تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی و نتایج تحقیقات

تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی
   

تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی چگونه ممکن است؟ روشی جدید برای نقشه برداری مغز نشان می دهد که رابطه بین شبکه مغزی و ای کیو انسان به کار رفته است. محققان دانشگاه کمبریج، یک روش نسبتا جدید و آسان برای نقشه برداری ارتباطات مغز و هوش را کشف کرده اند و نشان می دهند که چگونه رابطه بین مناطق مغز و هوش وجود دارد.

با استفاده از این روش، آنها می توانند IQ افراد را بدون آزمون های مرتبط با استفاده از اسکن تعیین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی با تحقیق دانشمندان

تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی

در سال های اخیر، دانشمندان تلاش زیادی برای نشان دادن ارتباطات مغز (Connectom) انجام داده اند تا ببینند چگونه رفتار انسان با اختلالات روانی و هوش همراه است. یک نقشه جامع از نورونهای همبند در مغز نیز به عنوان “نمودار مناسب” شناخته می شود.

در زمینه گسترده تر ، تمام اتصالات عصبی در مغز زنده هستند. محققان دانشگاه کمبریج و موسسه ملی بهداشت (NIH) در ایالات متحده می توانند مغز را با بررسی اسکن مغز گرفته شده با اسکنرهای مغناطیسی (MRI) اسکن کنند. یک اسکن MRI معمولی یک تصویر مغزی را نشان می دهد که برای بررسی ساختارهای مختلف مغز مناسب است.

تفاوت بین هوش افراد مختلف یا اندازه مغز که می تواند در محدوده وزن های ۱۱۰۰-۱۴۰۰ گرم یافت شود، می تواند همراه با عوامل مختلفی مانند تفاوت های سطح سلول عصبی تراکم، تفاوت های ساختاری در مغز و عوامل اجتماعی و فرهنگی و.. باشد

یک روش جدید نقشه برداری مغز کمک می کند تا بدانید که چگونه اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی و یا حتی اسکیزوفرنیا با تفاوت های ارتباطات داخل جمعی ارتباط دارد. همچنین دریافتند که برخی ارتباطات مغزی بیشتری دارند و ارتباطات بیشتر مغز، پردازش اطلاعات در مغز است.

این آزمایش در میان ۲۹۶ شرکت کننده انجام شد. محققان گفتند که معلوم نیست آیا این اتصالات مربوط به ژنتیک افراد یا آموزش آنها است و چه چیزی باعث تقویت و تضعیف آنها می شود. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی با تحقیق پروفسور جیان فنگ

برای بسیاری، این سوال مطرح می شود که آیا تصاویر گرفته شده از اسکن مغز توانایی تشخیص هوش را دارند. دانشمندان دانشگاه وارویک این ادعا را گزارش کرده اند. براساس یک گزارش، سالها بحث در مورد میزان IQ ها فقط چالش های انسانی است.

انجام آزمون های IQ در موسسات و مدارس که IQ را نشان می دهد. محققان دانشگاه وارویک تحقیقات فیزیولوژی مغز را از طریق اسکن تصاویر می توانند میزان IQ، خلاقیت و عملکرد مغز را ارزیابی کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه آکسفورد، سطح خلاقیت و هوش (IQ) ارتباط مستقیم با ساختار مغز هر فرد دارد.

پروفسور جیان فنگ، مدیر ارشد تحقیقات مغز در دانشگاه وارویک، تجربیات این ادعا را با آزمایش تجربی نشان داد. پروفسور جیان فنگ نشان داده است که تست فیزیولوژیکی در ۱۰۰ تحقیق و بررسی در مورد تصاویری از مغز افراد در MRI نشان داده است که ساختار مناطق مختلف مغز تاثیر قابل توجهی در سطح هوش، خلاقیت و توسعه افراد در زندگی دارد.

به عبارت دیگر، ارتباط مغز از هر فردی که منجر به توسعه IQ و حتی میزان شنوایی، بینایی و بویایی می شود، می تواند به طور مستقیم با این مناطق مرتبط باشد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مقالات پیشنهادی مجیب

نتایج حاصل از تحقیق پروفسور جیان فنگ

نتایج تحقیق پروفسور جیان فنگ و تیم تخصصی، دانشمندان و محققان را بر روی هوش مصنوعی (AI) و نیز سلامت مغز به حقایق باز کرد، با بررسی اینکه چگونه قسمت های مختلف مغز با یکدیگر در ارتباط هستند، و همچنین ایجاد یک کانال ارتباطی جدید برای رسیدن به پژوهش های هوش مصنوعی امروزه ثابت کرده است که این پدیده دارای ساختار بسیار شبیه به هوش طبیعی انسان است.

تا آنجا که تمام ارتباطات مغز، اعمال و واکنش ها در هوش مصنوعی شبیه سازی شده است. پروفسور فنگ همچنین قصد دارد تا واکنش شبکه مغز را بررسی کند و سطح همبستگی بین هوش مصنوعی و ساختار مغز را نزدیکتر به ارمغان بیاورد.

موسسه تحقیقاتی نیز از نتایج این آزمون ها برای تصحیح و کنترل اختلالات روانی استفاده کرده است. اختلالاتی نظیر اسکیزوفرنیا، اختلال بیش فعالی و همچنین اوتیسم ناشی از اختلالات در سیستم ارتباطی مغز است که می تواند تأثیر قابل توجهی در درمان این افراد داشته باشد.

تیم استاد فنگ اخیرا ابراز امیدواری کرده است که نتایج برای درمان این نوع بیماران، اعلام نتایج تحقیقات و همچنین کاربرد آن در تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مؤسسه نیز به فناوری با آخرین تکنولوژی در ساختار تصویربرداری داخلی دست زده است.

طبق گفته پروفسور فنگ، مقدار IQ مدتهاست موضوع بحث جوامع است که بسیاری از این تفاوت ها در سطح هوش و خلاقیت به عنوان مزایا و برتری در جامعه در نظر گرفته می شود. بر اساس تحقیق، ساختار مغز و هوش مطالعه شده است. فنآوری اتخاذ شده برای تشخیص فیزیولوژی مغز، آن را یک دستاورد بزرگی در زمینه فناوری پزشکی دانست و استفاده از نتایج به دست آمده در درمان و تشخیص اختلالات روانی بدست آورده است.

 مشاوره مجیب برای تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی

تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی

به عنوان مثال، تفاوت بین هوش افراد مختلف یا اندازه مغز که می تواند در محدوده وزن های ۱۱۰۰-۱۴۰۰ گرم یافت شود، می تواند همراه با عوامل مختلفی مانند تفاوت های سطح سلول عصبی تراکم، تفاوت های ساختاری در مغز و عوامل اجتماعی و فرهنگی و.. باشد ، همه با هم باعث ایجاد سردرگمی و ابهام در دستیابی به نتیجه گیری خلاصه می شوند.

اما با توجه به آلبرت اینشتین به عنوان یک نابغه، اندازه ذهنش از اندازه متوسط مغز انسانهای دیگر خیلی متفاوت نبود. در عوض برخی از محققان متوجه شده اند که توانایی او در درک مفاهیم ذهنی و ظاهرا جهش های ذهنی غیرممکن است که احتمالا مربوط به مسیر ارتباط است.

این رویداد به نظر می رسد یکپارچگی و برقراری ارتباط داخلی مغز را با اتصال برخی از بخش های جداگانه مغز به یکدیگر، از طریق چندین راه ارتباطی، افزایش دهد.بر طبق یک مطالعه اسکن مغز کودکان، به نظر می رسد که اندازه مغز هیچ ارتباطی با نمرات استاندارد هوش ندارد.

پروفسور فنگ همچنین قصد دارد تا واکنش شبکه مغز را بررسی کند و سطح همبستگی بین هوش مصنوعی و ساختار مغز را نزدیکتر به ارمغان بیاورد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تعیین میزان هوش افراد با اسکن مغزی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه