مشاوره در خصوص اراده در ترک خودارضایی

تقویت اراده و ترک خودارضایی
   

جهت تقویت اراده در ترک خودارضایی  از راه تحریک پورنوگرافی که غلبه بر آن نیازمند اراده بسیار قوی می باشد. اقدامات لازم را جهت جلوگیری از دسترسی به پورنوگرافی را انجام دهید. هر فیلم، مجله یا محتوای مربوط به آن را حذف کنید. کامپیوتر خود را به یک اتاق عمومی در خانه منتقل کنید تا در هنگام استفاده از آن نتوانید تنها باشید.

کلمات کلیدی:(ترک خود ارضایی|دلایل ترک خود ارضایی|درمان ترک خود ارضایی|مشاوره جنسی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شناخت عمل خودارضایی در فرهنگ ها

در فرهنگ ما استمناء اغلب کاری ننگین است. برخی از سنت های مذهبی، فرهنگی و معنوی، استمناء را با اخلاق یا گناه مرتبط می دانند. انجام عمل خودارضایی در فرهنگ های اسلامی در واقع گناه کبیره به حساب می آید. پس برای تقویت اراده و ترک خودارضایی و روش های درمانی آن که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم با ما همراه باشید.

 اراده در ترک خودارضایی

خودارضایی از نظر فرهنگ اسلامی

انجام این عمل یکی از بزرگترین گناهان کبیره در دین اسلام بشمار می رود که در احادیث راجع به عوارض این کار بر روی فکر و ذهن و سلامت جسمی شما بسیار پرداخته شده است. یکی از روش هایی که دین اسلام برای تقویت اراده و ترک خودارضایی به آن اشاره کرده است، در صورتی که شرایط لازم را دارید می توانید ازدواج کنید. هر چیزی که در دین مبین اسلام نقض شده است در سلامت روحی و جسمی فرد تاثیرات منفی خواهد داشت.

بررسی خودارضایی در تاریخ

خودارضایی در هر فرهنگی و در هر دوره تاریخی وجود داشته است و اتفاق می افتد. این همان شیوه ای است که نوجوانان قبل از شروع رابطه جنسی بالغ از آن لذت می برند. با این حال، اگر شما نمی توانید میل خود را به این کار کنترل کنید و میل به این کار شما را در هر جایی مانند:

  • مدرسه
  • محیط کار
  • خانه
  • بیرون

شما را دچار مشکل می کند بهتر است که در فکر کنترل کردن آن باشید. اگر به فکر سلامت جسمی آینده خود هستید هرچه زودتر اقدام کنید به نفع شما خواهد بود.

اگر اغلب استمناء می کنید تنهایی خود را محدود کنید، زیرا در تنهایی میل به این کار افزایش می یابد، برای تقویت اراده و ترک خودارضایی راه هایی را پیدا کنید که به صورت اجتماعی درگیر می شوید.

تقویت اراده و ترک خودارضایی با کنترل کردن

اگر شما اغلب یا همیشه این کار را انجام می دهید ممکن است حتی به آن اعتیاد داشته باشید. اگر نمی توانید افکار خود را در جاهای مختلف کنترل کنید و اصرار به انجام این عمل دارید زمان آن رسیده که کسی به شما کمک کند برای تقویت اراده و ترک خودارضایی یا بیان آن احساس خجالت یا شرمساری نکنید. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که بسیاری از مردم مشکلات مشابه شما را دارند. پس برای دریافت کمک می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب که در این زمینه تخصص لازم را دارند شروع کنید برای این کار نیاز به حضور شما نخواهد بود.


برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله ها را نیز مطالعه بفرمائید:

عکس العمل در برابر خیانت زنان و چگونگی نحوه برخورد

ریشه های خیانت زنان و بررسی علت های آن

برای درمان وابستگی ناسالم از دیگران توقع بیجا نداشته باشیم

کشف خیانت زنان و چگونگی تشخیص آن

درمان مازوخیسم و معرفی راه های شناخت آن


محدود کردن تنهایی برای تقویت اراده و ترک خودارضایی

اگر اغلب استمناء می کنید تنهایی خود را محدود کنید، زیرا در تنهایی میل به این کار افزایش می یابد، برای تقویت اراده و ترک خودارضایی راه هایی را پیدا کنید که به صورت اجتماعی درگیر می شوید. این به این معنی است که شما باید بسیاری از کارها را در جمع انجام دهید مثل رفتن به باشگاه ها یا فعالیت های خود به همان اندازه که می توانید این روش را دنبال کنید، با این کار راه را برای پیدا کردن دوستان بیشتر باز کرده اید. کار دیگری که می توانید انجام دهید کم کردن زمان هایی است که در خانه تنها می شوید. اگر میل به خودارضایی افزایش یافت از خانه بیرون بروید و پیاده روی کنید.

تماس گرفتن با مشاور متخصص

برای تقویت اراده و ترک خودارضایی می توانید با تماس گرفتن با یک متخصص پزشکی، مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان برای کمک به افراد با سطوح مختلف اعتیاد شروع کنید. راه مناسبی برای ترک عمل استمناء است چرا که آنها آموزش دیده اند تا شما را درمان نمایند. با تماس با یک مشاور شروع کنید که می توانند اعتیاد شما را ارزیابی کنند و در صورت لزوم به شما کمک تخصصی بیشتری بدهند. در مورد چگونگی تاثیر استراژی تقویت اراده و ترک خودارضایی بر زندگی خودتان با مشاور صحبت کنید و سعی کنید این مسئله را برای او باز کنید و کاملا شرح دهید تا بتوانید درمان شوید.

تقویت اراده و ترک خودارضایی

جلسات درمان شما ممکن است به چندین تماس تلفنی هم برسد. این طبیعی است که که شما برای ترک آن به زمان نیاز داشته باشید. اگر اغلب بعد از انجام آن احساس پشیمانی یا غمگین بودن یا حتی عصبانیت می کنید مشاوران می توانند با اطلاعاتی که در این زمینه دارند به شما برای تقویت اراده و ترک خودارضایی کمک کنند، احساسات خود را با آن ها در میان بگذارید. خودارضایی بیش از حد یک نوع بیماری جنسی است و متخصصان می توانند به شما ترکیبی از دارو و درمان رفتاری برای کمک بیشتر به شما بدهند.

بررسی صبر در تقویت اراده و ترک خودارضایی

رفتارهایی که از کنترل خارج می شود، یک شبه ایجاد نمی کند و یک شبه هم پایان نمی یابد. با پروسه صبور باشید تعهد به نتیجه نهایی و درک شما ممکن است به شما کمک کند تا رفتار خود و میل به خودارضایی را در دستتان بگیرد و از انجام آن خودداری کنید. برای تقویت اراده و ترک خودارضایی می توانید با مشاوران روانشناسی متخصص حاضر در سایت زندگی ما به صورت تلفنی در تماس باشید حتی در روزهای تعطیل.

تقویت اراده و ترک خودارضایی

راه های دیگر تقویت اراده و ترک خودارضایی

زندگی خود را با فعالیت های جذاب پر کنید. هیجان از انجام کاری متفاوت می تواند جایگزین میل به انجام این کار شود و حواس شما را پرت خواهد کرد. خود را مشغول به یادگیری یک ساز یا موسیقی کنید اگر نمی توانید با کارهای دیگر ذهن خود را درگیر فعالیت نمایید. ورزش کنید تمریناتی مثل شنا یا ورزش های گروهی (فوتبال، بسکتبال، والیبال) به شما کمک شایانی در تقویت اراده و ترک خودارضایی خواهند کرد. در مسیر مثبت فکر کنید و از یوگا که تمرکز شما را افزایش می دهد بهره بگیرید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در ارتباط باشید و از خدمات مشاوران متخصص بهره مند شوید.

بررسی دور کردن وسوسه ها

برنامه ای برای قبل از رفتن به رختخواب یا حمام برای خود داشته باشید که وسوسه این عمل را از شما دور می کند و به شما در تقویت اراده و ترک خودارضایی کمک می کند. اگر بیش از حد در حمام بمانید این میل در شما افزایش خواهد یافت پس سعی کنید دوش گرفتن را زمانبندی کنید. از مزایای دوش گرفتن با آب سرد غافل نشوید این کار مدت زمان حمام شما را نیز کاهش می دهد. در طول روز خود را به کارهای زیادی مشغول کنید که شب برای خوابیدن به موقع دچار مشکل نشوید و میل به انجام خودارضایی در شما تشدید نشود.

هموطنان گرامی برای دریافت مشاوره تخصصی و با کیفیت به صورت تلفنی می توانند به صورت همه روزه با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل تماس حاصل نمایند و همچنین برای کسب اطلاعات و مشاوره راجع به چگونگی تقویت اراده و ترک خودارضایی با شماره زیر تماس حاصل نمایید. بدون گرفتن کد یا صفر. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه