درمان سرد مزاجی با مراجعه به مشاوران، روانشناسان و پزشکان

درمان سرد مزاجی
   

درمان سرد مزاجی یکی از مواردی است که امروزه افرادی که مبتلا به اختلال سرد مزاجی هستند، به آن می اندیشند. سرد مزاجی یکی از شایع ترین اختلالات روحی – جسمی است که طیف وسیعی از مردان و زنان با آن روبرو هستند. بسیاری از متخصصان و روانشناسان این اختلال را هم نام و مترادف کم میلی جنسی یا بی میلی جنسی می دانند.

البته عبارت دقیق تر، همان کم میلی جنسی است چون به هر حال هر فردی میل جنسی دارد. اما میزان میل جنسی است که تعیین می کند فردی مبتلای به بیماری مذکور هست یا نیست. در واقع اگر میل جنسی در فردی کمتر از حد نرمال باشد می توان او را سرد مزاج نامید.

سرد مزاجی از جمله اختلالاتی است که بخشی از آن مربوط به روح و بخش دیگر آن مربوط به جسم است. به عقیده متخصصان ۹۰ درصد سرد مزاجی به روح و روان افراد و ۱۰ درصد به جسمشان مربوط می شود.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه درمان سرد مزاجی با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

تعریف سرد مزاجی

سرد مزاجی تعریف دقیق و استانداردی ندارد. برای این که به فردی برچسب سرد مزاج بودن بزنیم باید یک سری شاخصه ها را در نظر داشته باشیم. به طور کلی هر فردی که میل کمی برای برقراری رابطه جنسی داشته باشد یا سرد مزاج است و یا پتانسیل سرد مزاج بودن را دارد.

تصور کنید دو نفر با هم ازدواج کرده اند که یکی هر هفته برای برقراری رابطه جنسی آمادگی دارد در حالی که طرف مقابلش ترجیح می دهد ماه به ماه رابطه جنسی داشته باشد.

همان طور که گفته شد ۹۰ درصد سرد مزاجی ناشی از مشکلات روحی – روانی و تنها ۱۰ درصد مربوط به مشکلات جسمی است. پس منطقی و معقولانه به نظر می رسد که بیماران و مبتلایان به این اختلال، برای کنترل آن راه های روانکاوانه را انتخاب کنند.

بهتر است که افراد مشکلات و شدت سرد مزاجی شان را با یک روانشناس در میان بگذارند و با کمک مشاوران این بیماری را ظرف مدت کوتاهی درمان کنند. اختلال سرد مزاجی از جمله اختلالاتی است که به طور همزمان روح و جسم را به چالش می کشد. به عبارت دقیق تر، بخشی از این اختلال به روح و روان، و بخش دیگر آن به جسم و ویژگی های جسمی بر می گردد.

 

درمان سرد مزاجی

دلایل سرد مزاجی

نکته خیلی مهم این است که در این اختلال، روح و روان تاثیر عمیق تری نسبت جسم دارد. بی خوابی، خستگی مفرط، افسردگی های مقطعی، دعواها و اختلافات خانوادگی، بی پولی و فقر، بی علاقگی به همسر، و بیکاری از جمله دلایلی است که به روح مربوط می شود و موجب سرد مزاجی افراد می شود. از آن طرف، مصرف مواد مخدر و اعتیاد به مشروبات الکلی نیز می تواند در شکل گیری و تشدید سرد مزاجی افراد موثر باشد.

هر فردی که میل کمی برای برقراری رابطه جنسی داشته باشد یا سرد مزاج است و یا پتانسیل سرد مزاج بودن را دارد

این تمام آن چیزی که باید بدانید نیست. دلایل و علائم روحی – روانی دیگری مانند: نگرانی و ترس شدید از بارداری، زیاده روی در برقراری رابطه جنسی، عدم رضایت از رابطه، و عدم توجه همسر به آراستگی نیز سرد مزاجی و کاهش میل جنسی فرد را شدت می بخشند.


همچنین ببینید:

رابطه بیماری های جسمی و سرد مزاجی مردان

بررسی تاثیر مثبت پیشنوازهای روزانه در درمان سردمزاجی مردان

درمان دارویی سردمراجی مردان چگونه ممکن است


بهتر است که زوجین قبل از ازدواج تفاوت های یکدیگر را به خوبی بشناسند. آرامش حاصل از رابطه جنسی، کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشد. بالعکس، اگر طرفین از رابطه جنسی شان لذت نبرند به مرور زمان دچار اختلالات عصبی، پرخاشگری، گوشه گیری و افسردگی خواهند شد. عدم رضایت از رابطه جنسی، زندگی افراد را مختل می کند و کم نیستند زنان و مردانی که به دلیل مشکلات حاصل از سرد مزاجی از یکدیگر جدا شده اند.

علاوه بر مشکلات و دلایلی که ذکر شد، یک سری از دلایل دیگر نیز موجب سرد مزاجی افراد می شوند. کاهش هورمون جنسی تستسترون در مردان و کاهش هورمون جنسی استروژن در خانم ها، از جمله عوامل جسمانی است که بر کاهش میل جنسی مردان و زنان اثر می گذارد. به موارد فوق باید کم کاری غده تیروئید را نیز اضافه کرد.

درمان سرد مزاجی با مشاوره روانشناسی مجیب

درمان سرد مزاجی

سرد مزاجی همانند بسیاری از اختلالات، راه حل های خاص خودش را دارد. این اختلال با کمک روش های مختلف قابل کنترل و درمان است. بسیاری از افراد درمان سرد مزاجی را جدی نمی گیرند و اعتقادی به روان درمانی و مشاوره ندارند. این در حالی است که مشاوران و روانشناسان طی سال های اخیر روش های مختلفی را روی بیماران امتحان کرده اند و به نتایج قابل قبولی دست یافته اند.

پیش از آن که شریک جنسی شما به دلیل عدم رضایت جنسی از شما آزرده خاطر شود و پیش از آن که همسرتان قید زندگی مشترک را بزند مشکلات سرد مزاجی خود را با کمک مشاوران و روانشناسان ریشه کن کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص در زمینه های مختلف از جمله کنترل و درمان سرد مزاجی (خانم ها و آقایان) آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه