چگونه سلامت عاطفی خود را حفظ کنیم؟

سلامت عاطفی
   

همیشه باید مراقبت از سلامت عاطفی و روانی باشید. بهداشت سلامت یکی از مهم ترین ارکان سلامت روانی است. حتی سلامت عاطفی و روحی مهمتر از سلامت بدن است، زیرا باعث می شود که روان ما همیشه آرامش یابد و بر تنش ها تکیه نکند و از استرس بیرون بیاییم و در نهایت به سلامتی جسمانی برسیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا بهداشت عاطفی بسیار مهم است و چگونه می توانیم این آرامش را حفظ کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران کشور به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید همچنین می توانید از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت تماس تلفنی استفاده نمائید.

کلمات کلیدی:(سلامت عاطفی |بررسی سلامت عاطفی )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بررسی سلامت عاطفی

آنها با استرس روبرو هستند و از پس آن بر می آیند و می توانند روابط خوبی را با دیگران برقرار کنند، این توصیه ها می تواند به شما در ایجاد احساس عاطفی مؤثر کمک کند:

  • آنها احساساتی و مثبت هستند.
  • سلامت عاطفی مثبت دارند.
  • دارای یک تصویر مثبت هستند.
  • می توانند روابط خود را با دیگران به خوبی برقرار کنند.

اولین گام در حل مسائل عاطفی و سلامت عاطفی این است که آنها را بپذیریم. ابتدا باید آنها را بپذیرید و سپس مشکلات را حل کنید.

این توصیه ها می تواند به شما کمک کند که احساس عاطفی بکنید، آنچه شما احساس می کنید و آنچه این احساسات را ایجاد می کند را پیدا کنید به جای ایجاد استرس و اضطراب، آن را در ذهن خود قرار ندهید. برای احساسات خود و دیگران در مورد احساسات خود صحبت کنید. به جای تمرکز بر جنبه های منفی تمرکز بر موارد مثبت داشته باشید. در مواجهه با آزار و اذیت های احساسی، با آن روبرو شوید، اما اجازه ندهید آن بر شما غلبه کند. از تکنیک های آرامش بخش و سلامت عاطفی از جمله مراقبه و یا تمرینات تنفس عمیق استفاده کنید. به طور مرتب و منظم از بدن خود مراقبت کنید.

سلامت عاطفی

مقالات پیشنهادی مجیب

معیارهای سلامت عاطفی از دیدگاه روانشناسان

در هر فرهنگ و کشور، مردان و زنان از نظر روان شناختی به طور کلی ویژگی های خاصی دارند. آنها به خود ارزش می دهند و به سمت شادی و نشاط حرکت می کنند. آنها شکل و حفظ ارتباط نزدیکی با دیگران دارند. آنها محدودیت ها و همچنین امکانات زندگی را در نظر می گیرند و همچنین معنایی در زندگی دارند که ارزش تلاش و کوشش را ایجاد می کند.

  • بررسی داشتن حس خوب

داشتن احساس خوب تنها به پول، موفقیت، منزلت، احترام و یا وضعیت زندگی بستگی ندارد و در هر سن و با هر سطح دانش و توانایی، بدون در نظر گرفتن ناتوانی یا بیماری، شادی و حیاتی در زندگی را پیدا کنید. دسترسی به بالاترین سطح سلامت عاطفی ممکن از رفاه روانی، مانند دستیابی به اوج سلامت جسمانی، اول به مسئولیت پذیری شما بستگی دارد. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا کارها را با توجه به نیازها، ارزش ها و احساسات خود انجام دهید. جهت دریافت مشاوره تلفنی با کیفیت از طریق تلفن ثابت با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید و از خدمات آن ها در طول روز استفاده کنید ضمنا می توانید از سراسر نقاط ایران بدون گرفتن کد و زدن صفر با این مرکز ارتباط برقرار نمائید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

اولین مرحله در سلامت عاطفی

برای دیگران قابل قبول نیست که بگوییم ما افراد کاملی نیستیم یا وضعیت ما خوب نیست یا ما با دوستانمان در مورد ترس یا احساس شرم و خستگی صحبت می کنیم. واقعیت این است که اولین گام در حل مسائل عاطفی و سلامت عاطفی این است که آنها را بپذیریم. ابتدا باید آنها را بپذیرید و سپس مشکلات را حل کنید. اگر فکر می کنید قوی ترین افراد کسانی هستند که هیچ مشکلی ندارند، باید بدانید که شما در اشتباه سختی دچار هستید. کسانی قوی هستند که زندگی آنها در معرض دشواری است.

دریافت سلامت عاطفی

چارچوب برای حمله به این مشکلات عاطفی ساده است:

  • قبول کنید که شما باید بر روی سلامت عاطفی خود کار کنید.
  • افکار خود را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد آنها سؤال کنید.
  • راه حل برای درگیری های احساسی خود را پیدا کنید.
  • مشکلات اصلی خود را پیدا کنید و سعی کنید آنها را حل کنید.
  • تحقیقات موجود را بخوانید و بهترین ها را بکار ببندید.

هیچ کس نمی گوید که این آسان است، اما ارزش آن را دارد تا آن را امتحان کنید. به یاد داشته باشید اگر می خواهیم فرهنگ زمان خود و سلامت عاطفی را بهبود بخشیم و مشکلات عاطفی را بهبود بخشیم، ما هیچ راه دیگری نداریم جز اینکه این توصیه ها را اعمال کنیم. مشترکین می توانند برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات لازم در این خصوص به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمایند و بدون داشتن مشکلات ترافیکی و حمل نقل به صورت تلفنی مشاوره با کیفیت دریافت کنند.

سلامت عاطفی

بررسی افراد سالم از لحاظ سلامت عاطفی

افرادی که از لحاظ عاطفی سالم هستند، با استرس مقابله می کنند، دارای یک تصویر مثبت هستند و می توانند رابطه ای خوبی با افراد اطراف خود داشته باشند.

  • ارتباط سالم و سلامت با دیگران
  • پیدا کردن احساس خوب
  • مخفی نکردن اضطراب و استرس در ذهن
  • صحبت با دیگران در مورد احساس خوب و مثبت
  • تمرکز نکردن بر جنبه های منفی زندگی
  • تمرکز و خواستن چیز های مثبت در طول زندگی
  • مواجه نشدن با عوامل عصبانیت و عدم اجازه بر غلبه به خودتان

از روش های آرام سازی مانند مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق برای سلامت عاطفی استفاده کنید.

مراقبت از بدن خود را با یک رژیم سالم، ورزش منظم و ورزش خوب شروع کنید.

مشترکین محترم و گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سلامت عاطفی می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. هموطنان گرامی می توانند از سراسر ایران با تلفن ثابت با این مرکز تماس حاصل فرمایند. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه