رایحه های کاربردی: عطرهایی که شخصیت شما را تقویت می کنند

10 ماه پیش
پرفیوم وتاثیر آن بر روی شخصیت
   

هیچ کدام از ما نمی تواند انکار کند که یک رایحه دلپذیر می تواند در الهام بخشی و فرار از مشقت های روزمره موثر باشد. عطرهایی که با شخصیت و سلیقه شما هماهنگی دارند، به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهند و شما را با احساس آرامش و رضایت بیشتری در زندگی روزمره خود رهایی می دهند. اگر عطری را پیدا کنید که با شخصیت و سلیقه شما هماهنگی داشته باشد، می تواند به شما کمک کند تا به خودتان اعتماد بیشتری داشته باشید و با احساس اعتماد به نفس، به راحتی با موقعیت های مختلف زندگی روبرو شوید.

پس، عطرهایی با رایحه هایی مانند چوب، وانیل، مرکبات و یا گل های خاص می توانند به شما کمک کنند تا با شخصیت خود هماهنگ شوید و احساس رضایت و آرامش بیشتری داشته باشید.

رایحه های کاربردی: با عطرهایی که ثابت شده شخصیت و خلق و خوی شما را تقویت کنید

مطلع هستید که روده مانند مغز دوم عمل می‌کند و سروتونین کنترل کننده خلق و خو را تولید می‌کند. آیا می‌دانید قدرت بویایی نیز در تحکم احساسات موثر است؟

عطرهایی با رایحه‌های دلپذیر می‌توانند به شما احساس آرامش و رضایت بیشتری در زندگی روزمره خود بخشیده و الهام بخش فرار و رهایی لحظه‌ای از مشقت‌های زندگی شما باشند. در دنیای امروز، برای شکستن سطح استرس خود به عطرهایی با نت‌های مختلفی نیاز دارید.

از آنجایی که عصب‌شناسان تلاش برای ایجاد ارتباط بین عطر، احساس و حافظه را برای سال‌ها انجام داده‌اند، آن‌ها در حال حفاری عمیق‌تر در شیمی مغز ما هستند تا ترکیب‌های نت خاصی را که شخصیت و خلق و خوی شما را تقویت می‌کنند، کشف کنند.

رایحه‌های کاربردی: با پخش عطرهایی که به افزایش احساسات مثبت و آرامش کمک می‌کنند، خلق و خوی شما را تقویت کنید. اخیراً، یک عطر کاربردی حتی برای کمک به علائم یائسگی ساخته شده است.

رایحه کاربردی به عنوان عطری با رایحه‌های خاص برای ایجاد نوع خاصی از احساسات ایجاد شده است، مانند آرامش، حسی، پرانرژی و شادی.

عطرساز Veronique Gabai که اخیراً سه عطر کاربردی جدید را معرفی کرده است، توضیح می‌دهد: “من از مواد طبیعی برای ایجاد عطرهایی استفاده می‌کنم که شما را به طبیعت متصل می‌کند. در طول همه‌گیری، من بیشتر به دنبال مواد طبیعی بودم نه تنها به خاطر بویایی آن‌ها، بلکه برای مزایایی که می‌توانند به دست آورند.”

اگرچه تئوری عطرهای کاربردی عالی به نظر می‌رسد، اما آیا تحقیقی برای حمایت از ادعاهای آنها وجود دارد؟ بله، و در حال آمدن ضخیم و سریع است.

یک مطالعه جدید نشان داده است که عطر واقعاً می‌تواند تسکین دهنده استرس باشد. این تحقیق که توسط تولیدکننده عطر و طعم دهنده Symrise انجام شد، نشان داد که برخی از رایحه‌ها مانند لیوان وانیل، دانه تونکا آجیلی شیرین و اسپری زنجبیل، بویایی دنج، آغوش گرم و کاکائو ادویه دار شیرین را به منظور کمک به آرامش و کاهش استرس ایجاد می‌کنند. در این تحقیق، 78 داوطلب قفقازی 20 تا 66 ساله شامل آگاهانه و ناخودآگاه بودند و عطری روی ماسک اسپری شده و به مدت 15 روز استفاده شد.

یافته‌های جالب در مورد تأثیر عطرها بر خلق و خوی:

یک تحقیق جدید نشان داده است که استشمام عطرهایی با رایحه‌ی وانیل، دانه تونکا و زنجبیل می‌تواند احساسات مثبت را در افراد افزایش دهد. همچنین، این استشمام می‌تواند باعث انتخاب تصاویر «بهزیستی» به جای تصاویری که استرس و احساس خنثی را نشان می دهند، شود.

تحقیق نشان داد که این تأثیر آگاهانه در فعالیت ناخودآگاه مغز نیز مشهود است. با استفاده از نرم‌افزار ردیابی چشم، شرکت‌کنندگان در گروه فعال، مدت بیشتری روی تصاویر «بهزیستی» تمرکز می‌کنند، در مقایسه با عطرهای «خنثی» و اسپری الکل دارونما.

به طور کلی، طبق تحقیقات انجام شده، برخی رایحه‌ها مانند وانیل، تونکا و زنجبیل می‌توانند به آرامش کمک کنند، در حالی که زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید. تسکین استرس در مورد تسکین احساسات منفی از طریق مسیرهای عاطفی آرامش و ذهن آگاهی است. این ترکیبات عطری در این مسیرها عمل می‌کنند تا خلق و خوی مثبت و احتمالاً تسکین دهنده استرس را ایجاد کنند.

همچنین، شرکت Givaudan در حال تحقیق در تأثیر عطرها بر حواس دیگر ما نیز است. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، رابطه متقابل قوی بین رنگ‌ها، احساسات و عطرها کشف شده است. در سال‌های آینده، این تحقیقات ممکن است بر روی تولید عطر و بسته‌بندی آن تأثیرگذار باشد.

در کل، این یافته‌ها نشان می‌دهند که علم اعصاب می‌تواند در طبقه مغازه هم مفید باشد و عطرهایی با رایحه‌های خاص می‌توانند به خلق و خوی شما کمک کنند.

اخیراً مطالعات نشان داده‌اند که عطرها می‌توانند تأثیر مثبتی بر علائم یائسگی در زنان میانسال داشته باشند. به خصوص، با استفاده از میموزا، فعالیت‌های ضد اضطراب، ضد افسردگی و تقویت حافظه ممکن است انجام شود که توسط مکانیسم‌های مختلفی انجام می‌شود. به همین دلیل، برند Abel در آخرین تولید خود به نام Pause از این تأثیر قدرتمند استفاده کرده است.

در اینجا بهترین عطرهای کاربردی برای خرید را بررسی می‌کنیم:

1. Veronique Gabai عطر

باور کنید به افسانه عطرهای فرانسوی Veronique Gabai تا سه رایحه جدید خلق کنید که نه تنها حواس شما را برانگیخته می‌کنند، بلکه به طور مثبت سطح درگیری عاطفی شما را تا 58 درصد افزایش می‌دهند. با استفاده از گریپ فروت، لیمو، سیترونلا و چوب سدر، قلب این عطر اضطراب و خستگی را از بین می‌برد و به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. با گل رز، نعناع هندی، شمعدانی و برگ میخک، بدن شما به تعادل احساسات و بهبود احساسات کمک می‌کند. Sol (محبوب ما)، از چوب سدر، اسطوخودوس، سنجد و الیبانوم استفاده می‌کند و به طرز باورنکردنی آرام‌بخش است و با تمرکز مجدد انرژی و آرام کردن اعصاب، به شما آرامش می‌دهد.

2. Yves Saint Lauren Libre Le Parfum

عطر Yves Saint Laurent که به زودی عرضه می‌شود، از یک هدست نسبتاً آینده‌نگر برای اندازه‌گیری واکنش‌های احساسی از طریق امواج مغزی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند رایحه خود را انتخاب کنید. تا آن زمان، Libre Le Parfum یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد – یک گل کهربایی که شامل هر سه نت شناسایی شده در مطالعه است.

3. Paco Rabanne Olympéa Legend

این عطر حاوی تری فاکتور زنجبیل، وانیل و دانه تونکا است، بنابراین نه تنها بوی کریسمس می دهد، بلکه به کاهش استرس در زمان جشن کمک می کند.

4. Byredo Vanille Antique

رایحه وانیل در مدلهای جدیدتر، گرم‌تر و تحسین برانگیزتر است. رایحه‌های مبتنی بر وانیل، اغلب لمس کننده های احساسی دنیای عطر هستند. Byredo Vanille Antique با ترکیب وانیل شیرین، آلو سیاه و چوب، یک آغوش آرامش بخش ایجاد می‌کند. این عطر مناسب برای روزهای سردتر است.

5. Les Infusions de Prada Infusion de Vanille

این رایحه به طور غیرمعمولی کرم وانیل را در قلب عطر قرار می دهد، بنابراین به همان اندازه طلایی و نیروبخش است.

در نهایت، عطرها می‌توانند تأثیرات مثبتی بر روحیه و احساسات شما داشته باشند. با انتخاب عطرهای مناسب، می‌توانید روزهای خود را با احساسات مثبت و آرامش پر کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه