با مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد خود چگونه برخورد کنیم ؟

مخالفت خانواده برای ازدواج با نامزد
   

دقیقا زمانی که فکر می کنید، فرد مورد نظر برای ازدواج در کنار شماست، والدین شما با شما مخالفت می کنند؟ از نظر والدینتان او شخص مناسبی برای شما نیست؟ با این تفاوت نظر چگونه برخورد می کنید؟ مخالفت  والدین برای ازدواج با نامزد خود می تواند برای ما ایرانی ها نسبت به سایر کشور های دیگر بیشتر اتفاق می افتد. این به دلیل صمیمت خانواده ها و حضور فعال پدر و مادر تا پیش از ازدواج در زندگی فرزندانشان است. اما برخورد صحیح با مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد خود، چگونه است؟ در این مقاله تلاش داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

کلمات کلیدی:(مخالفت والدین برای ازدواج |دلیل مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد |مشاوره ازدواج)
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

دو دیدگاه متفاوت در مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد خود، چیست؟

دو دیدگاه اساسی وجود دارد که می تواند به طور کلی نحوه برخورد با مسئله را تغییر دهد.

دیدگاه اول :

  • شما فردی هستید که شخص مقابلتان را بسیار دوست دارید. 
  • اما واقع بینانه مسئله را بررسی نکرده اید.
  • و با احتمال زیاد ازدواج شما به دلایل مناسب نبودنتان با شکست روبرو شود.

 

دیدگاه دوم :

  • شما فردی هستید که شخص مقابلتان را دوست دارید.
  • مسئله را واقع بینانه بررسی کرده اید.
  • ایرادات و تفاوت ها را دیده اید و روش های کنار آمدن با تفاوت ها را می دانید.
  • و با احتمال زیاد شما مناسب یکدیگر هستید.

در هر دو این حالات ممکن است مخالفت والدین برای ازدواج را داشته باشیم. اما اینکه شما در کدام یک از این دو وضعیت هستید بسیار مهم است. اکثر افراد درون رابطه نمی توانند وضعیت خودشان را به دلیل درگیری احساسی و وابستگی عاطفی تشخیص دهند. بهتر است برای مشخص شدن وضعیت خودتان حتما به یک مشاور متخصص در حوزه مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید. مشاور به دلیل دید کلی و تجربه زیادی که از نمونه های مشابه دارد. می تواند وضعیت را به درستی تشخیص دهد.

به عنوان روانشناس اگر در وضعیت اول باشید. توصیه ام به جدایی است. زیرا آثار تخریبگر ازدواج اشتباه بسیار بیشتر است از آثار تخریبگری که جدایی پیش از ازدواج دارد. لطمه عاطفی که افراد درگیر در رابطه می بینید. بعد از ادواج بسیار بیشتر است. علاوه بر آن حس سرزنش خانواده را همیشه همراه با خودشان دارند. زیرا که خانواده مخالفت خودشان را با ازدواج نشان داده بوده اند.

مخالفت خانواده برای ازدواج با نامزد

جامعه در حال تغییر است. دیگر مثل گذشته مادرها و پدرها برای فرزندان، همسر انتخاب نمی کنند. اما ممکن است سنت های خانواده شما اجازه این اتفاق را ندهند. و یکی از دلایل اصلی مخالفت خانواده ها نیز همین باشد. اینکه شما شخص مورد نظرتان را خودتان انتخاب کردید و از نظر آنها قابل تایید نیست.

با مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد خود چگونه برخورد کنیم؟ 

کیس اصلی این مقاله بیشتر افرادی هستند که در وضعیت دوم قرار گرفته اند.

چند توصیه اکید که سعی کنید پس از مراجعه به مشاور آن را انجام دهید.

  • با والدین خود صحبت کنید. 
  • به والدین خود گوش دهید.
  • لجبازی در صحبت اکیدا ممنوع.
  • صحبت را با احترام پیش ببرید.
  • ایجاد حس اطمینان به آنها که شما به مسئله فکر کرده اید و احساساتی برخورد نکرده اید حائز اهمیت است.
  • اجازه دهید شرایط را از دید شما ببینند.
  • اجازه دهید طرف مقابلتان را بشناسند.
  • به مشاور متخصص با والدین خود مراجعه کنید.
  • و …

مخالفت خانواده برای ازدواج با نامزد

برای حل مشکل مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد: صحبت کنید و گوش دهید

جامعه در حال تغییر است. دیگر مثل گذشته مادرها و پدرها برای فرزندان، همسر انتخاب نمی کنند. اما ممکن است سنت های خانواده شما اجازه این اتفاق را ندهند. و یکی از دلایل اصلی مخالفت خانواده ها نیز همین باشد. اینکه شما شخص مورد نظرتان را خودتان انتخاب کردید و از نظر آنها قابل تایید نیست.

در حل این مشکل عموما صحبت کردن با والدین می تواند بسیار مفید باشد. باید باهوش باشید. لجبازی کردن تنها چهره طرف مقابل را در ذهن خانواده تان بد می کند. بهتر است سیاست به خرج دهید و با صحبت منطقی تایید آن ها را بگیرید. بگذارید آزاد باشند تا دلایل خود را بیان کنند. با والدینتان در حین صحبت با آرامش و با احترام برخورد کنید. ممکن است در طی صحبت هایتان متوجه شوید که آنها به میزان کافی کسی که دوست دارید را نمی شناسند. و این عدم تایید به همین دلیل است. یا به دلیل سوء تفاهم ای با این مسئله مخالف هستند. در هر صورت صحبت کردن می تواند ریشه یابی علت باشد. حتما با رعایت آرامش و منطقی با والدین خود صحبت کنید.

مخالفت خانواده برای ازدواج با نامزد

برای حل مشکل مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد: اجازه دهید آنها طرف مقابلتان را بخوبی بشناسند

پیشنهاد دهید که به صورت جمعی چند بار بیرون بروید. فرصت های شناخت را در آنها ایجاد کنید. بگذارید والدینتان، او را همانگونه که شما می بینید، ببینند. شریک خود را تشویق کنید که درباره کودکی، اهداف و رویاهایش صحبت کند. بنابراین والدینتان فرصت شناخت بیشتر را می یابند. بعد از آن شما باید به آرامی متقاعدشان کنید که طرف مقابلتان انسانی حمایت کننده و متعهد است.

در صورتی که خانواده شما دلایل منطقی برای مخالفت با ازدواج شما داشته باشند . ایجاد فرصتی برای شناخت طرف مقابل می تواند کمک کننده بزرگی باشد.

برای حل مشکل مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد: با والدین خود به مشاور مراجعه کنید.

بگذارید فرد سومی مانند مشاور، دلایل مخالفت والدین برای ازدواج با نامزدتان را بشنوند. در اینجا والدین می دانند که دلایلی که بیان می کنند منطقی و به دوراز لجبازی باید باشد. از این رو مشاور می تواند در موارد منطقی با آن ها صحبت کند و نگاه های مختلف را برای آن ها درمورد شما بررسی کنید. این کار نه تنها دید وسیع تری به خانواده شما می دهد و امکان تایید آنها را افزایش می دهد. بلکه دید وسعیتری از نگاه خانواده نیز به شما خواهد داد.

در این حالت والدین باید منطقی فکر کنند. به پرسش ها پاسخ دهند. پاسخ به پرسش ها مرور واقعیت در تفکر افراد است. و همین مسئله گاها باعث می شود تا والدین واقعیت ها در باره طرف مقابل را بیشتر درک کنند.

مشاور می داند که

  • مخالفت والدین برای ازدواج با نامزد ، یک مفهوم جدید نیست.
  • با این حال برای شما می تواند بسیار دردناک باشد.
  • بخشی از رشد فردی شما بر اساس انتخاب هایی است که انجام می دهید.
  • اهمیت موضوع برای شما و تلاشتان برای او قابل درک است
  • و …

مخالفت خانواده برای ازدواج با نامزد

مقالات پیشنهادی مجیب

سخن آخر

انتظار نداشته باشید والدین شما کسی را که اعتیاد دارد را قبول کنند. و یا کسی که ارزش ها و چهارچوب هایی بسیار متفاوت با شما دارد. زیرا که آنها نمی خواهند صدمه دیدن شما را ببینند. اما اگر نگرانی ها به دلیل دید نادرست باشد. شما، شریک زندگیتان و یک مشاور می توانید به عنوان یک تیم برای بهبود شرایط تلاش کنید.

 

هر فرد منحصر به فرد است و روابطی او با خانواده و شریک زندگی اینده اش متفاوت است. به همین دلیل مراجعه به روانشناسان متخصص سایت زندگی ما که تجربه روبرو شدن با افراد مختلفی را داشته اند می تواند مفید باشد. به عنوان متخصص شاهدتغییر شرایط بسیاری از مراجعان و موفقیت آنها در مرکز روانشناسی مجیب بوده ام. زیرا که هدف اصلی متخصصین این مرکز کمک به داشتن زندگی فردی سالم و اجتماعی شاد و موفق است.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه