مردان زن ذلیل چه خصوصیاتی دارند : نشانه های زن ذلیلی

مردان زن ذلیل
   

افراط و تفریط یا همان زیاده روی و کم کاری، به نحوی عدم تعادل را به ذهن متبادر می سازد. حتما در زندگی تان مرد یا مردانی را دیده اید که رفتار درستی و متعادلی با همسرشان ندارند. یا در محبت کردن به همسرشان افراط می کنند یا از آن طرف بام می افتند و به گونه ای رفتار می کنند که گویی از محبت کردن هیچ نمی دانند. مردان زن ذلیل واژه ایی است که تشخیص رفتارهای خصوصیتی آن در این مقاله بررسی میشود.

کلمات کلیدی:(مردان زن ذلیل |نشانه های زن ذلیلی|دلایل زن ذلیلی)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برخی از آقایان در رفتار و محبت کردن به همسرشان از حد تعادل خارج شده و آن قدر در مدیریت رفتارشان ضعف دارند که پس از مدتی مردم آن ها را افرادی زن ذلیل می نامند. در این مقاله مبحث زن ذلیلی ارائه خواهد شد و تعدادی از نشانه های زن ذلیلی از دیدگاه امیرالمومنین علی (ع) ذکر خواهد شد. نشانه های زیر از منظر روانشناسی نیز مورد تایید قرار گرفته است.

مردان دیندار را با نشانه هایی نظیر راستگویی، امانت داری، وفاداری، پیوند با خویشان، رحم و ترحم بر زیردستان و ضعیف، تسلیم نشدن در برابر زنان، بخشش و نیکوکاری، خوش خلقی، صبر فراوان، تبعیت از علم و هر آن چه که مایه نزدیکی به خداست

هفت مورد ذیل نشانه زن ذلیلی نیست

نشانه اول: اگر مردی به همسرش خدمت کرد جزو مردان زن ذلیل نیست

از حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه نقل شده است که :”رسول الله (ص) بر ما وارد شدند در حالی که حضرت فاطمه(س) در حال آشپزی بود و من نیز عدس پاک می کردم.”

رسول الله(ص) فرمودند: یا اباالحسن!

عرض کردم: بله یا رسول الله

فرمودند: گوش کن! نکته ای می گویم که از جانب من نیست و دستور پروردگار است. اگر مردی در خانه به همسرش کمک کند، برای او به تعداد موهای بدنش عبادت یک سال که روزها را روزه گرفته و شب ها را شب زنده داری کرده، ثواب و خیر خواهد رسید.

همچنین از رسول الله(ص) نقل شده است که خطاب به حضرت علی علیه السلام می فرمایند: یا علی! یک ساعت در خانه بودن و خدمت کردن به همسر، بهتر است از هزار سال عبادت، هزار مرتبه حج، هزار عمره. اگر ساعتی در خانه به همسرت خدمت کنی گویی که هزار بنده را آزاد کرده ای.

 

نشانه دوم: مردی که بد اخلاقی همسرش را تحمل کند زن ذلیل نیست

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است: “مردی که بد خلقی زنش را تحمل کند، خداوند اجر و ثوابی که به حضرت ایوب به دلیل بلا و مصائبش عطا فرمود به او عطا خواهد کرد.”

 

نشانه سوم: خویشتن داری مرد در خانواده نشانه زن ذلیلی او نیست

از حضرت امام محمد باقر(ع) آمده است: “به راستی من در قبال غلامم و خانواده ام، بر اموری صبر و خویشتن داری می کنم که از حنظل در کامم تلخ تر است. آری، هر کس صبر و خویشتن داری پیشه کند به دلیل صبرش به درجه شهیدی که در محضر حضرت رسول (ص) شمشیر زده است، ناثل خواهد شد. درجه مرد خویشتن دار برابر است با درجه روزه داران شب زنده دار!”

 

نشانه چهارم: در کنار اهل و عیال بودن نشانه ذلت مرد نیست

به نقل از حضرت امام جعفر صادق(ع) “برای اهل مروت و جوانمردی مایه ننگ و هلاکت است که مردی در دیاری که اهل و عیالش حضور دارند خارج از منزلش شب را سحر کند!”

 

نشانه پنجم: دلجویی از همسر و بوسیدن نشانه زن ذلیلی مرد نیست

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) به مردی فرمودند: ” به نزد اهل و عیالت برگرد و از آن ها دلجویی نموده و ایشان را ببوس که همین کار، صدقه و رفع غضب خداوند است.”

همچنین فرموده اند: “فرزندانتان را زیاد ببوسید که ثواب هر بوسه درجه ای در بهشت است که ارزش و بلندای آن درجه به اندازه طول پانصد سال است.”

مردان زن ذلیل

نشانه ششم: خوش برخوردی با اهل و عیال

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: “عیال و تمام افراد تحت سرپرستی مرد، همانند اسیران او هستند. بهترین و محبوب ترین بندگان در پیشگاه خداوند عزّ و جلّ، خوش برخوردترین ایشان است نسبت به اسیرانش.”

 

نشانه های ضعف و مردان زن ذلیل

نشانه اول: مردی که به زنش وابستگی مالی داشته باشد زن ذلیل است

حضرت امیر المومنین علیه السلام به صراحت می فرمایند:”ای مردان با غیرت! سنگینی امور زندگی تان را بر دوش زنان منهید و تا حد امکان از آن ها بی نیاز باشید، چرا که زنان بسیار [بابت مسائل مالی] بسیار منت می گذارند و احسان را کفران می کنند.”

 

نشانه دوم: گردن نهادن به دستور زن و تحت تدبیر زن بودن، نشانه بارز زن ذلیلی است

مولای متقیان حضرت امیر المومنین علی علیه السلام می فرمایند: هر مردی که زنش امورش را تدبیر کند ملعون است.

همچنین از ایشان نقل شده است: “مردان دیندار را با نشانه هایی نظیر راستگویی، امانت داری، وفاداری، پیوند با خویشان، رحم و ترحم بر زیردستان و ضعیف، تسلیم نشدن در برابر زنان، بخشش و نیکوکاری، خوش خلقی، صبر فراوان، تبعیت از علم و هر آن چه که مایه نزدیکی به خداست.”

 

نشانه سوم: مردی که زنش را به امور غیر مربوط مسلط کند ذلت را به جان خریده!

حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: زن را به اموری که به او مربوط نمی شود مسلط مکن، چرا که این امر بهتر و نیکوتر برای حالش، آسوده تر برای خیالش، و پایدارتر برای زیبایی و جمالش است. حقیقتا زن همانند ریحانه و گلی لطیف و خوش بوست نه کارگزار و مسئول امور سیاسی و غیره.”

مردان زن ذلیل

نشانه چهارم: مردی که به حجاب و عفاف زنش اهمیت ندهد ذلیل است

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هر گاه زنی بزک کرده و معطر از خانه خارج شود، و شوهرش از این کار مطلع باشد، به ازای هر قدمی که زن بر می دارد خانه ای در جهنم برای شوهرش بنا می شود.”

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه