عوارض سقط جنین و دلایل آن کدام است؟

عوارض سقط جنین
   

عوارض سقط جنین چیست؟ تولد نوزاد جدید برای هر خانواده بسیار متفاوت و ویژه است. معمولا هر مادر باردار بهترین کار را برای تولد یک کودک سالم انجام می دهد. با این حال، یک درصد از حاملگی ها همیشه با خطر سقط همراه است.

کلمات کلیدی:(عوارض سقط جنین|سقط جنین|دلایل سقط جنین)

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

گاهی اوقات سقط جنین به علت آسیب دیدگی اتفاق می افتد، اما گاهی اوقات زنان به دلایل مختلفی فرزندان خود را به دنیا نمی آورند. بر اساس آمار، تلاش های سقط جنین در میان زنان باردار در سال های اخیر افزایش یافته است. به این ترتیب، بسیار مهم است که علل و پیامدهای سقط جنین را درک کنید. با این حال، بسیاری از زنان هنوز هم این کار را انجام می دهند، علیرغم آگاهی از عوارض سقط جنین، اما با روند تصمیم گیری دوگانه. زوج ها می توانند برای حل و فصل این اختلافات از مشاوره خانوادگی استفاده کنند.

سقط جنین

عوارض سقط جنین

سقط جنین در دو نوع خود به خودی و عمدی رخ می دهد. در سقط جنین عمدی، فرد به صورت آگاهانه به سقط جنین ادامه می دهد و در سقط جنین خود به خودی، سقط جنین به دلیل، ضربه، علل بیولوژیکی یا به طور تصادفی جنین از بین می رود.

دلایل سقط عمدی

در سال های اخیر، میزان سقط جنین افزایش یافته است. عوامل موثر برای انتخاب مادران برای سقط جنین عبارتند از:

  • وضعیت اقتصادی و معیشت نامطلوب
  • اختلاف نظر در روابط و ازدواج های ناخواسته
  • بارداری در روابط مخفی و ممنوع
  • انتخاب زنان برای اشتغال و پیشرفت
  • اعتیاد همسر به مواد مخدر
  • احتمال بیماری یا مشکل ژنتیکی در جنین
  • طبقه اجتماعی و عدم آگاهی از راه های پیشگیری از آن

دلیل سقط خودبه خودی

شایعترین علل سقط جنین به طور تصادفی عبارتند از:

  • بالغ از ۴۰ سال سن
  • قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس
  • سیگار کشیدن، مصرف الکل یا مواد مخدر
  • سابقه سقط جنین
  • مشکلات ژنتیکی و قشر

عوارض سقط جنین

گاهی اوقات پس از سقط ، او درد و خونریزی طولانی مدت را تجربه می کند، زیرا هنوز بخش هایی از بافت ها در رحم مادر وجود دارد، آنها می گویند آنها سقط ناقص می کنند. اگر خونریزی و انقباضهای شدید در ناحیه شکمی طولانی پس از سقط جنین باشد، احتمال سقط جنین ناقص است. گاهی اوقات سقط غیرطبیعی به صورت خودبخودی با دفع بافت از بین می رود. در غیر این صورت، با درمان های موجود مانند دیالیتاسیون و کورتاژ یا داروهایی مانند سیتوکین پاکسازی می شود. این روش ها باید تحت نظارت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه داروها اجتناب شود.

خونریزی شدید

تعداد کمی از زنان پس از سقط جنین بیش از حد خونریزی می کنند. خونریزی پس از سقط جنین طبیعی است، اما اگر شما بیش از حد دارید، شما باید دکتر خود را ببینید. علائم خونریزی زیاد شامل سرگیجه، سردی پوست و افزایش ضربان قلب است.

عفونت

یکی از عوارض سقط جنین عفونت است. حدود سه درصد زنان پس از سقط جنین مبتلا به عفونت هستند. عفونت ممکن است به علت حضور برخی مواد در رحم رخ دهد. برخی از علائم عفونت شامل خونریزی شدید و انقباضات بیش از دو هفته، تب و لرز و تخلیه واژن است. عفونت رحمی می تواند خطرناک باشد اما می تواند با آنتی بیوتیک درمان شود.

چسبندگی داخل رحمی

گاهی اوقات به علت کورتاژ عفونت بافت زخم یا زخم های داخل رحمی می تواند منجر به چسبندگی داخل رحمی شود. این وضعیت به ندرت اتفاق می افتد. اگر چسبندگی در رحم باقی بماند، احتمال بروز سقط جنین در حاملگی بعدی وجود دارد. شایعترین نشانه چسبندگی داخل رحمی، وجود قاعدگی نامنظم است. اگر قاعدگی بیش از حد دارید، با دکتر خود صحبت کنید. پس از تشخیص این سندروم، چسبندگی معمولا توسط جراحی از رحم حذف می شود، و پس از جراحی، ممکن است دوباره حاملگی اتفاق بیفتد.

سقط جنین مکرر

یکی از مشکلات موجود در چند مورد، تکرار سقط جنین است. سقط جنین در حدود یک درصد اتفاق می افتد. علل سقط مکرر شامل مواردی از مشکلات هورمونی و رحمی، چسبندگی رحم، اختلالات کروموزومی و غیره است. اگر بیش از دو سقط جنین دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش خطر مرگ

با توجه به سقط جنین عمدی، مشکلات احتمالی مانند خونریزی شدید، عفونت های خطرناک، آمبولیسم و ​​مشکلات بیهوشی وجود دارد که می تواند برای مادر بسیار خطرناک باشد.


همچنین ببینید:

مراقبت های قبل از بارداری

سن و زمان مناسب فرزندآوری خانم ها و آقایان

نوزادان زودرس و نحوه مراقبت از آنها


سرطان

احتمال ابتلا به سرطان پستان و سرطان دهانه رحم و تخمدان در مادرانی که از سقط جنین دارند، افزایش می یابد. علل انباشت بافت های مرتبط با بارداری در رحم و تغییرات غیر طبیعی در هورمون ها می تواند باشد.

افسردگی

به طور طبیعی، پس از سقط جنین مادران، احساسات و ناراحتی های منفی زیادی را تجربه خواهند کرد. اما گاهی اوقات این مشکلات چنان شدید است که افسردگی رخ می دهد. برخی از علائم افسردگی عبارتند از: اضطراب، کاهش لذت و انرژی، تغییر در وزن و خواب، عدم تمرکز و مشکل در تصمیم گیری، و در موارد شدید افکار خودکشی. افسردگی از سقط جنین می تواند بسیار دردناک باشد، و اگر درمان نشود، می تواند باعث صدمات زیادی شود. اگر سقط جنین به طور انتخابی انجام شود، مادرها اغلب در مورد این موضوع احساس گناه می کنند و احساس بی ارزش می کنند که می تواند در آنها احساس افسردگی داشته باشد.

مشکلات اضطراب

بسیاری از زنان پس از سقط جنین اضطراب را تجربه می کنند. این اضطراب می تواند جنبه های مختلف زندگی، مانند روابط احساسی و روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از علائمی که بر تعداد کمی از زنان اثر می گذارد، یک اختلال استرس پس از سانحه است که در آن یک فرد یک مشکل بزرگ مانند استرس، کم شنوایی و کابوس را در نتیجه یک رویداد آسیب دیده تجربه می کند. به طور کلی، اختلالات اضطرابی و استرس می تواند بسیار مشکل باشد و در موارد شدید و طولانی، توصیه می شود با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کنید.

 

مشاوره مجیب برای عوارض سقط جنین

عوارض سقط جنین

بارداری اغلب با سردرگمی همراه است، مخصوصا برای والدینی که برای اولین بار به پدر و مادر تبدیل شده اند. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف، والدین مجبور به ترک فرزند خود می شوند.عوارض سقط جنین می تواند از نظر روان شناختی به افسردگی پس از سقط مربوط باشد و می تواند به علت خونریزی بزرگ، عفونت هایی مانند عفونت های رحمی و به طور کلی بیماری های زنان تحت تاثیر قرار گیرد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای عوارض سقط جنین  طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه