تاثیر اضطراب و ضعف بدن در قدرت ماهیچه ها

اضطراب و ضعف بدن
   

اضطراب و ضعف بدن می تواند مخصوصا ماهیچه های عضلانی و ماهیچه های مغز را تحت تاثیر قرار دهد، همچنین اضطراب می تواند سلامت جسمانی و روانی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و اثرات کوتاه مدت و درازمدت بر روی ذهن و بدن به وجودآورد.

در حالی که بسیاری از مردم در مورد اثرات اضطراب بر سلامت روان می دانند, افراد کمتری از عوارض جانبی فیزیکی آن آگاهی دارند, که می تواند شامل مساعل مربوط به گوارشی و افزایش خطر عفونت باشد.

اضطراب هم چنین می تواند عملکرد سیستم های قلبی عروقی, ادراری و تنفسی را تغییر دهد. بهتر از هر چیزی لازم است که شما اضطراب را بشناسید تا بتوانید علائم آن را تشخیص دهید.

|اضطراب و ضعف بدن|دلایل اضطراب و ضعف بدن|درمان اضطراب و ضعف بدن|

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اختلال اضطراب چیست؟

اضطراب یک دسته از اختلالات را توصیف می کند که موجب نگرانی و ترس می شوند. این احساس اضطراب با زندگی روزمره تداخل می کند. در بعضی موارد, افراد قادر به شناسایی عوامل آن نمی باشند و احساس می کنند که دلیلی وجود ندارد. در حالی که در بعضی موقعیت ها مانند اضطراب مضاعف, اضطراب مداوم می تواند در اثر رفاه بیش از حد افراد ایجاد شود.

شایعترین بیماری اضطراب و ضعف بدن

اختلالات اضطرابی شایع ترین بیماری روانی است و سالانه ۴۰ میلیون بزرگسال را در کشورها تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که این اختلالات به درمان خوب پاسخ می دهد, اما تنها ۳۶٫۹ درصد از افراد مبتلا به اختلال اضطراب می توانند درمان شوند.

انواع اختلالات اضطرابی که بر ضعف بدن تاثیر می گذارند

اختلال اضطراب عمومی-اضطراب بیش از حد بدون علت ظاهری است که ۶ ماه یا بیشتر طول می کشد.

اضطرای اجتماعی-به ترس از قضاوت یا تحقیر در شرایط اجتماعی است.

اضطراب جدایی-ترس از دور بودن از خانه یا خانواده است.

فوبیا-ترس از یک فعالیت خاص, جسم یا وضعیت خاصی است.

هیپوخاندریازیس-ترس مداوم از داشتنم مشکلات بهداشتی جدی است.

اختلال وسواسی اجباری-تکراری است که سبب رفتارهای خاص می شوند.

اختلال استرس پس از سانحه-اضطراب شدید پس از یک رویداد یا حوادث تروماتیک است.

تمام این اختلالت توسط سایت زندگی ما می تواند حل شود. زیرا این مرکز مشاوران متخصص در این زمینه دارا می باشد و می تواند راهنمایی های لازم را به شما در خصوص کم شدن اضطرابتان بدهد.

علائم اضطراب که موجب ضعف بدن می شود

افرادی که اضطرای دارند می توانند طیف وسیعی از علائم جسمی و روانی را تجربه کنند. رایج ترین این موارد عبارتند از:

احساس عصبی, تنش یا ترس

بی سرو صدا بودن

حملات هراس در موارد شدید

ضربان قلب سریع

تنفس و تعریق زیاد

خستگی

ضعف بدنی

سرگیجه

مشکل تمرکز

مشکلات خواب

حالت تهوع

مساعل گوارشی

احساس خیلی سرد یا خیلی گرم بودن

درد قفسه سینه

برخی از اختلالات اضطرابی علائم اضافی هم دارند. به عنوان مثال همه اینها باعث افکار وسواسی, رفتارهای اجباری که هدفشان کاهش اضطراب ناشی از افکار , و دوره های تسکین موقتی, که از رفتارهای اجباری پیروی می کنند می باشد.

اضطراب و ضعف بدن

 

اثرات اضطراب بر ضعف بدن

اضطراب می تواند بر بدن تاثیر بگذارد و اضطراب بلند مدت خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد. اضطراب در ناحیه آمیگدال, ناحیه مغزی که پاسخ های احساسی را مدیریت می کند, ایجاد می شود .وقتی یک فرد اضطراب, ترس و یا ترسناک می شود, مغز سیگنال هایی را به سایر قسمت های بدن می فرستد. سیگنال ها می گویند که بدن باید برا ی مبارزه یا فرار آماده باشد.

برا ی مثال: بدن با آزاد کردن آدرنالین و کورتیزول که به عنوانم هورمون های استرس شناخته می شوند به آنها پاسخ می دهد.

راه هایی که اضطراب بر بدن تاثیر می گذارد عبارتند از:

تنفس و تغییرات تنفسی

در طول دوره های اضطراب, تنفس فرد ممکن است سریع و کم عمق باشد, که به نام هیپنوتلویزیون نامیده می شود. اختلال تزریق اجازه می دهد که ریه ها اکسیژن بیشتری بگیرند و به سرعت به بدن منتقل کنند. اکسیژن اضافی به بدن کمک می کند تا برای مبارزه یا فرار آماده شود.

اختلال هوشیاری می تواند به افراد این احساس را بدهد که اکسیژن کافی ندارند و ممکن است که نفس نفس بزنند. این می تواند هیپنوتفیسیون و علائم آن را بدتر کند که شامل موارد زیر می باشد:

سرگیجه

احساس ضعف

سرماخوردگی

مورمور شدن

احساس ضعف

پاسخ سیستم قلبی عروقی به اضطراب و ایجاد ضعف بدنی

اضطراب و ضعف بدن می تواند موجب تغییرات ضربان قلب و گردش خون در سراسر بدن شود. یک ضربان قلب سریعتر باعث فرار یا مبارزه می شود. در حالی که افزایش جریان خون, اکسیژن تازه و مواد مغذی را به عضلات به ارمغان می آورد.

هنگامی که رگ های خونی دچار تنگی می شوند, این واژن تنگی نامیده می شود و می تواند بر بدن تاثیر بگذارد. اغلب افراد در معرض عوارض قلبی عروقی هستند.

اختلال عملکرد سیستم ایمنی در مواجه با اضطراب و ضعف بدن

در کوتاه مدت, اضطراب پاسخ سیستم ایمنی را افزایش می دهد. با این حال, اضطراب طولانی مدت می تواند اثرات متقابل هم داشته باشد. افراد مبتلا به اختلال اضطرابی مزمن ممکن است به احتمال زیاد دچار سرماخوردگی, آنفولانزا و انواع دیگر عفونت شوند.

همچنین اضطراب می تواند نیاز به ادرار کردن را افزایش دهد و این واکنش در افراد مبتلا به ترس و وحشت بیشتر است. نیاز به ادرار کردن یااز بین رفتن کنترل ادرار ممکن است مبنای تکاملی داشته باشد, زیرا با مثانه خالی کار ساده تر می شود. با این حال ارتباط بین اضطراب و افزایش میل به ادرار هنوز معلوم نیست.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

سایت زندگی ما در خصوص اختلالات اضطراب و ضعف بدن از مشاوران مجرب بهره گرفته است و شما با تماس از طریق تلفن با این مرکز می تواند به صورت تلفنی مشاوره بگیرید و فقط با تلفن و بدون حضور فیزیکی مشکلات خود را با مشاوران مطرح کنید و کمک های لازم را در این زمینه بگیرید.

سایت زندگی ما همه روزه حتی ایام تعطیل هم می تواند به شما عزیزان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب مشاوره دهد.

شماره تماس سایت زندگی ما zendeghima.ir می باشد و شما فقط با یک تماس می تواند مشاوره بگیرید و هر زمان که احساس نیاز به مشاوره کردید می توانید با مرکز مجیب در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه