نگرانی بیش از حد منجر به بیماری می شود

نگرانی بیش از حد
   

نگرانی بیش از حد دارید؟ اضطراب را تقریبا همه ما تجربه می کنیم و علیرغم واقعیت های نادرست، گاهی اوقات اضطراب واقعا ضروری و مهم است؛ به عنوان مثال، داشتن اضطراب کمی برای تست قبل از امتحان باعث خواهد شد که شما خواندن بیشتر درس را ترجیح دهید. نگرانی های کمی قبل از تصمیم گیری حیاتی در زندگی ، از قبیل ازدواج و انتخاب های شغلی، به شما این امکان را می دهد تا زمانی که تصمیم گیری می کنید، بیشتر هشیار و متمرکز شوید.

اما بدیهی است که چیزی که فراتر از حد نرمال است، مضر و خطرناک است. شوربختانه، زندگی سریع این روزها، سبب شد بسیاری از مردم از کنترل خارج خود خارج شوند، و این امر شایع ترین اختلالات روانی در میان انسان های امروز است. در این مقاله تصمیم گرفتیم با اضطراب و نگرانی بیش از حد آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نگرانی بیش از حد می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

ایا نگرانی بیش از حد دارید؟

نگرانی بیش از حد

نگرانی بیش از حد احساس غم و غصه یا مشغلولیت بیش از حد در یک مشکل یا یک کار است. با نگرانی بیش از حد، ذهن و بدن به دلیل تمرکز دائمی بر روی آنچه «ممکن است رخ دهد» خسته و نگران می شوند. در میان نگرانی بیش از حد، شما اضطراب حاد یا حتی ناخوشایند را تجربه خواهید کرد. بسیاری از افرادی که دچار نگرانی های مزمن هستند، در مورد احساس ترس و وحشت غریب و غیرواقعی صحبت می کنند که تنها نگرانی های آنها را افزایش می دهد. این افراد که بیش از حد به محیطشان حساس هستند و انتقاد از دیگران، همه و همه را به عنوان یک تهدید بالقوه می بینند.

نگرانی های مزمن زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار می دهد که اشتها، عادت ها، روابط، خواب و عملکرد را مختل می کند. بسیاری از مردم بسیار نگران و بسیار مضطرب هستند که از عادت های مضر مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل و مواد مخدر کمک می گیرند.

نگرانی های شدید و استرس های احساسی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بدن می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که نگرانی های شدیدی از "جنگ یا فرار" روزانه ایجاد شود. واکنش جنگ یا فرار از سیستم عصبی سمپاتیک، بدن را مجبور به ترشح هورمون استرس مانند کورتیزول می کند.

اضطراب چیست؟

اضطراب یک واکنش طبیعی برای استرس است. اضطراب مداوم می تواند یک نتیجه از یک اختلال مانند اختلال اضطراب، اختلال هراس یا اضطراب اجتماعی باشد. اختلالات اضطراب پدیده های عادی هستند و به شیوه های مختلف نشان داده می شوند.

حوادث ترسناک مانند امتحانات و مصاحبه ها ممکن است موجب اضطراب مشترک شود. می توانید برای آنچه که پیش رو دارید آمادگی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر می خواهید خود را برای مصاحبه شغلی آماده کنید، کمی اضطراب یا نگرانی باعث می شود  شما در مورد آن کمی بیشتر تحقیق کنید. سپس شما می توانید مصاحبه خود را بهتر نشان دهید. اضطراب برای امتحان همچنین باعث می شود بیشتر یاد بگیرید.

اما کسانی که نگران هستند، به سرعت به این عوامل استرس زا واکنش نشان می دهند. حتی فکر کردن در مورد این موقعیت می تواند نگرانی های شدید و ناراحتی بیش از حد را برای فرد ایجاد کند. اضطراب بیش از حد و یا ترس و اضطراب هنگامی که آنقدر غیر منطقی است که شما نمیتوانید روی واقعیت چیزها تمرکز کنید یا کاملا فکر کنید، آسیب میبینند. افرادی که اضطراب بیش از حد ندارند قادر به نگرانی نیستند و وقتی اتفاق می افتد، علائم جسمی واقعی را نشان می دهند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه نگرانی بیش از حد با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

آیا اضطراب بیش از حد منجر به استرس می شود؟

استرس ناشی از فشارهایی است که ما هر روز با آن مواجه هستیم. یک خط طولانی از فروشگاه ها، ترافیک شهری، تماس های تلفنی ثابت یا بیماری مزمن، همه نمونه هایی از چیزهایی است که می تواند باعث ایجاد استرس برای شما شود. هنگامی که اضطراب بیش از حد می شود، احتمال دارد که پاسخ استرس در بدن شما تحریک شود.

پاسخ استرس دو بخش دارد. اول این است که چالش را درک کنید، و دوم پاسخ فیزیولوژیکی اتوماتیک است، که واکنش “جنگ و فرار” نامیده می شود که آدرنالین شما را افزایش می دهد و بدن شما هشدار می دهد. این زمانی بود که واکنش “جنگ یا فرار” پیشینیان ما در برابر خطرات بود. اگر چه امروز ما معمولا با حیوانات وحشی مواجه نمی شویم، اما هنوز خطر وجود دارد. این خطرات در قالب همکاران زیاده خواه، اخاذی و یا دعوا با همسر بود.

مقالات پیشنهادی مجیب

آیا نگرانی های زیاد منجر به بیماری های جسمی می شود؟

نگرانی بیش از حد

نگرانی های شدید و استرس های احساسی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بدن می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که نگرانی های شدیدی از “جنگ یا فرار” روزانه ایجاد شود. واکنش جنگ یا فرار از سیستم عصبی سمپاتیک، بدن را مجبور به ترشح هورمون استرس مانند کورتیزول می کند. این هورمون ها باعث افزایش قند خون و تری گلیسیرید (چربی) می شود که می تواند به شکل سوخت برای بدن مصرف شود. این هورمون ها همچنین می توانند واکنش های فیزیکی زیر را ایجاد کنند:

– مشکلات بلع
– گیجی
– خشک شن دهان
– سرعت ضربان قلب سریع
– خستگی
– سردرد
– ناتوانی تمرکز
– آسیب پذیری
– درد عضلانی
– تنش عضلانی
– حالت تهوع
– انرژی عصبی
– تنفس سریع
– تنگی نفس
– لرزش

اگر چه این اثرات به استرس واکنش نشان می دهند، محرک اصلی استرس است. آیا شما بیمار هستید یا خیر، بستگی به استرس شما و رویکرد شما دارد. واکنش های فیزیکی به استرس، سیستم ایمنی بدن و سیستم قلبی عروقی، شامل ترشح هورمون های برخی از غدد در بدن شما می شود. این هورمونها به تنظیم توابع مختلف بدن مانند عملکرد مغز و ضربانهای عصبی کمک می کنند. همه این سیستم ها متصل هستند و به شدت تحت تاثیر سبک های مقابله با شما و حالت فیزیولوژیک شما قرار دارند. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مشاوره مجیب برای نگرانی بیش از حد

روانشناسی می تواند به شما در استفاده از استراتژی های خوب برای مقابله با مسائل نگران کمک کند. مداخلات روانشناختی به شما راه هایی برای استفاده از آنها در کنار سایر برنامه های درمانی می آموزد. مشاوره به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدامیک از افکار یا عقاید باعث اضطراب شما می شود و به کاهش آنها کمک می کند. همچنین راه هایی برای کمک به تغییر وضعیت شما پیشنهاد می دهد. اما این تغییرات را به شما می دهد. توصیه می تواند مفید باشد فقط زمانی که شما  بخواهید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نگرانی بیش از حد از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه