مرگ والدین: رفتار با کودکی که والدین خود را از دست داده است

مرگ والدین
   

مرگ والدین بیش از همه برای کودکان درد آور و سخت است، برای همین منظور رفتار با آن ها و برخوردی که با کودکان صورت می گیرد بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار است، بنابراین یاد گرفتن در مورد اینکه چگونه با کودکان این اتفاق برخورد کنیم و رفتار کنیم در اخلاقیات، روحیات و حتی رشد جسمی کودک بسیار تاثیر گذار می باشد.

در بیش تر مواقع کودکان تمایل دارند با صحبت کردن خاطرات و مسائل خود را به اشتراک بگذارند بنابراین گوش کردن به حرف آن ها بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم نوع رفتار و برخوردی که باید بزرگسالان، پدر و یا مادر کودک از خود بروز دهد اشاره کنیم تا اشتباهات رفتاری و تصورات غلط را به حداقل برسانیم.

 مرگ والدین : کودکان به چه چیزی احتیاج دارند

مرگ والدین

بعد از مرگ والدین همان طور که گفته شد کودکان بیشتر دوست دارند  بیان کنند که چه اتفاقی افتاده است،در مورد مرگی که اتفاق افتاده استف اینگونه تعریف کردن برای آن ها شفا بخش است و بهتر از آن گوش کردن به صحبت های آن ها می باشد. همچنین کودکان به تداوم، مراقبت و ارتباطات صمیمانه بیشتری احتیاج دارند.

و البته به هنگام  صحبت از مرگ سعی کنید از کلمات ساده و بی آلایش استفاده کنید تا بهتر شما را بفهمد و شما را شریک غم خود بداند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 احساسات را به کلمات اضافه کنید

بچه ها را تشویق کنید که در طی روزها، هفته ها و ماه هایی که نتوانسته اند احساسات درونی و هیجانی خود را بیرون آورند و  از لحاظ روحی سبک شوند، حس درونی خود را بیان کنندو  از کودکان بخواهید که در مراسم مذهبی و تشیع جنازه شرکت کنند، پیش از انکه فرزندنتان به شما بگوید و از شما سوال کند که چه اتفاقی افتاد و چرا اینگونه شد.

در این مراسم به دعا،گریه و صحبت راجع به کسی که از دست رفته  انجام می شود و کودک از نزدیک این شرایط را می بیند،حضور دارد و احساساتش را بیرون می ریزد و بعد از این سوالی برای او باقی نمی ماند تا شما بخواهید وابسته به دروغ شوید و یا مواردی که دوست ندارید دوباره یادآور شوید.

مرگ والدین برای کودکان بسیار سخت و آزار دهنده است و باید با کمک یک استراتژی مناسب بحران روحی را حل کنید، برخی از کودکان این مشکل را ندارند و به راحتی کنار می ایند اما برخی از کودکان زودرنج هستند و باید به احساسات آن ها بیشتر اهمیت داد تا مبادا در اینده دچار تشویش های روحی و بحران های حل نشده شوند.

مرگ والدین: جزییات را تعریف کنید

حتی ممکن است شما به عنوان کسی که کودک از شما سوال می پرسد و به شما اعتماد دارد، نیاز باشد که جزییات مراسم خاکسپاری را توضیح دهید، یعنی اینکه بعد از مراسم  تشییع جنازه مرده را باید در گورستان در یک  وسیله ای به نام تابوت قرار دهند تا او را در زمین دفن کنند و او به خوبی بتواند برای همیشه بخوابد و به آرامش برسد. مردم هم ممکن است که گریه کنند این مراسم برای خداحافظی و احترام است که باید برگزار شود.

و سپس بعد از مراسم خاکسپاری در کنار هم مراسم صرف غذا را برای یاد بود و گرامی داشت خاطرات او برگزار می کنیم و از خدا شکرگزاری می کنیم.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مرگ والدین و همکاری و همیاری فرزند

به فرزند خود اهمیت بدهید، به او نقش کوچک بدهید  تا در این غم سهیم باشد و بداند که دارای ارزش و اعتبار است، او را در کنار خود قرار دهید تا مراسم را به خوبی یاد بگیرد. این موارد به این دلیل است که باید انتخاب را کودک شما انجام دهید که آیا می خواهد در مراسم خاکسپاری شرکت کند یا نه؟

تصمیم گیری به جای او و عدم شرکت او در مراسم همان طور که گفته شد با سوالات و اتفاقاتی در آینده همراه است که شاید در پاسخ ان ها عاجز و ناتوان باشید.

یاد آوری وقابع شیرین بعد از مرگ والدین

بعد از اینکه تمامی مراسم مورد نظر به اتمام رسید سعی کنید کم کم از وقایع تلخ، خاطراتی که مربوط به مرگ می باشد، خودداری کنید و تنها از اتفاقات و رویاهای شیرین صحبت کنید، سعی کنید احساسات مثبت را یاد آوری کنید؛ تا کودک به راختی بتواند به زندگی عادی برگردد و فعالیت های خود را به مرور انجام دهد.

خلق و خوی خود را به مثبت تغییر دهید

مرگ والدین

با اینکه در این دوران با شرایط بدی رو به رو هستید باید به خوبی بتوانید، بر اعصاب و روحیات خود مسلط باشید و کمتر به مرحله عصبانیت برسید یعنی سعی کنید کودک را به همراه گفتار، رفتار و اخلاق آرام خود به آرامش و زندگی دوباره دعوت کنید.

اجازه دهید تا کودک شما بداند بعد از یک اتفاق بد و ناگوار باید دوباره لبخند بزند، زندگی کند و مهربان باشد.همچنین او کمتر دچار نگرانی، ترس، استرس و تشویش هم نمی شود اما اگر به تشویش و استرسی هم مبتلا شد بهتر است از یک روانشناس حتما کمک بگیرید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مشاور کودک

مرگ والدین برای کودکان بسیار سخت و آزار دهنده است و باید با کمک یک استراتژی مناسب بحران روحی را حل کنید، برخی از کودکان این مشکل را ندارند و به راحتی کنار می ایند اما برخی از کودکان زودرنج هستند و باید به احساسات آن ها بیشتر اهمیت داد تا مبادا در اینده دچار تشویش های روحی و بحران های حل نشده شوند.

مشاور کودک به خوبی می داند با او چگونه صحبت کند، مشکل را ریشه یابی کند و با روش مناسب و ایده ال مشکل را در عرض مدت کوتاه حل کند.اینگونه مراقبت ها یعنی اهمیت دادن به کودکانف نشورت با مشاور و هم صحبتی با مشاور مورد نظر یک کلید اساسی برای بازگشت کودک به زندگی عادی و انجام تکالیف او به خوبی و کیفیت گذشاته است.

سهل انگاری و عدم دقت در این موضوع عواقب چندان خوبی در بر ندارد، بیش از همه بر روحیه و اعصاب کودک تاثیر گذشته و ممکن است به بیماری های سخت و فشرده آینده مبدل شوند که گاهی از دست مشاور هم کار چندانی بر نمی آید زیرا بیمار روحی کودک ریشه ای بوده که درمان نشده و اکنون به افسردگی، اضطراب و یا ترس های همیشگی تبدیل شده اند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مرکز درمانی و مشاوره مجیب یکی از مشاوره های اساسی و ریشه ای در زمینه بیماری ها و اختلالات کودکی است که در زمینه های مختلف و شایع این بیماری مثل استرس و اضطراب زمینه های دمانی ویژه ای را در نظر گرفته که بهترین روش های مدرن و طبیعی درمان را همیشه در نظر دارد،تا کودک بتواند به خوبی با مشکل پیش امده ابتدا کنار بیاید  و مشاور مورد نظر را جهت کمک و حل مشکل باور کند، سپس مشاور مورد نظر  وارد مراحل درمان می شود.

یکی از اختلالات روحی کودکان مرگ ناگهانی یکی از والدین است که کودک را به شدت آزار می دهد و او دچار خلل روحی می شود که مشاوران سایت زندگی ما به خوبی در این زمینه تبحر دارند و نمونه های زیادی از این مدل کودکان را به زندگی عادی برگردانده اند.

برای تماس با این مرکز می توانید با شماره تماس   zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس اصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه