برای درمان وابستگی ناسالم از دیگران توقع بیجا نداشته باشیم

درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا
   

درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا در واقع اختلال شخصیت وابسته به عنوان یک بیماری برای دیگران مورد توجه است. این وضعیت منجر به رفتارهای متکبرانه و خجالتی بودن، ترس از جدایی و دشواری در تصمیم گیری بدون اطمینان از دیگران حاصل می شود. به نظر می رسد این اتفاق در مردان و زنان به طور مساوی رخ می دهد و معمولا در در سنین بلوغ زود رس بیشتر اتفاق می افتد. راه های درمانی برای درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا وجود دارند که در ادامه شما را با آن ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

کلمات کلیدی:(وابستگی ناسالم |درمان وابستگی ناسالم|علت  وابستگی ناسالم|علایم وابستگی ناسالم|مشاوره روانشناسی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بررسی درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا

در واقع یکی از گروه ها یا شرایط هایی است که اختلالات شخصیتی را در فرد ایجاد می کند و موجب اضطراب در فرد می شود که در نهایت آن را تشدید می کند و از هر کسی توقع نابجا را نیز شامل می شود و از طریق:

  • بی نظمی
  • تحمل پذیری
  • نیاز به مراقبت
  • عدم اطمینان مداوم
  • عدم توانایی در تصمیم گیری

خود را نشان می دهد و تعریف می شود. شما می توانید برای مشاوره در این خصوص با برترین مشاوران تخصصی از سایت زندگی ما به صورت همه روزه بهره مند شوید.

درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا

علائم درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا

نشانه های اختلال و وابستگی ناسالم و داشتن توقع بیجا از یک فرد عبارتند از:

  • ناتوانی در تصمیم گیری های روزمره بدون اطمینان به دیگران،
  • اجتناب از مسئولیت شخصی، از جمله وظایفی که نیاز به عملکرد مستقل دارد.
  • یک ترس شدید از رها کردن و احساس ویرانی یا بی کفایتی زمانی که روابط به پایان می رسد و تمایل سریع به ایجاد یک رابطه جدید.
  • سختی تنها بودن
  • اجتناب از اختلاف نظر با دیگران از ترس از دست دادن آنها یا پشتیبانی و تایید
  • تمایل به تحمل بدرفتاری و سوء استفاده از دیگران
  • قرار دادن نیازهای مراقبان خود بالاتر از خود
  • بیش از حد حساسیت به انتقاد
  • بدبینی و عدم اعتماد به نفس

این مواردی که به آن ها اشاره شد نمونه های از علائم داشتن توقع بیجا و وابستگی ناسالم است.

هدف اصلی درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا برای افراد مبتلا به این بیماری افزایش اعتماد به نفس آنهاست که به آنها کمک می کند احساس کنند توانایی انجام عمل مستقل از دیگران را دارند

علت وابستگی ناسالم و داشتن توقع بیجا

این بیماری شخصیتی وابسته ممکن است با ترکیبی از عوامل بیولوژیکی و رشدی ایجاد شود. اغلب افرادی دچار این بیماری می شوند که در معرض تربیت های مستبدانه والدین یا رفتار پر خطر آن ها هستند. درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا متعدد است که برای دانستن آن با ما همراه باشید. بیماری های مزمن فیزیکی یا اضطراب از جدایی در دوران کودکی ممکن است به افزایش ویژگی های شخصیت وابسته کمک کند. برای اینکه کودکان شما در آینده دچار این اختلال شخصیت نشوند بهتر است با یک مشاور یا متخصص در زمینه تربیت رفتاری با آن ها مشورت کنید یا می توانید از برترین مشاوران روانشناسی سایت زندگی ما استفاده کنید به صورت تلفنی و بدون اتلاف وقت.


این مطالب را نیز مطالعه بفرمائید جهت کسب اطلاعات بیشتر:

بررسی اختلال شخصیت اجتنابی و راه تشخیص آن

چگونگی راه های درمان اسکیزوفرنی با ورزش

شناخت باج گیری عاطفی و علل های شکل گیری آن

خود بزرگ بینی چیست؟


وابستگی ناسالم و توقع بیجا از یک فرد

هدف اصلی درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا برای افراد مبتلا به این بیماری افزایش اعتماد به نفس آنهاست که به آنها کمک می کند احساس کنند توانایی انجام عمل مستقل از دیگران را دارند و روابط نزدیک و معنی دار را حفظ می کنند که این با کمک یک مشاور و متخصص امکان پذیر است شما با تماس تلفنی و درخواست کمک از یک روانشناس می توانید اقدام به درمان کنید. درمان رفتاری اغلب روش اولیه درمان است. هدف این است که برای کمک به فرد مورد نظر ایجاد یادگیری روابط سالم انجام گیرد و این موضوع برای او توضیح داده شود تا بتواند درک بهتری از رفتار شخصیتی خود داشته باشد. (مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب بهترین گزینه برای دریافت مشاوره تخصصی همه روزه)

نشانه وابستگی ناسالم جدی

وابستگی به مواد مخدر یک اختلال رفتاری جدی است و درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا در این مورد از هر کسی بسیار مهم بشمار می رود. عده دیگر ممکن است به عشق وابستگی و اعتیاد داشته باشند که فراتر از روابط خشونت آمیز است. مهم است که به ویژگی های رفتاری فرد توجه کنید تا تعیین کنید آیا فرد از این وضعیت رنج می برد؟ فرد مبتلا به این بیماری ممکن است دائما نیاز های خود را بر نیاز های دیگران ترجیح دهند و توقعات بیجایی را از طرف مقابل مطرح کنند. برخی از افراد هم امکان دارد به صورت خود خواهانه عمل کنند و فقط موجودیت زندگی خودشان برایشان اهمیت داشته باشد.

تاثیر درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا در زندگی

مشاوران متخصص حاضر در سایت زندگی ما، متخصصین با تجربه ای هستند که شما می توانید از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید چرا که آموزش لازم را در این زمینه دیده اند. هنگامی که یک نفر با آنها صحبت کرده و احساس راحتی می کند. یک ارزیابی از سوی آنان صورت گرفته تا اطمینان حاصل کنند که فرد درمان می شود و شخص بیمار هم این احساس در او ایجاد می شود که راه درستی را انتخاب کرده است و بعد از چند جلسه مشاوره تلفنی تاثیر آن را در بهبود علائم خود خواهد دید.

درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا

تشخیص درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا

همانطور که با اختلالات، رفتار عمیق شخصیتی ریشه دار شده است هرچه زودتر وابستگی ناسالم تشخیص داده شود برای فرد بهتر است و زودتر قابل درمان خواهد بود. برنامه درمان اغلب فرصتی را ایجاد می کند که فرد بتواند بر مسائل مربوط به وابستگی ناسالم غلبه کند. مشاوران و متخصصان برنامه هایی برای درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا دارند که به فرد کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و راهی سالم برای مدیریت اضطراب نیز خواهد بود. با استفاده از صحبت هایی که با یکدیگر می کنید برنامه های انحصاری به شما می آموزند که در انجام کارهای روزمره خود به مشکل برنخورید.

بررسی عوارض و عواقب

اگر درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا صورت نگیرد افراد مبتلا به آن ممکن است علائمی مانند:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • فوبیای خاص
  • مصرف مواد

را تجربه کنند. آن ها ممکن است در روابط ناسالم باقی بمانند و دیگران از آنها سوء استفاده کنند. با درمان هرچه زودتر، بسیاری از افراد که مبتلا به این بیماری هستند می توانند بهبود را تجربه کنند و قدرت تصمیم گیری، اعتماد به نفس و مقابله با اضطراب در آنها افزایش یابد. داشتن توقع بیجا از هر کسی می تواند برای آن فرد نوعی اذیت و آزار ایجاد کند یا باعث سردی و ناراحتی شود.

برای برقراری تماس و مشاوره همه روزه حتی در روزهای تعطیل شما عزیزان می توانید با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تماس باشید. ضمنا برای کسب مشاوره و اطلاعات در مورد درمان وابستگی ناسالم و عدم توقع بیجا می توانید با شماره زیر ارتباط برقرار نمایئد. همچنین این شماره نیاز به کد یا گرفتن صفر ندارد. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه