نشانه های روانی استرس را بهتر است، بشناسید

نشانه های روانی استرس
   

نشانه های روانی استرس یکی دیگر از انواع نشانه های این بیماری روحی است، که به مانند نشانه های رفتاری و جسمی مخرب و تهدید کننده هستند، از این رو باید پیگیری های مورد نیاز برای درمان حال روحی بیمار جهت استرس های محیطی و نشانه های روانی استرس را جدی بگیریم.

بسیاری از ما به استرس و اضطراب اهمیت خاصی نمی دهیم و آن را یک موضوع مهم به حساب نمی آوریم تا اینکه بخواهیم به نشانه های روانی استرس بها بدهیم.

هدف از نوشتن این مقاله آشنایی با نشانه های روانی استرس می باشد، یعنی اینکه استرس چه تاثیری بر روح و روان ما می گذارد که به نوبه خود می تواند نشانه های رفتاری و جسمی مضر را بروز دهد.

آیا این نشانه های روانی آنقدر جدی و مشکل زا هستند، که نیاز به پیگیری داشته باشند، اگر پیگیری نکنیم چه بیماری های روحی و جسمی گریبان گیر ما می شود.

نشانه های روانی استرس: اضطراب

نشانه های روانی استرس

استرس به دلایل مختلف در زندگی همه ما اتفاق می افتد و اینکه هر کدام از این استرس ها نتایج متفاوتی را بر روان ما دارند، بنابراین خیلی خوب است که قبل از درمان، راه های کنترل استرس را بدانیم و یا آموزش ببینیم.

استرس ممکن است به دلیل یک امتحان ساده ، می تواند یک زایمان، یک عمل جراحی، یک اتفاق مهم در بورس باشد و هزاران موضوع دیگر که همگی در بردارنده استرس های مختلف و متنوعی هستند.

یکی از این تاثیرات استرس که بر ما تاثیر می گذارد، وجود نشانه های روانی استرس است، که حالتی چون اضطراب را به دنبال دارد، اضطرابی که خود می توان مسبب بیماری های قلبی، عروقی و جسمی فراوان دیگر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نشانه های روانی استرس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

کابوس های شبانه

از نشانه های روانی استرس تاثیر فاجعه بار بر خواب و رویاهای ماست. عدم داشتن روحی آرام، انعکاسی چون خواب های آشفته را دارد.

بسیاری از افرادی که دچار استرس و ترس درونی هستند، مدام نگرانی های متعدد دارند که مبادا، اتفاقی بیفتد و فاجعه ای به بار آید. پس اینگونه است که عکس العمل استرس را در خواب های آشفته و بی سر و ته می بینیم که شاید نیمی از خواب خود را که باید در آرامش باشیم، در تنش و خواب های پر هیاهو می گذرانیم.

از نشانه های روانی استرس تاثیر فاجعه بار بر خواب و رویاهای ماست. عدم داشتن روحی آرام، انعکاسی چون خواب های آشفته را دارد.

احساس افسردگی

شاید یکی از نشانه های روانی استرس که بسیار حاد و وخیم است، همین افسردگی باشد. افسردگی نتایج بسیاری از مشکلات روحی و روانی است که خیلی زود خود را در فرد نشان می دهد و متاسفانه گاهی وقت ها به سختی درمان می شود.افسردگی انواع مختلفی دارد که هر کدام شرایط درمانی ویژه ای را می طلبند

برخی از این افسردگی ها به دلایل استرس های روانی متعدد است که بیشتر مواقع در طول روز با انواع آن  رو به رو می شویم و اقدامات درستی برای آن نداریم.

یعنی راه های کنترل استرس را نمی دانیم و تصور می کنیم که باید استرس را تحمل کرد چون نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.

احساس ترس

از نشانه های روانی استرس ترس قابل حس و واضح است. همیشه اگر دقت کرده باشید، وقتی استرس دارید، ترس هم به دنبال آن می آید، اگر امتحان را بد بدهیم دوباره باید سال بعد بخوانم، اگر در بورس شکست بخورم، تمام پولم را از دست می دهم، اگر سر زایمان اتفاقی بیفتد یا بچه بمیرد، چه می شود.

همگی این نوع استرس ها با ترس های بعد از خود همراه هستند که اگر راه های کنترل را ندانیم، خواه نا خواه  نشانه های روانی استرس همانند یک غده ای چرکین روان ما را از پا در می آورند و روان آلوده به نوبه خود می توانند فیزیک آدمی را هم سرکوب کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نشانه های روانی استرس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

نشانه های روانی استرس: راه چاره چیست؟

نشانه های روانی استرس

همان طور که در ابتدا گفته شد و مثال هم آوردیم، نشانه های روانی استرس و خود استرس به دلایل مختلفی اتفاق می افتند  و مشکلات متعدد و گوناگونی را هم به بار می آورند.

اما برای جلوگیری از استرس بک سری راهکار های مفید و بی دردسر وجود دارد که همگی شما می دانید، اما عمل نمی کنید، ما در این مقاله به صورت کاملا مختصر و مجدد به آن ها اشاره می کنیم تا متوجه شوید چقدر می توانند پر اهمیت باشند برای جلوگیری از خطراتی که در بالا اشاره کردیم، موثر واقع شوند.

ورزش و نشانه های روانی استرس

باور کنید، هیچ چاره ای ندارید، باید حتما ورزش را جز الویت های همیشگی خود قرار دهید، حتی اگر در حد یک نرمش ساده باشد، باید در برنامه روزانه و یا حداقل هفتگی قرار دهید.

روانشناسان معتقدند اگر آدمی به ماهیت و وجود ورزش پی می برد، شاید بیمار افسردگی نداشتیم.

ورزش علاوه بر تقویت فیزیک، روح را سرحال و سرزنده می کند، آن هم به خاطر ترشح هورمون های موثر که به هنگام ورزش در بدن ترشح می شوند.

کلاس های مدیتیشن

این نوع کلاس ها برای حل کردن فشار های روانی استرس بسیار مفید هستند. بسیار از افراد به خصوص خانم های خانه دار به دلیل اینکه بیشتر اوقات خود را در منزل به سر می برند، دچار فکر و خیال و گاهی توهمات مضر می شوند که می تواند مولد استرس باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نشانه های روانی استرس به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

کمک از مشاور

مشاور از بهترین را ه کار های اساسی است که خیلی راحت می تواند، با توجه به استرسی که شما دارید،به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید تا حال روحی بهتری داشته باشید.

گاهی اوقات مشاوره گرفتن از روانشناس خود یک انگیزه دهنده است یا یک  شرایطی را به همراه می آورد که تکلیف ما را با بیماری مشخص می کند و می دانیم که مشکلی هست و بری آن باید اقدامی صورت بگیرد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

از مراکز مهم در تهران که در زمینه درمان و مشاوره های مهم برای استرس و زمینه های دیگر  بیماری های روحی و روانی گام موثری برداشته است، سایت زندگی ما  است.

این مرکز با همکاری روانشناسان و روان درمانگر های متخصص تجربه بسیار زیادی در درمان استرس دارد، استرس هایی که گاها به مرحله حاد رسیده اند و گاه از درمان آن ها عاجز بوده اند.

نمونه های درمان استرس در این مرکز در شرایط مختلف، متعدد می باشند و فرد با مراجعه می تواند نمونه های خوب و مشابهی را ببیند که به درمان قطعی رسیده اند. جهت انجام مشاوره می توانید با شماره تماس zendeghima.ir  در همه ایام هفته حتی تعطیل با این مرکز تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه