روش های آرام کردن گریه نوزاد در کمتر از یک دقیقه

روش های آرام کردن گریه نوزاد
   

روش های آرام کردن گریه نوزاد چیست؟ گریه نوزادان تقریبا تنها راهی است که آنها می توانند از آن استفاده کنند و با مادر یا بستگان خود ارتباط برقرار کنند. گرسنگی، درد، ترس و نیاز به خواب در نوزاد با گریه بیان می شود. هنگامی که فقط یک راه ابزار وجود دارد، یعنی گریه کردن برای نیازها و غرایز مختلف، والدین دشوار می توانند دریابند که کودک چرا گریه می کند.

کلمات کلیدی:( آرام کردن گریه نوزاد|روش های آرام کردن گریه نوزاد|صدای گریه نوزادان |نوزاد |مشاور رشد نوزاد)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

از سوی دیگر، نگرانی والدین فهمیدن علت گریه است، و از سوی دیگر، مشکل این است که صدای گریه نوزادان برای مادران بسیار دشوار است که حتی در بعضی موارد ممکن است گریه کودک مادر را هم به گریه بیندازد! درک علت غم و اندوه کودک و پیدا کردن راهی برای آرامش او یک مهارت است. مهم این است که به خاطر داشته باشید که تنها شما با مشکل گریه کودک خودمواجه نیستید.

روش های آرام کردن گریه نوزاد

روش های آرام کردن گریه نوزاد

مطالعات نشان می دهد که بیشتر نوزادان به طور متوسط ​​یک تا چهار ساعت در روز گریه می کنند، اما گریه گه گاه بی علت نیست. شما باید علت اصلی گریه را برای آرام کردن فرزند خود پیدا کنید. در زیر، ما چند روش را برای آرام کردن اشک و گریه نوزادان معرفی کرده ایم. از این روش ها استفاده کنید اگر مطمئن هستید که آنها سلامت فرزند شما را تهدید نمی کنند و گریه به مشکلات فیزیکی مربوط نیست. اگر از گریه کودک خود ناراحت هستید و سعی کنید او را آرام کنید، نکات زیر را برای روش های آرام کردن گریه نوزاد را از دست ندهید.


بیشتر بدانید

فواید شیر مادر برای کودکان

مراحل شش گانه تقلید نوزاد

بررسی مراحل هفت تا یازده ماهگی نوزاد


ترانه خواندن

مهم نیست که شما لالایی بخوانید یا آهنگ های مورد علاقه خود را با یک ملودی ملایم زمزمه کنید. صدای مادر گاهی اوقات تنها چیزی است که می تواند گریه کودک را ساکت کند. اگر گریه کودک شما باعث ناراحتی شما می شود، همچنین می توانید برای از بین بردن آن ترانه بخوانید.

اگر مهارتهای خواندن زیادی ندارید، یک داستان یا شعر را با صدای آرام بخوانید. شما حتی می توانید لیست خرید خود را با صدای نرم در گوش کودک زمزمه کنید. هدف از این فقط خواندن نیست هدف از آن آرام کردن او است. اما بهتر است یک متن را با محتوای مثبت و شاد بخوانید. آهنگ های آرام و کودکانه بهترین گزینه برای این کار هستند.

پیاده روی با هم

اساسا، آغوش گرفتن و رانندگی سبب احساس آرامش برای کودک شما است. اما اگر راه رفتن در خانه کمک نمی کند، به دست های خود استراحت داده و با یک حامل کودک خود را بیرون ببرید. راه رفتن به آرامی کمک می کند تا کودک و مادر آرام هر دو شود. قطعا در تبلیغات که مادران و پدران جوان در ساعات اولیه شب رانندگی می کنند دیده اید، امیدواریم که ماشین به راحتی به خواب نوزاد شما کمک کند. بسیاری از کودکان آرام هستند و در حالی که در ماشین و در حال چرخش به خواب می روند. شاید زمان آن است که این روش را امتحان کنید، این کار موثر خواهد بود.

 صندلی گهواره ای

حرکات ریتمیک صندلی گهواره ای به کودک میکند تا آرام شود. در روانشناسی، این حرکات ریتمیک گفته شده است که حرکات کودک را در شکم مادر را تداعی می کند.
علاوه بر این، هنگامی که شما در حال پیاده روی، خرید و یا کار هستید، قرار دادن کودک در صندلی اجازه خواهد داد که شما برای برخی از زمان ها استراحت کنید. به این ترتیب شما می توانید فرزندتان را علاوه بر استراحت کمی آرام کنید.

بغل

چه کسی دوست ندارد که در آغوش گرفته شود، وقتی احساس ناراحتی می کند؟ شما ممکن است تصور کنید کمی ساده است، اما آغوش کودک دقیقا همان چیزی است که او نیاز دارد و برای گریه روشی موثر است. برخی از نوزادان بلافاصله پس از آغوش آرام می شوند، بنابراین کودک خود را در آغوش بگیرید. در این وضعیت، بهتر است فرزندتان را در مقابل چهره خود محکم بگیرید، که باعث می شود او احساس امنیت بیشتری داشته باشد.

پستانک

بچه ها عاشق مکیدن  هستند و این یک واکنش طبیعی است که باعث می شود کودک احساس آرامش کند. اگر مطمئن هستید که فرزند شما گرسنه نیست، می توانید با یک پستانک او را آرام کنید. مطالعات نشان می دهد که خوردن پستانک در اولین روزهای تولد بر شکل دندان های کودک تاثیری ندارد، بنابراین شما می توانید با استفاده از این روش برای آرام کردن نوزاد استفاده کنید.

شیر دادن

تغذیه با شیر مادر بهترین کاری است که هنگام گریه انجام می شود. شیردهی بهترین و ایمن ترین راه ممکن است. نگه داشتن فرزند و شیر دادن به او کار موثری است. تأمین امنیت یک کودک می تواند آرامش او را تضمین کند و این امنیت در آغوش مادر و شیر دادن به او به دست می آید.

دور کردن استرس

گاهی اوقات شما باید نوزاد را به شخصی دیگر بدهید. استرس، اضطراب و ناامیدی شما برای آرام کردن فرزندتان گاهی اوقات وضعیت را بدتر می کند. توصیه می شود او را چند دقیقه به یکی از بستگان خود یا پدرش دهید، پیاده روی کنید و کمی بعد او را در آغوش بگیرید، در حالی که دوباره آرام هستید. آرامش شما بهترین تاثیر را بر روی فرزند شما خواهد داشت.

 

تغذیه با شیر مادر بهترین کاری است که هنگام گریه انجام می شود. شیردهی بهترین و ایمن ترین راه ممکن است. نگه داشتن فرزند و شیر دادن به او کار موثری است. تأمین امنیت یک کودک می تواند آرامش او را تضمین کند و این امنیت در آغوش مادر و شیر دادن به او به دست می آید.

مشاوره مجیب برای روش های آرام کردن گریه نوزاد

روش های آرام کردن گریه نوزاد

وای، چقدر سخت است تحمل گریه نوزاد برای والدینی که تازه صاحب بچه شده اند و به طور مداوم در حال بررسی روش ها و راه هایی برای خاموش کردن گریه نوزاد هستند.

روش های آرام کردن گریه نوزاد برای کسانی که فرزند اولشان تازه متولد شده است بسیار مهم است. یک پزشک آمریکایی، ادعا می کند که یک روش معجزه آسایی برای آرام کردن گریه بچه آورده است. دکتر هامیلتون روش نوآورانه خود را برای خاموش کردن گریه به شرح زیر توصیف کرد:

بهترین راه برای آرام کردن گریه نوزاد این است که کودک را در دست به سمت سر و زاویه ۴۵ درجه نگه دارید. با دست دیگر دستهای او را در مقابل سینه اش نگه دارید و سپس سر و سینه او را به طرف خود و به بالا ببرید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای روش های آرام کردن گریه نوزاد از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه