان خوبی است

خوب است که برای کارمندان خود یک  تقدیر، یک مبلغ مالی مناسب و  خلاصه هر روشی که باعث می شود تا کارمندان شما انرژی بگیرند، حس تعامل و فعالیت آن ها چند برابر شود و انگیزه بیشتری برای کار پیدا کنند، حتما انجام دهید.

قدردانی جز وظایف مهم یک مدیر است که باید آن را به دست خود انجام دهد .

مقالات پیشنهادی مجیب

نحوه برخورد مدیران با کارمندان : طماع نیست

یکی از خصوصیات بد مدیریت و فرار دهنده کارمندان، طمع کردن مدیر است، یعنی وقتی که  مدیر از کارمند خود می خواهد حتما فلان کار را تا آخر وقت امروز انجام دهند در حالی که زمان کاری تا ساعت ۵ بعد از ظهر است.

یا مدام از کارمندان خوب و با استعداد بیگاری می کشد و این موضوع اصلا خوب نیست، کارمند خوب انگیزه خود را از دست می دهد، از لحاظ فکری خسته می شود، انرژی ندارد و در نهایت صبر او تا یک حد و حدود به خصوصی است، که باعث می شود مدیر کارمند با لیاقت خود را از دست بدهد.

پس باید به زمان اداری دقت کرد، برای کارمند ارزش و احترام قائل بود؛ که نتایج بسیار زیادی به ارمغان خواهد آوردو  قطعا مدیر شرکت اولین نفری است که این سود حاصل از نتایج خوب را عاید خود می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد مدیران با کارمندان  به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

نحوه برخورد مدیران با کارمندان

در ارتباط با مدیریت خود و نحوه برخورد با کارمندان طبیعی  است که با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شوید، به خصوص اگر یک مدیر جوان تازه کار باشید، اما هر مشکلی راه حل خودش را دارد و تنها باید مشکل خود را بشناسید و بدانید که برای رفع آن چه کار باید انجام دهید.

یکی از بهترین حلال مشکلات کمک از یک مشاور آگاه و متخصص است. اگر همه افراد در هر جایگاهی که هستند به این فکر کنند که به هنگام مشکلات کسی که می تواند به آن ها کمک کند؛ چه کسی می تواند باشد، مطمئن باشید با هیچ یک از مشکلات پیچیده زندگی رو به رو نمی شدیم، قطعا روانشناس یا مشاور بهترین به واسطه تجربه ای که دارند، می توانند به شما کمک کنند.

برای کسب مشاوره از سایت زندگی ما  می توانید از طریق شماره  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه