نکاتی پیرامون تفاوت حرف زدن مردان و زنان

مغز زنان و مردان نکاتی پیرامون تفاوت حرف زدن مردان و زنان
   

تفاوت حرف زدن مردان و زنان

آیا زن و مرد در گفتار برابرند؟ حرف زدن در مردان و زنان چه تفاوت هایی دارد؟ در این مقاله موضوع تفاوت حرف زدن مردان و زنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مرد و زن هر دو انسانند اما هیچ گاه با یکدیگر یکسان نیستند. چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی بین مرد و زن تفاوت های چشمگیری وجود دارد. مردها به لحاظ بدنی و جسمی قوی ترند، در حالی که زن ها ذاتا ظریف و ضعیف تر هستند.

کلمات کلیدی:(تفاوت حرف زدن مردان و زنان|تفاوت مردان و زنان| ویژگی های متفاوت روحی – روانی  زنان و مردان|مشاوره روانشناسی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

منطق و درک مردان کاملا محسوس و مشهود است در حالی که در ارائه و کنترل احساسات قدرت خارق العاده ای دارند. تفاوت های مرد و زن به یکی دو مورد ختم نمی شود. از جمله مهمترین تفاوت های مرد و زن، تفاوت در حرف زدن است. طرز تکلم مردان هنگام عصبانیت، شادی، شوخی، و غیره با شیوه گفتار زنان تفاوت های عمیق و قابل لمسی دارد.

اکثر دعواها و درگیری های زناشویی، ناشی از تفاوت های فردی و ویژگی های متفاوت روحی – روانی  زنان و مردان است. خصیصه های متفاوت و البته متضاد زن و مرد، باعث برداشت های اشتباه از جانب این دو جنسیت است. تا به حال در زندگی مان به زنان برخورد کرده ایم که اصطلاحا به شوهرشان گیر بی خود می دهند! دیده ایم زنانی که ثانیه به ثانیه رفت و آمد شوهرشان را در نظر دارند و گویی دنبال بهانه ای برای جنجال آفرینی هستند. اما نکته اینجاست که هیچ زنی به دنبال جنجال آفرینی نیست و زنان به دلیل حس حسادت و غیرتی که به شوهرشان دارند رفت و آمدشان را چک می کنند. لفظ و ادای کلمات در زنان به گونه ای است که مردها فکر می کنند آنها نسبت به شوهرشان بی اعتمادند.

تفاوت حرف زدن مردان و زنان

این در حالی است که گفتار خانم ها تنها به دلیل غیرت و حس تملکی که به شوهرشان دارند، تیز و برنده به نظر می رسد. سیگنال های گفتاری که زنان می فرستند با نشانه های گفتاری مردان متفاوت است. زن نه در شنیدن و نه در حرف زدن، به هیچ عنوان مانند مرد نیست و تفاوت های گفتاری زن و مرد امری بدیهی است. زمانی که دختر بچه ای از مدرسه بر می گردد تمام اتفاقات آن روز را از سیر تا پیاز، مو به مو و کاملا دقیق توضیح می دهد. بدون این که کسی از دختر بچه سوالی بپرسد او شروع به صحبت کردن و توضیح دادن وقایع روزانه اش می کند. این در حالی است که پسرها بر عکس دخترها تمایلی به توضیح دادن ندارند. حتی زمانی که از یک پسر سوالی پرسیده می شود او با بی میلی جوابی سرسری ارائه می دهد. حرف زدن و قدرت تکلم مهارتی است که بنا به دلایل مختلف این مهارت به طور نا برابر میان زن و مرد تقسیم شده است. همین نابرابری باعث می شود منظور و نیت زنان با مردان نیز تفاوت داشته باشد. اما آن چه که اهمیت دارد درک  این تفاوت ها است. زن و مرد باید بر این تفاوت ها واقف باشند چرا که با درک تفاوت ها، آستانه صبر و تحملشان افزایش و میزان سوءتفاهم ها و برداشت های نادرست کاهش می یابد. مردان از زیاد حرف زدن خوششان نمی آید و زنان هنگام صحبت کردن دوست دارند با تماس چشمی همسرشان حمایت شوند. خاستگاه، دلیل و هدف سخنی که زن به زبان می آورد با خاستگاه، دلیل و اهداف مردان زمین تا آسمان فاصله دارد.


مطالب پیشنهادی:

تفاوت افسردگی در زنان و مردان چیست

مردان سرد مزاج را تحت فشار قرار ندهید

رابطه جنسی در دوران قاعدگی به سلامتی آسیب می زند؟


چند نکته در مورد تفاوت حرف زدن مردان و زنان

مورد اول: اکثر خانم ها در تکلم و حرف زدن قدرت بیشتری نسبت به آقایان دارند. به عبارت دیگر، “قدرت تکلم” به طور فطری در ذات زنان نهادینه شده است. از آن سو، “سکوت کردن”، توانمندی و نیرویی است که خداوند در مردان قرار داده است. البته قدرت تکلم و سکوت کردن در هر دو جنسیت دیده می شود ولی با شدت و میزان نا مساوی.

مورد دوم: جزئی نگری و به قول معروف کش دادن صحبت سازگار با طبیعت زنان است. از دیگر سو، مردان شیوه “کم گوی و گزیده گوی” را بیشتر می پسندند.

مورد سوم: هنگامی که یک زن ناراحت می شود به هیچ عنوان به دنبال به کرسی نشاندن حرفش نیست و تنها دوست دارد حرف ها و سخنانش شنیده شود. اما مردان به هنگام ناراحتی، به دنبال اثبات بر حق بودنشانند. آن ها به موافقت و تایید همسرشان نیاز دارند.

مورد چهارم: یک زن هنگام حرف زدن منتظر نوبت نمی ماند و دائم حرف طرف مقابل را قطع می کند در حالی که مرد با توجه به آستانه تحملش، صبر می کند تا صحبت طرف مقابل تمام شود و بعد اظهار نظر می کند. با این حال، در این مورد، ناهمگونی دیده می شود و گاهی پیش می آید که مرد بدون توجه به طرف مقابل هر وقت که احساس کند باید حرف بزند حرف می زند. این نکات وحی منزل نیست و امکان دارد در مواردی دقیقا بر عکس این نکات را در گفتار زن یا مردی دیده باشیم. ولی قاعدتا این نکات در مورد اکثر خانم ها و آقایان صادق است.

مورد پنجم: زمانی که یک زن ناراحت است سعی می کند با درد و دل کردن، ناراحتی اش را تقلیل دهد. اما مردان با سکوت کردن، ناراحتی شان را از بین می برند.

تفاوت حرف زدن مردان و زنان

استفاده از سخنان شیرین در مجادله

در قران کریم به تفاوت های وجودی زن و مرد اذعان شده است. همچنین در قران کریم خداوند صراحتا به بندگان خود دستور می دهد که با یکدیگر با مهربانی سخن بگویند. تصور کنید مردی در محیط کاری اش با مشکلی روبرو شود و آن مشکل، مرد را بسیار آشفته و عصبانی کند. احتمالا زمانی که مرد به خانه باز می گردد در پی آن است که عصبانیتش را به خانواده انتقال دهد. او به دنبال کوچکترین بهانه است تا با داد و بیداد کردن عصبانتیش را تخلیه کند. در مواجهه با این موقعیت، زن می تواند عصبانیت همسرش را با عصبانیت و پرخاشگری پاسخ دهد. اما آیا این کار عاقلانه است؟ بهتر است زن در این گونه موقعیت ها، با توجه به قدرت تکلمش، مرد خود را آرام کند. نتیجه این آرامش موجب شادی و علاقه بیشتر زن و مرد به همدیگر می شود. توصیه می شود تفاوت حرف زدن مردان و زنان را به خوبی درک کنید.

تقویت قدرت حرف زدن یکی از مهارت هایی است که امروزه با شرکت در کلاس های مجازی و با کمک گرفتن از مشاوران قابل دسترسی است.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله تبیین دقیق تفاوت حرف زدن مردان و زنان و همچنین تقویت قدرت تکلم آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه