باورهای غلط در مورد پورنو گرافی

پورنو گرافی
   

تماشای فیلم های پورن یا پورنو گرافی ، راهی برای آموزش و تحریک میل جنسی است!! فکر می کنید این جمله تا چه میزان حقیقت داشته باشد؟ در این مقاله می خواهیم موضوع تماشای فیلم های پورن یا پورنو گرافی را از نظر بگذرانیم. می خواهیم باورهای درست و غلطی که در مورد فیلم های پورن رواج دارد را بررسی کنیم.

کلمات کلیدی:(پورنو گرافی|فیلم های پورن|صحنه های سکس)

مدت زمان مطالعه:۷ دقیقه

پورنو گرافی یا صحنه های سکس در قالب متن، عکس، فیلم و آثار هنری در معرض دید عموم قرار می گیرد و مجموعه ای از رفتارهای جنسی تحریک کننده را شامل می شود. از نظر علمی ثابت شده است ایده هایی که در فیلم های پورن مورد استفاده قرار می گیرد اشتباه و گاهی خطرناک است. صنعت گران پورن و کسانی که از این راه به درآمدهای کلان می رسند سعی می کنند تصویر جذابی از فیلم های پورن در اذهان عمومی به وجود آورند. در ادامه تعدادی از باورهای غلطی که در مورد فیلم های پورن رواج یافته را ارائه خواهیم کرد.

 

تصور اول: تماشای فیلم های پورن راه را برای آموختن رابطه جنسی صحیح هموار می کند

این تصور یا باور، تصوری غلط است چرا که بازیگران فیلم ها و صحنه های پورن با دنیای واقعی فاصله دارند. اگر دقت کرده باشید میانگین قد تمام مانکن ها ۱٫۸۰ و وزنشان ۵۰ کیلو گرم است. این یک ایده آل برای دنیای مانکن ها محسوب می شود و با دنیای واقعی همخوانی ندارد. در صنعت پورن یا پورنو گرافی نیز این قضیه صدق می کند. افراد یا بازیگران که برای ایفای نقش انتخاب می شوند پس از سختی ها و تست های فراوان به عنوان بازیگر وارد عرصه پورن می شوند. به عبارتی افرادی که در فیلم های پورن ایفای نقش می کنند تنها بازیگر هستند و بس! آن ها الگوی مناسب و معقولانه ای برای آمیزش های جنسی نیستند.

 

تصور دوم: تماشای فیلم های پورن یا پورنو گرافی موجب تحریک میل جنسی می شود

این تصور نیز اشتباه است. یافته های تحقیقات نشان می دهد در ۶ درصد زوج هایی که یا زن یا مرد به تماشای فیلم و صحنه های پورن اعتیاد داشته، رابطه جنسی شان منجر به شکست شده است. شواهد حاکی از آن است که در برخی مواقع، رابطه جنسی زن و مرد برای مدتی طولانی و گاهی برای همیشه قطع می شود. زن و مردی که با این راه به دنبال تحریک میل جنسی هستنند پس از مدتی تمایلشان نسبت به یکدیگر را از دست می دهند. آن ها به حدی وابسته دنیای غیر واقعی پورن می شوند که دیگر از رابطه جنسی با همسرشان به آرامش جسمی – روحی نمی رسند.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:

دروغ در فیلم های پورن

ترک محرک های خودارضایی و دوستانی که ما را به آن تشویق می کنند

مشاوره در خصوص اراده در ترک خودارضایی


 

طی تحقیقی که بر روی دو گروه از زوجین صورت گرفت نتایج جالب توجهی به دست آمد. یک گروه از زوجین در طول هفته تنها یک بار به تماشای فیلم های پورن نشستند و گروه دیگر ساعت ها مشغول دیدن صحنه های سکس بودند. نتایج نشان داد که میان مدت زمان تماشای فیلم های پورن و رضایت جنسی زوجین رابطه معکوس وجود دارد. یعنی هر چه زوجین زمان بیشتری را صرف تماشای پورن کنند از رابطه جنسی شان لذت کمتری خواهند برد.

 

تصور سوم: فیلم های پورن، حاوی روابط جنسی کلاسیک است و نوعی آموزش جنسی به حساب می آید

تصوری اشتباه که اکثر زنان و مردان به آن باور دارند! هیچ کدام از پوزیشن هایی که در فیلم های +۱۸ سال رواج دارد حقیقی نیست. بازیگران پورن پوزیشن هایی را اجرا می کنند که راحت تر فیلم ضبط کنند و مشکلی برای ضبط فیلم به وجود نیاید. پورنو گرافی مانند غذایی مسموم است و مصرف آن مخاطره آمیز است. فردی که در لا به لای فیلم های سکس به دنبال آموختن رابطه جنسی می گردد نه تنها رابطه جنسی را نمی آموزد بلکه تصویر غلطی از میل جنسی در وی شکل می گیرد. تصویری که در آینده، رابطه جنسی او را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پورنو گرافی

تصور چهارم: تماشای فیلم های پورن نوعی بیماری است و افرادی که فیلم پورن تماشا می کنند بیمار روحی اند

این باور نیز همانند باورهای فوق غلط است. نیاز جنسی در تمام افراد به میزان طبیعی وجود دارد و فیلم های پورن نوعی غذا و خوراک جنسی به حساب می آیند؛ اما غذایی مسموم!! تمایل به خوراک های جنسی کاملا غریزی است. افراد باید مراقب رفتارها و عادات جنسی شان باشند و اجازه ندهند تمایلات جنسی شان از مسیر نرمال خارج شود. بیراهه رفتن در هر زمینه ای می تواند دردسر ساز باشد.

 

 تصور پنجم: تماشای فیلم های پورن اعتیاد آور است و فرد پس از چند بار تماشا، به این عمل عادت می کند

این تصور تا حد بسیار زیادی درست است. طبق تحقیقات و آمار رسمی، ۶ تا ۹ درصد افرادی که فیلم های سکس را تماشا می کنند پس از مدتی به آن اعتیاد پیدا می کنند و تمایلشان به تماشای فیلم پورن گسترده تر می شود.

تصور ششم: پورنو گرافی به مردان کمک می کند تا راه های لذت بردن زنان را بهتر بشناسند

باوری اشتباه که اکثر مردان آن را دستاویز و توجیهی برای تماشای فیلم پورن می دانند! هیچ زنی دوست ندارد در حضور دوربین رابطه سکس داشته باشد. هیچ زنی از حضور زن یا زنان دیگر هنگام برقراری آمیزش، لذت نمی برد. برای هیچ مردی قابل قبول نیست که با مردی دیگر به طور همزمان با یک زن رابطه داشته باشد. حتی هیچ مردی قبول نمی کند که به طور همزمان با دو یا چند زن رابطه جنسی داشته باشد. این ایده ها، زادۀ تخیلات صنعتگرانی است که با هدف زیبا و جالب جلوه دادن خوراک هایشان به فیلم ها راه پیدا می کند.

توصیه می شود از تماشای فیلم های پورن پرهیز شود. با درخواست مشاوره از مشاوران و روانشناسان می توان اعتیاد به پورنو گرافی را ترک کرد.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ترک اعتیاد به پورنو گرافی آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه