روانشناسی شلختگی چیست ؟

New Project 45 روانشناسی شلختگی چیست ؟
   

شلختگی به معنای نامرتب بودن و بی نظمی است که درجه شدت آن در افراد کم و زیاد است. شلختگی نیز یک اختلال روانشناختی است که در جامعه امروزی بسیار شایع است. اکثر افرادی که شلخته هستند خود آن ها فکر می کنند که این رفتار کاملا طبیعی است .

مشکل خاصی ندارند. اما آن ها نمی دانند که روانشناسی شلختگی می تواند به آن ها کمک نماید تا به سمت مرتب بودن و نظم پیش بروند. برخی از روانشناسان معتقد هستند که شلختگی ارثی است یعنی یکی از افراد خانواده شلخته بوده است.

روانشناسی شلختگی

اگر شما هم فکر می کنید شلخته هستید می توانید با کمک بهترین مرکز مشاوره ایران، مرکز مشاوره تلفنی مجیب نسبت به درمان آن اقدام نمایید. سایت زندگی ما یکی از برترین مرکز مشاوره ها است که دارای موفقیت های بی شماری در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره فردی، مشاوره ازدواج، مشاوره شلختگی و … است.

با کمک مشاوران با تجربه مجیب می توانید این اختلال روانشناختی خود را درمان نمایید تنها کافیست با شماره  zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید. برای تماس با سایت زندگی ما می توانید در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب تماس برقرار نمایید.

شلختگی ممکن است اطرافیان را نیز آزار دهد در این صورت می توانید با کمک یکی مشاوره به فرد شلخته کمک نمایید تا به سمت مرتب بودن و منظم بودن پیش برود. مرکز مشاوره تلفنی مجیب با ارائه روش ها و تکنیک هایی جدید در خصوص شلختگی می تواند به شما عزیزان کمک نماید.

رابطه شلختگی با سلامت روانی

اگر شما هم فردی هستید که دارای اتاقی شلوغ و بی نظم هستید می تواند متاثر از عوامل بسیار زیادی باشد. شلختگی شما ممکن است ناشی از نداشتن وقت کافی برای تمیز نمودن و یا داشتن فرزندانی باشد که سبب بهم ریختن منزل شما می شوند. همچنین افرادی نیز وجود دارند که انگیزه ای برای تمیز نمودن اتاق و یا خانه خود ندارند.

اما سوال در اینجا برای افراد و یا حتی خود شما پیش می آید که آیا شما سلامت روانی دارید یا خیر؟

جالب است بدانید افرادی که وسواس فکری عملی دارند، بسیار زیاد بر تمیز نمودن و تمیز ماندن اتاق و منزل خود و مرتب بودن وسایلشان حساسیت دارند. زیرا هر گونه نامرتب بودنی و بی نظمی سبب ایجاد استرس و اضطراب شدیدی در آن ها می شود.

همچنین افرادی وجود دارند که دلشان نمی آید وسایل اضافی که سال ها است از آن ها استفاده نمی کنند را دور بیاندازند و همین خود سبب شلختگی و بی نظمی خواهد شد.

رابطه شلختگی با سلامت روانی

با کمک مرکز مشاوره تلفنی مجیب که یکی از بهترین و معتبر ترین مرکز مشاوره های ایران است می توانید علل شلختگی خود را پیدا کنید و نسبت به درمانآن اقدامات لازم را انجام دهید. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره  zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید و از روش ها و تکنیک های جدید این مرکز مشاوره در زمینه درمان شلختگی بهره مند شوید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تمامی روز های هفته حتی رو زهای تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است.

 

مقالات پیشنهادی مجیب

 

رابطه شلختگی و شخصیت افراد

آیا هر فردی که به دنیا می آید از همان اول بی نظم و یا منظم است؟ و یا اینکه افرادی که بی نظم هستند، در جایی شلوغ و بی نظم بزرگ شده اند؟ برخی از افراد معتقد هستند اتاق بهم ریخته افراد شلخته نشان دهنده ذهن بهم ریخته و شلخته آن ها است.

همچنین جالب است بدانید که افرادی که در این فضا ها هستند، الزاما شلخته نیستند و آن ها در همان بی نظمی و نامرتب بودن نیز می دانند هر کدام از وسایل هایشان در کجا قرار دارد.

زیگموند فرویددر باره شلختگی می گوید: بهم ریختگی‌ها را مرتب نکنید. من دقیقا می‌ دانم هرچیزی کجا قرار دارد.

برخی از افراد معتقد هستند که افرادی وجود دارند که در این فضاها بهتر می توانند رشد نمایند بی نظمی و شلختگی آن ها سبب خلاقیت آن ها خواهد شد. کار هایی که نیاز به خلاقیت دارند بهتر است مدیران برای کارمندانشان فضایی را محیا نمایند تا کارمندان با خیالی آسوده تر مشغول شوند و بر کارشان تمرکز داشته باشند و نگران نا منظم بودن میز کارشان نباشند.

گاهی اوقات نیز شلختگی ممکن است اطرافیان را نیز آزار دهد در این صورت می توانید با کمک یکی مشاوره به فرد شلخته کمک نمایید تا به سمت مرتب بودن و منظم بودن پیش برود. مرکز مشاوره تلفنی مجیب با ارائه روش ها و تکنیک هایی جدید در خصوص شلختگی می تواند به شما عزیزان کمک نماید.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب کافیست گوشی تلفن خود را بردارید و شماره  zendeghima.ir شماره گیری نمایید. این مرکز مشاوره در تمامی روز های هفته حتی رو زهای تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان است.

نتیجه گیری

زندگی شخصی هر فردی مربوط به خود آن است. منظم یا نامنظم بودن در زندگی، به خود او مربوط است. اما این را فراموش نکنید که تنها یک بار فرصت زندگی کردن را دارید. در اکثر مواقع وضعیت اتاق و یا خانه شما نشان دهنده وضعیت روانی فرد است.

گاهی اوقات شلختگی بیش از حد سبب آزار اذیت فرد خواهد شد و شما با کمک یک مشاوره خوب باید به دنبال درجه شلختگی خود باشید تا اگر شلختگی نرمالی دارید به دنبال درمان آن باشید.

بنابراین به نحوی زندگی کنید که لذت کافی را از آن ببرید. فردی دوست دارد در یک اتاق شلوغ و شلخته زندگی کند تا زمانی که این شلختگی و بی نظمی به کسی آسیبی نزند، ایرادی ندارد، اما گاهی اوقات درجه شلختگی خیلی زیاد است که سبب ناراحتی اطرافیان می شود و باید برای درمان آن اقدام نمایید.

با انتخاب یک مرکز مشاوره معتبر و خوب به راحتی می توانید این اختلال روانشناختی را درمان نمایید. شلختگی با کمک مشاوره قابل درمان است اما اول باید علل پیدایش شلختگی در فرد مشخص شود. اما این نکته را هم فراموش نکنید که افراد شلخته این را قبول ندارند که شلخته هستند و پذیرش این امر برای آن ها کمی سخت و دشوار است.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب با روانشناسان با تجربه در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان هستند. برای تماس با بهترین مرکز مشاوره تلفنی، مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره  zendeghima.ir  تماس حاصل نمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه