اثرات نگهداری حیوانات خانگی برای کودکان

اثرات حیوانات خانگی بر کودکان
   

اکثر کودکان علاقه مند به نگهداری حیوانات خانگی هستند و والدین در مورد بیماری ها، اثرات حیوانات خانگی بر کودکان و اینکه چگونه در خانه نگهداری می شوند نگران هستند. سوال این است که سود و ضرر نگه داشتن حیوان در خانه در توسعه هوش و توانایی ذهنی و مسائل عاطفی کودک چیست؟ در ادامه شما را با این موارد بیشتر آشنا خواهیم کرد. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با سایت زندگی ما تماس گرفته و از آن ها مشاوره تلفنی دریافت نمائید.

اثرات حیوانات خانگی بر کودکان

بخش مهمی از آنچه ما در مورد اطلاعات برای کودکان می توانیم بگوییم، توانایی یادگیری و استفاده از مهارت های مورد نیاز برای سازگاری با محیط زیست است. اکثر محققان اذعان کرده اند که توجه به توانایی ها و ارائه یک محیط پرورش یافته و به خوبی توسعه یافته می تواند توانایی های ذهنی را تقویت و حتی بهبود می بخشد. حیوانات بیانگر طبیعت محیط اطراف ما هستند که همیشه برای کودکان جذابند. تحقیقات و توصیه های زیادی در مورد نحوه حفظ و سلامت خانواده های حیوان خانگی وجود دارد؛ اما کمتر در مورد اثرات حیوانات خانگی بر کودکان یا اینکه آیا نگه داشتن حیوانات بر روی هوش کودک تاثیر می گذارد، صحبت کرده است.

اثرات حیوانات خانگی بر کودکان

اثرات حیوانات خانگی بر کودکان و هوش

هوش منطقی، شامل حل، رفع، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری، محاسبه کردن، نوآوری است. کودکانی که حیوانات را نگه می دارند، ناگزیرند، این بخش از هوش خود را برای زمان بندی غذا دادن و مسائل مربوط به حیوانات و بیماری های آن ها مورد استفاده قرار دهند. ضمنا والدین می تواند برای مشاوره در خصوص اثرات حیوانات خانگی بر کودکان از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت روزانه حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما تماس گرفته و از خدمات آن ها به صورت تلفنی بهره مند شوند و مشاوره با کیفیت دریافت نمایند.

بررسی هوش جنبشی کودک

هوش جنبشی، شامل ساختن، ایجاد کردن، حرکات ظریف، تقلید، استفاده کردن است. فعالیت های مختلف جنبش، اساس رشد کودک است و فعالیت های حرکتی، ادراکی کودک، وسیله کشف جهان اطراف او است، برقراری روابط با اشخاص و افراد و فعالیت های عاطفی و احساسی که کودک هر چه فعالتر و پر جنب و جوش تر باشد بیشتر حالت جنبشی و انگیزشی او تحریک می شود. بازی با حیوانات و اثرات حیوانات خانگی بر کودکان آن ها را قادر می سازد تا روابط عاطفی خود و مسئولیت نگه داشتن آنها را در ذهن داشته باشند و باید حرکات خود را برای ایمنی حیوانات در نظر بگیرند که بر روی هوش جنبشی آن ها موثر است.

در انتخاب حیوانات مراقب باشید و آن را متناسب برای سن و توانایی فرزندتان انتخاب نمائید. برای کاهش خطر بیماری اثرات حیوانات خانگی بر کودکان از بیماری های مشترک حیواناتی که می خواهید نگهدارید اطلاعات کسب کنید و ترجیحا حیواناتی را انتخاب کنید که بیماری هایشان با انسان ها رایج نیستند.

هوش درون فردی و میان فردی

هوش درون فردی، شامل نشان دادن، اشاره، پشتیبان گیری، دفاع و تشویق است. مسائل مربوط به هوش درون فردی با حس مسئولیت و احترام به حیوانات به خوبی حفظ و تقویت می شوند. اثرات حیوانات خانگی بر کودکان و هوش میان فردی، شامل تقسیم، هدایت، راهنمایی، همکاری، بازی کردن نقش است. کودکان با مراقبت از حیوانات نیز می توانند با همسالانشان همکاری کنند. آنها نقش خود را در حفظ موجودی ضعیف تر و درک مفهوم راهنمایی و همکاری به روشنی درک می کنند.

آموزش و اثرات حیوانات خانگی بر کودکان

آموزش و تجربه از جمله موضوعاتی است که سرعت و رشد ذهن کودک را تسریع می کند و بازی و ارتباط با حیوانات باعث می شود این تجربیات پیش برود. ارتباطات ورزش، حس مسئولیت، توانایی و سلامت احساسی و سازش، بعضی از مهارت هایی است که تحقیقات با کیفیت بالا در زمینه افرادی که حیوانات را نگه می دارند ثابت کرده اند؛ بنابراین، ممکن است تاکید بر ترویج توسعه اجتماعی و عاطفی کودک همراه با تقویت اجزای هوشمند او باشد. برای مشاوره در این رابطه و بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید به صورت روزانه حتی در روزهای تعطیل با برترین مرکز مشاوره تخصصی بنام سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید.

نگرانی ها برای اثرات حیوانات خانگی بر کودکان

اکثر حیوانات خانگی زندگی کوتاهی می کنند و کودکان مرگ آن ها را تجربه می کنند. قبل از اینکه یک حیوان را خریداری کنید، مفهوم مرگ را در زبان کودک برایش توضیح دهید و از داستان های کارتونی و فیلم ها استفاده کنید. آن را آشکار و غیرقابل اجتناب کنید و به او بگویید که این مسئله برای او با غم و اندوه خواهد بود و او لحظات غم انگیز را تجربه خواهد کرد اثرات حیوانات خانگی بر کودکان گاهی اوقات با شادی و در برخی موارد با اندوه همراه است پس حق دارد درباره احساسات خود صحبت کند. از تجربیات خود در این خصوص با او صحبت کنید.

اثرات حیوانات خانگی بر کودکان

نکاتی در مورد اثرات حیوانات خانگی بر کودکان

مراقب باشید، هر آلرژی ممکن است کودک شما از حیوان دریافت کند و داشته باشد. حساسیت و سرفه و عطسه کردن کودک را کاملا جدی بگیرید. حیوان را در یک منطقه خاص از خانه نگهدارید و در صورت امکان آن را چند ساعت در بیرون خانه نگه دارید و مکان هایی را که مو و زباله حیوان ریخته شده است تمیز کنید. در انتخاب حیوانات مراقب باشید و آن را متناسب برای سن و توانایی فرزندتان انتخاب نمائید. برای کاهش خطر بیماری اثرات حیوانات خانگی بر کودکان از بیماری های مشترک حیواناتی که می خواهید نگهدارید اطلاعات کسب کنید و ترجیحا حیواناتی را انتخاب کنید که بیماری هایشان با انسان ها رایج نیستند. نگه داشتن حیوانات، با توجه به ملاحظات، می تواند به افزایش و تقویت هوش و توانایی ذهنی کودک کمک کند.

مقالات پیشنهادی مجیب

تاثیر مثبت حیوانات خانگی

ما می توانیم با اطمینان بگوییم که کودکان در نگهداری حیوانات دارای دو ویژگی هستند؛ یکی مسئولیت است و دیگری اهمیت دادن به حیوان است. کودک می آموزد تا با گذراندن وقت خود از حیوان مراقبت کند. مطالعات متعددی نشان داده است که کودکانی که با حیوانات پشمالو زندگی می کنند کمتر در معرض ابتلا به آلرژی و آسم در بزرگسالی هستند زیرا سیستم ایمنی آنها قوی تر شده است. اثرات حیوانات خانگی بر کودکان علاوه بر توسعه مهارت های اجتماعی و سبک زندگی، به بازی و مراقبت از حیوانات نیز کمک می کنند، همچنین هوش آن ها را توسعه می دهد؛ و از آنجا که متوسط سن حیوانات خانگی بسیار پایین است، با پدیده مرگ بسیار بهتر روبرو می شوند، بنابراین کودک با چگونگی دیدن و تحمل مرگ یک فرد عزیز بهتر عمل می کند.

هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاثیرات حیوانات خانگی بر کودکان و دریافت مشاوره تلفنی به صورت همه روزه حتی در روزهای تعطیل با سایت زندگی ما تماس گرفته و از خدمات با کیفیت تلفنی بهترین متخصصان استفاده نمایند. ضمنا جهت برقراری ارتباط از تمام نقاط کشور می توانید با شماره تلفن زیر اقدام به برقراری ارتباط نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه