بهترین راه های درمان دلمردگی با این روش حتما امتحان کنید

درمان دلمردگی
   

درمان دلمردگی ،  باعث می شود که شما دوباره با همان نشاط گذشته به زندگی برگردید و زندگی را آغاز کنید. دل مردگی می تواند ناتوان کننده باشد و با احساس ناراحتی بسیار متفاوت است.ناراحتی معمولا به دلیل یک اتفاق بد پیش می آید، مثل از دست دادن شغل، رفتن معشوق و اتفاقاتی از این قبیل که با برطرف شدن آن ها دوباره نشاط بر می گردد اما دل مردگی و افسردگی یک احساس فراگیر است که در واقع فرد بیمار در یک تونل سیاه بدون نور است که امید در این تونل کم کم ناپدید می شود و لذت هایی که یک زمانی به آن ها عشق می ورزیدید، دیگر به آن ها حس و تمایلی ندارید. حتی اگر در لحظه به او بگویند که در قرعه کشی بانک برنده شده است، باز هم حالت دلمردگی خود را خواهد داشت و تغییر چندانی نخواهد کرد.

بنابراین برای گذر از دلمردگی و افسردگی باید همت و تلاش زیادی را متحمل شد، اما در این مقاله فصد داریم از بهترین را های درمان دلمردگی صحبت کنیم تا درمان به خوبی انجام بگیرد.

بهترین راه های درمان دلمردگی: تمرین ذهنیت

درمان دلمردگی

دلمردگی در واقع همان ذهن افسرده ای است که تمایل دارد همه چیز را اشتباه بگیرد  و نسبت به هر چیزی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، منفی نگاه کنند و تصور کنند.

بنابراین برای درمان دلمردگی با این ذهنیت به جایی نمی رسیم تازه در میان راه می مانیم. پس تمرین ذهنیت باید به گونه ای باشد که شما تنها در لحظه کنونی متمرکز شوید، نه به سراغ آینده بروید که چه می شود و نه گذشته که چه شد.

این موضوع یک مهارت است که نیاز به تمرین و ممارست دارد و با یک الی دو روز و سپس رها شدن نتیجه ای در بر ندارد.

ذهن ما انسان ها دارای افکار زیاد است بنابراین در ابتدا یک مقدار سخت است تا به مغز این عادت را بدهیم و در لحظه فکر کند، پس سعی کنید آن را با حس های مختلف مثل تمرکز بر لمس(توضیح بیشتر در ادامه)، طعم، دید، صدا و بو موجود در محیط مشغول کنیم تا نگرانی های ما نسبت به افکار آینده و موارد منفی منحرف شود و بهتر است بگوییم مشغول شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان دلمردگی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 گوش دادن به موسیقی فرح  بخش

یکی از بهترین راه های درمان دلمردگی گوش دادن به موسیقی است، اما خود شما می دانید که نه هر موسیقی، موسیقی باید دل انگیز و فرح بخش باشد، یعنی شما را سر ذوق آورد، گاهی با موسیقی شادی که قبلا تفریح می کردید و یا شادی می کردید می تواند موثر باشد، اما تنوع این آهنگ ها باید متنوع و روح نواز باشند، که می توانید به هنگام غذا خوردن  از این موسیقی هایی که انتخاب کرده اید استفاده کنید، زیرا خود عمل غذا خوردن یک تاثیر مثبت و انرژی بخش بر سلول های بدنی شما دارد و زمانی که از موسیقی برای تلطیف روح خود استفاده می کنید، مغز به یکباره هورمون های شیمیایی فراوانی جهت حال خوب شما به سراسر بدن ارسال می کند.

بهترین راه های درمان دلمردگی آن هایی هستند که روند بهبود شما را تسریع بخشند، اما این روش ها یک سری ویژگی های کلی دارند و آن این است که شما را از خطرات فکر کردن در این دوران رها می کنند، به خاطر اینکه در دوران افسردگی و دلمردگی سم موجود فکر و فکرکردن شماست،که در بالا هم گفتیم باید از سمت فکر کردن دور شوید.

 از درمان لمس استفاده کنید

علم نشان می دهد که درمان هایی که با لمس همراه هستند، تاثیر بسیار زیادی برای درمان دلمردگی و افسردگی دارد، به خاطر اینکه هورمون استرس کورتیزول را پایین می اورد و بالعکس هورمون اکسی توسین لذت بخش و آرام بخش را به وجود می آورد.

برخی از این درمان های لمس شامل:

  • طب سوزنی
  • رفلکسولوژی(طب چینی فشار و ماساژ کف پا)
  • ماساژ
  • طب فشاری(طب چینی با فشار دادن برخی از اجزا)

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان دلمردگی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم خود قرار دهید

تحقیقات نشان داده است افرادی که افسرده و دلمرده هستند اغلب فاقد اسید چرب به نام EPA هستند.

جالب است از یک مطالعه علمی  که در سال ۲۰۰۲ در مرکز روانپزشکی انجام شد، بدانید، در این مطالعه به افراد دلمرده و مضطرب روزانه یک گرم ماهی در رژیم غذایی می گنجاندند، که این موضوع باعث شد ۵۰ درصد علائمی مانند دلمردگی و افسردگی،اضطراب، اختلالات خواب، خودکشی و کاهش میل جنسی به طرز مشخصی کاهش یابد.

همچنین امگا ۳ می تواند با کاهش کلسترول خون خطرات مربوط به سکته های قلبی – عروقی و مغزی را به شدت کاهش دهد و بسیاری از استرس های مربوط به این بیماری را که در سنین بالا شکل می گیرد،هم نزول دهد.

پس در رژیم غذایی هفتگی خود از

  • گردو
  • ماهی قزل آلا
  • ماهی کتان

حتما استفاده کنید

بهترین راه های درمان دلمردگی: تفکرات خود را تعطیل کن

بهترین راه های درمان دلمردگی آن هایی هستند که روند بهبود شما را تسریع بخشند، اما این روش ها یک سری ویژگی های کلی دارند و آن این است که شما را از خطرات فکر کردن در این دوران رها می کنند، به خاطر اینکه در دوران افسردگی و دلمردگی سم موجود فکر و فکرکردن شماست،که در بالا هم گفتیم باید از سمت فکر کردن دور شوید.

یعنی خود را مشغول کنید، این مشغولیت هر چیزی می تواند باشد، شاید به شما گفته شود که فیلم ببینید اما شما یک آدم احساسی باشید که با دیدن فیلم و لحظات احساسی دوباره به سراغ تفکرات غم انگیز خودتان بروید، بنابراین باید بینید که چه چیزی حال شما را خوب می کند، شاید ملاقات با یک دوست، شاید خیاطی، نقاشی و هر چیزی دیگری…

تنها باید از فکر کردن در این دوران خود را برهانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان دلمردگی به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

بهترین راه های درمان دلمردگی : ورزش کنید

شاید ورزش جز روش هایی باشد که برای شما تکراری باشد، اما باید بدانید ورزش کامل کننده موارد بالا است، زیرا هورمون های شادی و فرح بخش را در بدن شما تزریق می کند، استرس با همین هورمون ها کاهش می یابد.با ورزش جلوی تفکرات منفی شما گرفته می شود زیرا مشغول هستید . بدن و جسمی قوی دارید و خوش اندام می شوید و انگیزه شما برای ورزش بیشتر و به انجام کار های بیشتر تشویق می شوند.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

درمان دلمردگی

برای درمان افسردگی ودلمردگی خود می توانید با روش های بالا به بهترین صورت خود را از دلمردگی و افسردگی نجات یابید.اما اگر به بهترین صورت نتوانستید جواب بگیرید، خیلی خوب است که در این زمینه از مشاوره استفاده کنید، مشاور در این زمینه تجربه و مطالعه فراوانی دارد و با همین موارد به راحتی می تواند بهترین درمان ها را برای شما ارائه دهد.

در سایت زندگی ما سعی بر آن است که ابتدا در مورد بیماری های دلمردگی و افسردگی از روان درمانی استفاده  کند و سپس در موراد حاد و وخیم از دارو درمانی بهره می بگیرد. برای ارتباط با مشاوران مرکز مجیب بهتر است با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل ارتباط خود را برقرار کنید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه