راه های جلوگیری از طلاق عاطفی

طلاق عاطفی
   

در مورد طلاق عاطفی چه می دانید؟ آیا می توان از وقوع طلاق عاطفی جلوگیری کرد؟ در این مقاله در مورد موضوع مهم طلاق عاطفی و راه های جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد. برخی مواقع زن و شوهر با وجود زندگی کردن زیر یک سقف، تمایل و علاقه ای به یکدیگر ندارند. آن ها با یکدیگر زندگی می کنند اما سردی رابطه شان کاملا محسوس و بارز است.

کلمات کلیدی:( طلاق عاطفی| جلوگیری از طلاق عاطفی|مشاوره زناشویی)
مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در حقیقت آن ها به لحاظ جسمی با هم هستند اما روحشان هیچ تمایلی به بودن در کنار یکدیگر ندارد. زن و مردی که مهر و محبتشان را از یکدیگر دریغ می کنند تنها از نظر جسمی با هم زندگی می کنند ولی در واقع مطلقه هستند با این تفاوت که جدایی شان قانونی نیست. طلاق عاطفی به مراتب خطرناک تر از طلاق قانونی است. بر خلاف طلاق قانونی که در آن مواردی مانند اعتیاد، بیکاری، فقر، دعواهای لفظی و درگیری های فیزیکی تاثیرگذار است، در طلاق عاطفی، فقر عشق و محبت، کمبود علاقه و تمایل و نبود رابطه مطلوب مورد بحث است. در طلاق عاطفی، زوجین نسبت به هم آنقدر بی تفاوت می شوند که بود و نبودشان در کنار یکدیگر بی اهمیت می شود. نشانه های طلاق عاطفی، دیر یا زود در زندگی زناشویی نمود پیدا کرده و بنیان زندگی را سست می کند. این نوع از جدایی، شبیه خانه ای است که ستون های لرزانش هر لحظه در شرف فروریزی است. بهتر است زوجین قبل و بعد از ازدواج، جهت جلوگیری از وقوع طلاق عاطفی گام هایی منطقی بردارند. در ادامه به نکاتی در این باره اشاره خواهد شد که توجه به آن نکات احتمال وقوع جدایی های عاطفی را کاهش می دهد.

در ادامه خواهیم گفت:

  • راه های جلوگیری از طلاق عاطفی قبل از ازدواج
  • راه های جلوگیری از طلاق عاطفی بعد از ازدواج

راه های جلوگیری از طلاق عاطفی قبل از ازدواج

سوق دادن جوانان به سمت انتخاب بهترین گزینه، کمک به اتخاذ منطقی ترین تصمیم

کم نیستند جوانانی که در بیان هدف ازدواجشان حرفی برای گفتن ندارند. آن ها نمی دانند چرا ازدواج می کنند و دلیلشان برای ازدواج کاملا مبهم و یا غیر منطقی است. عده بسیاری از جوانان، به لحاظ عاطفی و عقلانی به مرز پختگی نرسیده اند و آماده مسئولیت پذیری و مواجه شدن با مشکلات و مصائب زندگی را ندارند. اگر جوانی، به درستی خودش را نشناخته باشد، اگر معیارهای او برای انتخاب همسر نامناسب و غیرمعقول باشد، اگر شناخت درستی از همسر آینده اش نداشته باشد، و اگر چیزی به اسم مسئولیت و مسئولیت پذیری را به خوبی درک نکند، در آن صورت می توان منتظر وقوع طلاق های قانونی یا عاطفی بود. طلاق عاطفی نتیجه انتخاب های نادرست و عدم شناخت از یکدیگر است. این پدیده ناخوشایند زمانی اتفاق می افتد که فرد برای انتخاب همسرش عجولانه تصمیم می گیرد و چشمش را بر ضعف ها و کاستی های همسر احتمالی اش می بندد. بهتر است بدانید که کوچکترین مشکلات و ویژگی های نامناسبی که در طرف مقابلاتان وجود دارد و شما آن ویژگی های نامناسب را می بینید و باز هم چشمتان را بر آن می بندید، پس از ازدواج تبدیل به بزرگترین دردسرها خواهد شد. همین دردسرها، زمینه سازی طلاق عاطفی و متعاقب آن طلاق قانونی خواهد شد. پس توصیه می شود با شرکت در کلاس های قبل از ازدواج و با کمک گرفتن از مشاوران مراکز معتبر، بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنید تصمیمی که مبتنی بر آگاهی باشد نه مبتنی بر احساسات زودگذر.

طلاق عاطفی

 

راه های جلوگیری از طلاق عاطفی بعد از ازدواج

برای زوجینی که زندگی مشترکشان را شروع کرده اند و از وقوع جدایی عاطفی واهمه دارند نیز راهکارهایی وجود دارد. با اهتمام به نکات و راه حل های زیر می توان قسمتی از مشکلات را کنترل کرد و از سست شدن بنیان خانواده جلوگیری کرد.

توصیه اول: در مورد مشکلاتتان صحبت کنید و برای حل مسائل رومزه تان پیشنهاد دهید

در برخی از مواقع دیده شده که زن و شوهر از وجود یک مسئله رنج می برند. آن ها می دانند که در زندگی شان مسئله ای وجود دارد، آن ها مسئله را به خوبی می شناسند اما برای حل کردن آن هیچ اقدامی نمی کنند. این بی اهمیتی ها رفته رفته، منجر به عمیق تر شدن مسئله می شود و در نهایت فاجعه ای که نباید رخ بدهد حادث می شود. توصیه روانشناسان و مشاوران این است که قبل از این که اصطلاحا مسئله ای بیخ پیدا کند نسبت که به رفع و رجوع آن اقدام کنید. بهتر است مسئله را کاملا دوستانه با یکدیگر در میان بگذارید و برای حل آن از یکدیگر پیشنهاد و راه حل بخواهید. نادیده گرفتن مسئله، دقیقا به مثابه پاک کردن آن است. مسئله را بشکافید و با تشریک مساعی آن را برطرف کنید.

توصیه دوم: به مراکز مشاوره مراجعه کرده و از مشاوران درخواست مشاوره کنید

گاهی مسئله به حدی پیچیده است که زوجین به تنهایی قادر به حل کردن آن نیستند. زمانی که احساس کردید موضوع به حدی ریشه ای است که با تبادل نظرهای دوطرفه قابل حل نیست حتما به یک مشاور مراجعه کنید. مشاوران و روانشناسان در ریشه یابی و حل کردن مسائل روحی – روانی و عاطفی تبحر دارند. از مراجعه به مراکز روانشناسی و یا تماس گرفتن با مشاوران نترسید و در کمک گرفتن از متخصصان حوزه روانشناسی تعلل نکنید.

توصیه سوم: مهارت های زندگی زناشویی را بیاموزید

اگر فردی الفبا را نیاموزد می تواند بنویسد؟ اگر فردی الفبا را یاد نگیرد می تواند مهندس خوبی باشد؟ مسلما خیر. زندگی زناشویی مانند هنر و علمی است که نیازمند یادگیری است. باید الفبای زندگی را یاد گرفت و بعد اقدام به ازدواج کرد. اگر مهارت های زندگی زناشویی را فرا گرفته باشید به شما اطمینان می دهیم که به سادگی از پس مشکلات برخواهید آمد. کسی که در مورد مهارت های زندگی مشترک چیزی نمی داند مطمئنا در اثنای زندگی به مشکل خواهد خورد. کسی که از مهارت های زندگی مشترک بی خبر است نحوه تعامل با همسرش را به خوبی درک نخواهد کرد. آموزش و یادگیری مهارت های زندگی مشترک از جمله الزاماتی است که از به وقوع طلاق عاطفی جلوگیری می کند.

طلاق عاطفی

توصیه چهارم: سبک زندگی تان را متعادل و نتظیم کنید

گاهی افراد در خانواده ای کاملا سنتی رشد کرده اند و ارتباط کمی با فناوری های نوین، اینترنت و غیره داشته اند. همین دوری ها، نوعی احساس غریب در فرد به وجود می آورد؛ طوری که فرد در مواجهه با وسائل ارتباطی نوین دچار رفتارهای ناشایست می شود. بهتر است زوجین با شناخت سبک زندگی سنتی و مدرن، تعادلی بین این دو برقرار کنند.


مطالب زیر را نیز بخوانید:

دلایل طلاق عاطفی

تاثیر طلاق بر فرزندان دختر

چگونه با یک مرد بی توجه رفتار کنیم


توصیه پنجم: کانال های اجتماعی را به درستی بشناسید و مدیریت کنید

این توصیه در تعقیب توصیه چهارم است. زوجین باید از کانال های اجتماعی به خوبی مطلع باشند و طرز استفاده از کانال ها را بدانند. کانال هایی که سبک زندگی غربی و غیر اسلامی را ترویج می دهند مناسب کشورهای غربی است در حالی که کانال هایی با محتوای ایرانی – اسلامی می تواند نیازهای جامعه ایرانی را برطرف کند. سعی کنید درگیر این کانال ها نشوید چرا که نزدیک شدن به کانال های نامربوط مساوی با دور شدن از محیط زندگی زناشویی است.

 

زندگی زناشویی و مشترک را جدی بگیرید و با کمک خواستن از بزرگترها، با تجربه ها، مشاوران و متخصصان سعی کنید از وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار جلوگیری کنید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ارائه راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز  بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه