چگونگی راه های درمان اسکیزوفرنی با ورزش

درمان اسکیزوفرنی
   

ورزش برای بسیاری از بیماری ها مانند درمان اسکیزوفرنی می تواند مفید باشد، طبق مطالعات اخیر، دانشمندان ورزش، نقش مهمی در مشکلات روان شناختی مانند اختلال حافظه، به ویژه در افراد مسن دارند. ورزش همچنین نقش مهمی در بهبود افسردگی، اضطراب، اختلال بیش فعالی، اختلالات خواب، اختلالات خوردن و مشکلات شناختی دارد. تست های جدید نشان داده اند که ورزش همچنین در درمان بعضی از علائم اسکیزوفرنی موثر است. در این مقاله در مورد اینکه چگونه ورزش بر بهبود اسکیزوفرنی تاثیر می گذارد بحث می شود. جهت کسب مشاوره تلفنی از برترین متخصصان می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

کلمات کلیدی:(درمان اسکیزوفرنی|درمان اسکیزوفرنی با ورزش|ورزش های مناسب درمان اسکیزوفرنی|مشاوره  اسکیزوفرنی )

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تاثیر ورزش بر بهبود و درمان اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی یک اختلال روانپزشکی است که دارای دامنه ای است.

شامل انواع مختلفی از علائم است:

  • توهمات
  • هذیان
  • تفکر آشفته
  • محکوم شدن و انزوا
  • توهمات شنوایی
  • شایعه

و بویایی در این افراد دیده می شود. یک مطالعه اخیرا در تایوان نشان می دهد ورزش در بهبود اسکیزوفرنی موثر است. در این مطالعه ۶۳ نفر مبتلا به اسکیزوفرنی انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند. جهت درمان اسکیزوفرنی گروه اول تمرین هوازی ۳۰ دقیقه ای را به مدت ۱۲ هفته برای ۵ روز در هفته انجام داد و گروه دوم در همان دوره برنامه های ورزشی آرام تر را اجرا کرد. برای هرکس داروهای روانپزشکی تجویز می شد و سه بار توسط روانپزشک بررسی می شدند.

در آخر مشخص شد که بیمارانی که ورزش شدید تری داشتند بهبود بهتری را نیز شاهد بودند.

درمان اسکیزوفرنی

عملکرد ورزش بر درمان اسکیزوفرنی

ورزش و فعالیت جسمانی دارای مزایای فراوانی هستند این یک خبر جدید نیست، اما شواهد اخیرا نشان می دهد که ورزش می تواند نقایص شناختی را بهبود بخشد. در مطالعات اخیر نشان داده شده است که تمرین هوازی باعث کاهش علائم منفی اسکیزوفرنی می شود. درک ما از پیچیدگی این بیماری و درمان اسکیزوفرنی در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و آنچه که قبلا تصور می شد فقط یک حالت ذهنی بود، اما اکنون یک اختلال پیچیده و گسترده است که ظاهرا از حالت التهابی تمام بدن انسان حاصل می شود. در حال حاضر، شواهد تحقیقاتی جدید نشان می دهد که فعالیت بدنی علائم و نشانه های مرتبط با این اختلال را بهبود می بخشد.

لازم است بدانید اسکیزوفرنی بیماری جدی روانی است که اگر درمان نشود، شخص را ناتوان می کند. حدود یک درصد از آمریکایی ها مبتلا به این بیماری هستند.

بررسی عدم درمان اسکیزوفرنی

لازم است بدانید اسکیزوفرنی بیماری جدی روانی است که اگر درمان نشود، شخص را ناتوان می کند. حدود یک درصد از آمریکایی ها مبتلا به این بیماری هستند. افرادی که با این وضعیت روبرو هستند می توانند صداها، تصاویر را بشنوند یا تصور کنند دیگران کنترل اندیشه های آنها را بر عهده دارند. این افکار منجر به ترس از فرد و منجر به رفتار متغیر در فرد می شود. اگر چه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما روش مدیریتی مدیریت و کنترل علائم اصلی بیماری وجود دارد. جهت اطلاع از این موضوع و مشاوره برای درمان اسکیزوفرنی می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنید.

بررسی مهم بودن ورزش برای درمان اسکیزوفرنی

افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند احتمال بیشتری دارند که از طیف وسیعی از مشکلات سلامت جسمی مانند:

  • بیماری قلبی
  • سکته مغزی
  • سرطان
  • و دیابت

رنج ببرند.

در واقع، بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا به اسکیزوفرنی یک بیماری مزمن فیزیکی همراه با بیماری روحی خود دارند.

یکی از دلایلی است که امید به زندگی در افراد مبتلا به این بیماری ۱۰ تا ۲۰ سال پایین تر از کل جمعیت است.


مقالات زیر را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمائید ممکن است برایتان جالب نیز باشند:

درمان تیک کودکان

برای درمان وابستگی ناسالم از دیگران توقع بیجا نداشته باشیم

عوامل موثر بر دلبستگی ایمن

شناخت باج گیری عاطفی و علل های شکل گیری آن


علل بروز بیماری‌ جسمی در بیماران اسکیزوفرنی

بخشی از مشکل بدون شک، مربوط به تصورات غلط و شیوه زندگی بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی است مانند مصرف سیگار و مصرف مواد مخدر (بیش از ۷۳ درصد افراد مبتلا به بیماری روحی، در مقایسه با حدود ۲۵ درصد از جمعیت عمومی، به مصرف سیگار عادت کرده اند). بخش دیگری از این مشکل عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها است که برای علائم درمان اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما یکی دیگر از مشکلات ناشی از یک رژیم غذایی نامناسب است که اکثر افراد مبتلا به اسکیزوفرنی دنبال می کنند و انجام یک سری تمرینات ورزشی مناسب می تواند تفاوت های واقعی در زندگی افرادی با این وضعیت را ایجاد کند.

درمان اسکیزوفرنی

ورزش های مناسب درمان اسکیزوفرنی

انواع مختلفی از تمرینات ورزشی مانند راه رفتن، پیاده روی، شنا، بدن سازی و غیره وجود دارد. هر یک از این تمرینات مزایای مختلفی دارد. برای مثال، شنا بهتر از بدنسازی است جهت کنترل وزن برای بهبود استقامت بدن کارایی بیشتری دارد و بدنسازی مناسب برای تقویت قدرت استخوان است. برای درمان اسکیزوفرنی بهترین تمرینات ورزشی که برای شما لذت بخش تر است را انجام دهید و در نظر بگیرید که برای شما مناسب است، زیرا شما تمایل بیشتری برای ادامه و انجام این تمرینات دارید. جهت بدست آوردن آگاهی و اطلاعات لازم در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنلاین و تلفنی آن ها بهره مند شوید.

مدت زمان مناسب ورزش مناسب

تمرین برای بزرگسالان به مدت ۱۵۰ دقیقه یا دو و نیم ساعت ورزش شدید در هفته توصیه می شود. در تئوری، افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند، باید بیشتر وقت خود را صرف تمرین کنند تا عوارض جانبی دارو کاهش یابد. با این حال، برای افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، اولین مشکل این است که بر آن غلبه کنند. البته این مسئله برای همه افرادی است که ورزش می کنند. افراد مبتلا به اسکیزوفرنی متفاوت نیستند، اما با چالش هایی مواجه هستند؛ بنابراین تلاش برای انجام هر گونه فعالیت فیزیکی بهتر از انجام ندادن تمرین است. بهتر است بگوییم هر زمانی که برای شما بهتر است برای انجام فعالیت های ورزشی نیز مناسب است. با این حال، برای درمان اسکیزوفرنی توصیه می شود جهت جلوگیری از فعالیت شدید فیزیکی در شب انجام نشود، چرا که ممکن است باعث اختلالات خواب شود.

هموطنان عزیز می توانند همه روزه حتی در ایام تعطیل برای دریافت مشاوره تخصصی از سایت زندگی ما اقدام نمایند و ضمنا برای مشاوره با برترین متخصصان روانشناسی در رابطه با درمان اسکیزوفرنی با ورزش نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایند. برای ارتباط نیازی به گرفتن کد یا صفر نخواهد بود. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه