ارتباطات خانوادگی و تاثیر آن بر بهداشت روان

بهداشت روان
   

در این مقاله راجع به بهداشت روان و نقش خانواده در تاثیر آن صحبت خواهیم کرد. در ابتدا باید بدانید که خانواده اولین و کوچکترین واحد جامعه است که شامل والدین و کودکان می شود( پدر و مادر و فرزندان). شخصیت کودکان در همین نهاد تشکیل می شود و هویت آنها بر اساس آن است و بسیاری از اصول شخصی و اجتماعی در این مرحله را یاد می گیرند. آنها نمونه ای از اعمال، رفتار و گفتار والدین خود را نشان می دهند. برای دریافت اطلاعات لازم در این رابطه می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب که خدمات همه روزه ارائه می کند تماس حاصل فرمائید و از مشاوره تلفنی با کیفیت برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی و آنلاین از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب بهره مند شوید.

کلمات کلیدی:(ارتباطات خانوادگی|بهداشت روان| ارتباط خانواده بر بهداشت روان)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تاثیر ارتباط خانواده بر بهداشت روان

علاوه بر جنبه های دیگری که مربوط به توسعه فردی است، رفاه ذهنی و عاطفی یکی از اجزای مهم است که باید در مرکز خانواده و والدین و فرزندان در نظر گرفته شود زیرا افراد ملزم به ارائه شرایط لازم برای استفاده از آن هستند . آموزه های اسلام به توسعه سلامت روان کودکان، بهداشت روان و خانواده ها و جامعه کمک می کند.

بهداشت روان هرگز از طریق فهرست و مشخصه های ثابت و ویژگی های معینی تعریف نمی شود، اما با تعاریف فوق می توان چشم انداز کلی را بدست آورد، اگر چه هدف ما در این مقاله بیان عوامل موثر بر سلامت روان و به نقش ویژه والدین و زندگی شرایط کودکان بوده است.

  • ارزیابی مطالعه انجام شده

مطالعات انجام شده در مورد کودکان قبل از ورود به مدرسه ابتدایی نشان می دهد که شخصیت آنها بیشتر تحت تأثیر شرایط خانوادگی که در آن زندگی می کنند و شرایط مشابهی است که تحت تأثیر احساسات و عواطف خود قرار می گیرند، می باشد.

بهداشت روان

برخی از تاثیرات نیاز کودکان بر بهداشت روان

برخی از نیازهای کودکان برای سلامت روان می تواند به شرح زیر خلاصه شود:

  • تامین نیازهای فیزیولوژیکی اولیه مانند تغذیه مناسب، لباس و محیط آرام.
  • نیاز به عشق برای دوست داشتن کودکان از صمیم قلب در حد و اندازه متعارف نه محبت زیاد و بدون قید و شرط.
  • نیاز به اعتماد به نفس، افزایش عزت نفس فرزندان یکی از مهمترین اجزای است که می تواند نقش مهمی در بهداشت روان آن ها ایفا کند و این امر می تواند از طریق تحسین، تشویق و راهنمایی حاصل شود.
  • ارزیابی اهداف معنی دار برای کودکان با توجه به سن و میل آنها.

همچنین می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی از سراسر ایران با سایت زندگی ما بدون مشکلات ترافیکی و حمل و نقل تنها با تماس تلفنی از طریق تلفن ثابت ارتباط برقرار نمائید.

ادامه تاثیرات خانواده بر کودکان

  • صداقت در امور همچنین می تواند اطمینان را افزایش دهد و در نتیجه تعاملاتی بین کودک و والدین ایجاد شود.
  • شرکت در فعالیت های او، از جمله بازی ها و فعالیت های دیگر، به عنوان یک شریک، یک دوست و یک همراه و همچنین صرف زمان برای کودکان و شرکت در فعالیت های او، می تواند به سلامت کلی آنها از جمله بهداشت روان کمک کند.
  • فراهم آوردن یک محیط امن و ایمن برای زندگی و تحصیل کودکان، یکی از نیازهای اساسی و یکی از مهم ترین وظایف والدین است.

با توجه به این واقعیت که والدین و اطرافیان فرزندان اولین کسانی هستند که مشکلات او را با هم درک می کنند، می توانند با دانستن نحوه مقابله با این مشکل، با مشکل کنار بیایند.

بررسی مسائل خانواده و بهداشت روان

تمام مسائل مطرح شده تا کنون به گونه ای است که خانواده بر پایه آن تمرکز می کنند و هر یک از اعضای آن وظایف و عملکردهای معمول خود را انجام می دهند و اگر والدین نقش خود را در مدیریت و کنترل محیط خانواده به درستی ایفا نکنند یا شرایط محیطی جامعه به گونه ای است که برای توسعه و ارتقای سلامت جسمی، روحی و احساسی یک فرد مطلوب نیست و قطعا بازخورد آنها بر خلاف انتظارات و بهداشت روان خواهد بود. جهت دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی و آگاهی بیشتر در این رابطه با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات روانشناسان برتر کشور بهره مند شوید. ضمنا برای برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت نیازی به گرفتن کد و زدن صفر نیست.

مقالات پیشنهادی مجیب

محیط خانواده و نقش آن در سلامت روان

توانایی داشتن آرامش و آرامش با خود و دیگران، خودآگاهی و احساس درونی، قدرت تصمیم گیری در بحران ها و مقابله با فشارهای زندگی است. فردی با بهداشت روان بالا احساس می کند از کار و زندگی خود راضی است و وقت خود را مفید می داند، با دیگران تفاهم دارد و از احترام به احساسات و عواطف مردم لذت می برد. چنین فردی می تواند عاشق باشد، عاشق دیگران، انطباق با دیگران و سازگار با اجماع باشد.

  • سلامت روان

سرانجام، بهداشت روان هرگز از طریق فهرست و مشخصه های ثابت و ویژگی های معینی تعریف نمی شود، اما با تعاریف فوق می توان چشم انداز کلی را بدست آورد، اگر چه هدف ما در این مقاله بیان عوامل موثر بر سلامت روان و به نقش ویژه والدین و زندگی شرایط کودکان بوده است.

بهداشت روان

بررسی شخصیت فرد با ارتباط خانوادگی

همانطور که قبلا گفته شد، اساس شخصیت، به ویژه از لحاظ بهداشت عمومی و بهداشت روان بر اساس ساختار خانواده است و با توجه به اینکه والدین و شرایط زندگی مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر این فرایند هستند، نباید آنها را نادیده گرفت. به همین ترتیب، والدین می توانند از تعالیم اسلام و روش های علمی برای رفع نیازهای عاطفی و فیزیکی کودکان استفاده کنند و آنها را برای سازگاری با جامعه آماده سازند. با ارائه سلامتی ذهنی، احساسی و روانی آنها یک خانواده سالم ایجاد خواهند کرد و در نهایت یک جامعه سالم ایجاد خواهد شد.

مشترکین و کاربران گرامی و عزیزانی که می خواهند مشاوره تلفنی از طریق تلفن ثابت دریافت نمایند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور بدون مشکل ترافیک و حمل و نقل تنها با تماس تلفنی بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهداشت روان نیز می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید و یک مشاوره با کیفیت تلفنی را نیز تجربه کنید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه