سن و زمان مناسب فرزندآوری خانم ها و آقایان

سن و زمان مناسب فرزندآوری
   

سن و زمان مناسب فرزندآوری چه زمانی است؟با افزایش هزینه ها و مشکلات اقتصادی زندگی، ازدواج و بچه دار شدن یکی از سخت ترین تصمیمات زندگی است! از سوی دیگر، هیچ فرصتی برای بچه دار شدن همیشه وجود ندارد و در هر سال، باروری زوج ها کاهش می یابد. بنابراین، اگر بخواهید مادر یا پدر شوید ، این مقاله را از دست ندهید، و می توانید بهترین سن و زمان مناسب فرزندآوری و عوارض حاملگی در سنین پایین را بدانید.

کلمات کلیدی:( سن مناسب بارداری|بارداری زیر ۱۸ سال|بهترین سن بارداری  )

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بارداری زیر ۱۸ سال ممنوع است

تخمک گذاری دختران از سن بلوغ آغاز می شود و ازدواج از همان ابتدا ممکن است. در چند سال اول بعد از بلوغ، تخمک گذاری معمولا غیرممکن است و گاهی اوقات یک یا دو سال طول می کشد تا ریتم طبیعی خود را پیدا کند. بارداری زیر سن ۱۸ سال با ریسک هایی مانند کاهش رشد داخل رحمی، افزایش خطر خونریزی و حاملگی و پرکلامسی همراه است. علاوه بر این، مادرانی که در دوران بارداری در سن کم هستند، مطمئنا تجربه ای برای بارداری خوب ندارند. به طور کلی، در کشورهای پیشرفته، این نوع بارداری بدون برنامه ریزی قبلی رخ می دهد و احتمال سقط زیادی وجود دارد زیرا تخمک یا اسپرم ممکن است مناسب برای باروری نباشد.


بیشتر بدانید

چند روز بعد از تخمک گذاری پریود می شویم؟

بلوغ جنسی در دختران را بیشتر اهمیت بدهیم

بررسی مراحل هفت تا یازده ماهگی نوزاد


سن و زمان مناسب فرزندآوری

سن و زمان مناسب فرزندآوری

سن و زمان مناسب فرزندآوری معمولا ۲۵ و ۲۶ سال است. در این سن، عوارض حاملگی اغلب کاهش می یابد و معمولا بارداری به طور طبیعی ادامه می یابد. خطر ابتلا به دیابت، فشار خون و رشد جنین بسیار پایین است و باروری در این سن معمولا قابل قبول است، در حالی که احتمال ناهنجاری که اکثرا به علت سه تایی شدن کروموزوم های ۱۳، ۱۸ و ۲۱ زیاد است، بسیار کم است. تمام تخمک های یک زن در هنگام تولد تولید و ذخیره می شود و تا سن ۵۰، هر ماه سک تخمک آزاد می شود و ماهانه تخمک گذاری می شود. اگر چه سن باروری پایین تر است (هرچند نه در سن ۱۸ سالگی)، به ویژه در ۲۵-۲۶ سالگی، کیفیت تخمک لقاح بسیار بهتر است و معمولا دوران بارداری راحت تر می شود.

بهترین سن باروری مردان بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. با این حال، آقایان هیچ محدودیت سنی ندارند. در برخی از سنین، باروری تا حدودی کاهش می یابد، اما معمولا اسپرم تا آخر عمر هست.

چگونه در سن بالا بارداری طبیعی داشته باشید

بارداری در سن بالا مکن است منجر به دیابت مادر یا فشار خون مرتبط با بارداری شود یا اینکه اختلالات وریدی ممکن است منجر به لخته شدن خون و ترومبوز وریدی شود. البته، این در افراد مبتلا به چاقی بیشتر است، حتی احتمال آمبولی ریه بیشتر است. با این حال، اگر مادر دارای سلامت جسمی خوب است، دارای رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و اضافه وزن نباشد، او می تواند در سن بالا بارداری سالم و ایمن داشته باشد.

به عنوان مثال، یک زن ۴۰ ساله با ورزش و غذای کامل و سالم، بارداری بسیار بهتر از یک زن ۲۷ ساله با اضافه وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم دارد. علاوه بر این، متأسفانه در فرهنگ ما، یک تفکر وجود دارد که یک زن باردار باید وزنی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم را اضافه کند، در حالی که این می تواند سلامت بارداری را به خطر بیاندازد و باعث دیابت و فشار خون شود، بنابراین زندگی حتی می تواند بر سن تاثیر گذارد .

این آزمایشها را ۶ ماه قبل از حاملگی خود انجام دهید

به همه زنان توصیه می شود که به مدت ۶ ماه قبل از بارداری به متخصص زنان مراجعه کنند و تمام آزمایش های معمول و مورد نیاز را انجام دهند. البته وزارت بهداشت امروز این آزمایشات را اجباری کرده است. در این آزمایش ها، آنمی، فعالیت غده تیروئید، نوع گروه خون، هپاتیت، ایدز، سیفلیس، عملکرد کلیه و … بررسی می شود. همچنین واکسن هایی که تزریق نشده اند مثل واکسن کزار، سرخچه و … به فرد تزریق می شود و از آنها خواسته می شود چند ماه قبل از بارداری مصرف مولتی ویتامین ها و فولیک اسید را آغاز کنند و زندگی سالم داشته باشند، یعنی مقدارچربی ها، شیرینی ها و نشاسته کم شود و انواع پروتئین، حبوبات، سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب یک یا دو بار در هفته استفاده شود.

همچنین لازم است هر روز تمرینات خوب انجام دهید، برای مثال، می توان از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده روی سریع یا شنا، ایروبیک و هر گونه ورزشی که دوست دارید انجام دهید. اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید، قلیان را ترک کنید. اگر شما معتاد هستید، باید دارو و محرک را قطع کنید تا از سقط هنگام بارداری جلوگیری کنید.

۲۰ تا ۳۰ سال بهترین سن باروری آقایان

بهترین سن باروری مردان بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. با این حال، آقایان هیچ محدودیت سنی ندارند. در برخی از سنین، باروری تا حدودی کاهش می یابد، اما معمولا اسپرم تا آخر عمر هست. هنوز هیچ مدرکی ثابت نشده است که باروری مردان مسن می تواند بر سلامت جنین تأثیر بگذارد. اما به طور کلی، آقایان باید سعی کنند همیشه غذای سالم داشته باشند، مخصوصا آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C مانند گوجه فرنگی، میوه مرکبات و غیره. این ماده باروری را افزایش می دهد. اگر بیمار نازا باشد، معمولا باروری مردان را بررسی می کنیم. با این حال، یکی از دلایل ناباروری می تواند کاهش میزان هورمون های مردانه در سنین بالا باشد.

 

مشاوره تلفنی مجیب برای سن و زمان مناسب فرزندآوری

سن و زمان مناسب فرزندآوری

در یک زندگی جدید اولویت اول برای مردان و زنان ایجاد یک روابط عاطفی عمیق است تا یک محیط مناسب برای تربیت فرزندان ایجاد شود. همچنین تحقق این برنامه ریزی بسیار مهم است.  قطعا خانواده های کم درآمد امروز فضای لازم برای آموزش این مهارت ها را برای دختران ندارند، اما حداقل چند زوج که خواهان داشتن چند فرزند هستند، باید ابتدا آماده باشند تا نقش پدر و مادر را خوب ایفا کنند و سپس مراحل فرزند آوردن را به دست آورند.  تحقق هدف از طریق برنامه ریزی و تلاش های جدی امکان پذیر نیست.

هنگامی که یک زن و یک مرد تصمیم گیری قاطع برای داشتن چندین فرزند دارند، آنها باید اهداف زندگی خود را با دقت تعیین کنند و سپس آنها را براساس صلاح خود خود مشخص کنند. به عنوان مثال، برخی از زوجها اولویت اول زندگی خود را تغییر مالی می دانند تا تغییرات اساسی در وضعیت مالی خود نداشته باشند بچه نمی خواهند، در حالی که زوجهای دیگر در زندگی خود به عنوان اولویت اول، رابطه ی قوی و پاسخگو می خواهند.. داشتن فرزند بسیار مهم است، به ویژه اگر این اتفاق در زمان مناسب رخ می دهد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای سن و زمان مناسب فرزندآوری از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه