راضی کردن خانواده به ازدواج با نامزد مورد علاقه ی خود

راضی کردن خانواده به ازدواج
   

راضی کردن خانواده به ازدواج با نامزد مورد علاقه تان چگونه ممکن است؟ چطور خانواده ها را به ازدواج با نامزدمان راضی کنیم ؟ ما در ایران زندگی می کنیم و در فرهنگ ما ازدواج شریک زندگی نیست انتخاب خانواده و مردم است. به همین دلیل خانواده نقش مهم در آینده زندگی مشترک ایفا می کند. به غیر از این واقعیت که خانواده در کشور ما تأثیر زیادی بر زندگی مشترک دارد، شاید ما باید فراتر از آن باشیم و بگوییم این عنصر مهم خانواده، نقش مهمی در ازدواج دارد.

کلمات کلیدی:(راضی کردن خانواده به ازدواج|ازدواج با نامزد مورد علاقه ی خود)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در کشور ما، خانواده ها همچنین می توانند روابط ظاهرا عاشقانه را به یک ازدواج خسته کننده تبدیل کنند، و برعکس، آنها یک زندگی موفق را در یک رابطه کاملا طبیعی ایجاد می کنند. پیچیدگی و ویژگی شخصیت اعضای خانواده (به ویژه مادر) می تواند اهمیت این موضوع و تاثیر آن را تغییر دهد، اما با این همه، تاثیر خانواده بر آینده زندگی مشترک نمی تواند نادیده گرفته شود. در ادامه با راه های راضی کردن خانواده به ازدواج با نامزد مورد علاقه آشنا شوید.

نه تنها در طول نامزد شدن، پس از ازدواج هم، شما باید تلاش خود را برای جلب نظر مثبت خانواده ها ادامه دهید. از همسر خود در برابر دیگران تعریف کنید و ویژگی های مثبت آن را برجسته کنید.

راه های راضی کردن خانواده به ازدواج با نامزدتان

راضی کردن خانواده به ازدواج

یک راه سخت وجود دارد

آنچه که شما در مورد تفاوت های خود با خانواده و نیاکان خود گفتید می تواند این باشد که تفاوت های ساختاری جدی بین شما وجود دارد. مسئله ای که افزایش می یابد، تفاوت بین خانواده ها، محدود به موارد کوچک است، تفاوت سلیقه نیست. مشکل این است که شما و خانواده نامزدتان از نظر فرهنگ و مذهب بسیار مشابه نیستند.

شاید زمانی که شما رسما عروس آن خانواده نیستید، می توانند فریاد بزنند، یک نگاه معنادار داشته باشند و … واضح است که شباهت و تفاهم های بیشتر زن و شوهر در این موارد احتمال زندگی موفق را افزایش می دهد و وجود اختلافات زیاد و حل نشده می تواند آرامش روانی شما را تغییر دهد.

مراقب برخی از رفتارهای جزئی باشید

به غیر از این واقعیت که باید مراقب خانواده و دوستان خود باشید، باید به رفتارهای روزمره خود نیز توجه کنید. او چگونه رانندگی می کند؟ در اوج خستگی و ترافیک، زمانی که کسی راه را می بندد، می تواند خشم خود را کنترل کند؟

مقالات پیشنهادی مجیب

سفر با خانواده

اهمیت سفر کوتاه با خانواده ها را نادیده نگیرید. در طی سفرهای کوتاه شما با نامزدتان، او ممکن است سخت تلاش کند تا رفتارهای خود را کنترل کند و بهترینش را به شما نشان دهد، اما در چند سفر روزانه، می توانید رفتار او را کنترل کنید و نامزد و خانواده اش بیشتر احتمال دارد که خود واقعی خود را نشان دهند.

فراموش نکنید که همه جوانب را بسنجید. چند روز زندگی در کنار آنها، شما را در برخورد با خانواده قرار خواهد داد. بنابراین حتما به سفر جمعی بروید.

مستقل و مصمم باشید

در بسیاری از موارد، علاوه بر توانایی حفظ احترام خانواده، می توانید به آنها اطمینان دهید که زندگی شماست و می توانید آن را خودتان مدیریت کنید. نامزد شما مرد مستقل است، اگر یک مرد بازنشسته و مستقل تصمیم گیرنده مالی است، او نیز به راحتی می تواند شرایط و نیازهای خود را به خانواده خود توضیح دهد  و دلیل انتخاب خود را به آنها بگوید. اگر نامزدتان در این انتخاب مطمئن باشد، باید از تصمیم خود در برابر خانواده خود دفاع کید. نامزد شما باید آنها را از صحت این تصمیم متقاعد کند با صحبت کردن با خانواده و توضیح دلایل آنها.

لجبازی نکنید

اطمینان دهید به خانواده های خود که تعصب ندارید و به آنها بگویید که شما در حال حاضر در حال شناخت هستید و اگر ثابت کنید که شما با همدیگر خوشحال هستید، می توانید این رابطه را برای آنها بازبینی کنید.

جوش نزنید

عصبانی نباشید. افکار خود را با آرامش ذهن، اما به طور جدی و قطعی بگویید، و هنگامی که نمی توانید خانواده خود را قانع کنید، عصبانیت خود را بالا نبرید. خشم شما باعث می شود تصمیمات شما را درک نکنند. از سوی دیگر، سعی کنید بهترین پاسخ را به خانواده نشان دهید. واکنش درست شما به خشم خانواده شما می تواند آتش سوزی بحرانی را کاهش دهد.

خانواده شما این کار را بررسی می کنند، زیرا همان طور که لباس ها را برای شما انتخاب نمی کنند و پوشش شما را نادیده نمی گیرند، نمی توانند نظرات شما را در مورد یک موضوع بسیار مهم مانند ازدواج نادیده بگیرند. بنابراین، تا زمانی که به چنین اعتقادی برسند، در حالی که رفتار ناخوشایند خود را می بینند، آرام شده و بدون معطلی محوطه را ترک می کنند.

دفاع از خود

با خانواده تان وارد جنگ نباشید، اما اجازه ندهید که به انتخاب های شما توهین کنند و نامزد شما را مورد تمسخر قرار دهید. با وجود احترام به افراد بزرگتر خانواده، شما باید بتوانید از نامزد و تصمیم خود که با احتیاط انجام داده اید، دفاع کنید. فراموش نکنید که دیگران از دیدگاه شما این رابطه را می بینند و به همان اندازه که به نامزدتان احترام می گذارید، احترام می گذارند.

به رخ دیگران بکشید

نه تنها در طول نامزد شدن، پس از ازدواج هم، شما باید تلاش خود را برای جلب نظر مثبت خانواده ها ادامه دهید. از همسر خود در برابر دیگران تعریف کنید و ویژگی های مثبت آن را برجسته کنید. اگر شما می توانید رضایت از تصمیم خود را احساس کنید، به خانواده خود تنش انتقال ندهید. عصبانی و هیجان زده نشوید، اما در عین حال برای آرزوهایتان ایستادگی کنید.

مشاوره مجیب برای راضی کردن خانواده به ازدواج

راضی کردن خانواده به ازدواج

اما واقعیت این است که الگوهای ازدواج در سال های اخیر تغییر کرده است و این دختر و پسر هستند که معیارهای آنها را تعیین می کنند و همسرشان را انتخاب می کنند. این معیارها، البته، در متن خانواده هر فرد تعریف شده است، اما در هر صورت، تفاوت هایی وجود دارد که از دیدگاه جوانان با والدین آنها متفاوت است. ازدواج با رضایت والدین موجب آرامش بیشتر می شود، اما این رضایت نباید به قیمت نارضایتی ازدواج شما باشد. به عبارت دیگر، شما نباید به راحتی بدون رضایت خود از رضایت پدر و مادر خود رضایت داشته و تن به ازدواج دهید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای راضی کردن خانواده به ازدواج با نامزد مورد علاقه خود از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه