موفقیت در کار گروهی چگونه محقق می شود؟

موفقیت در کار گروهی
   
موفقیت در کار گروهی چگونه میسر می گردد؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه برخی از کار گروهی فوق العاده بهینه انجام می شود، اما دیگران به روزهای ابتدایی تشکیل گروه محدود می شوند و پس از مدتی فراموش می شوند؟
کار گروهی عجیب و غریب ساده و پیچیده است. به همین دلیل است که در بسیاری از گروه ها ارتباطات موثر میان اعضای گروه دشوار است و نگرانی های زیادی در زمینه ایجاد اقدامات موفق در میان آنها و همچنین رفتار مناسب وجود دارد.
در واقع، موفقیت در کار گروهی بستگی به همین دارد. صرف نظر از ماهیت گروه و دلایل وجودی ، انسانها پیچیده هستند و ترکیبی از صفات مختلف و نیز هر عضو گروه، چه خوب یا بد، هر عضو گروه خود را در گروه می سازد. در اینجا برخی از اصولی است که در چند مرحله به موفقیت شما نزدیک خواهد شد آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در کار گروهی می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

موفقیت در کار گروهی

موفقیت در کار گروهی

بنابراین افراد مختلف با تجربیات مختلف در زندگی و کار خود، و همچنین میزان موفقیت های مختلفی که در کار قبلی خود کسب کرده اند، تشکیل یک گروه را دنبال می کنند و اهداف این گروه را در بر می گیرند. آنها جدید هستند و سعی در تحقق این اهداف دارند.
با توجه به پیچیدگی هایی که در فرآیند تشکیل یک تیم وجود دارد، عناصری در تعامل بین اعضای گروه وجود دارد و این بدان معناست که راه حل های متعددی وجود دارد و در نهایت به اثرات پایدار منجر می شود. شانس مشارکت در کار گروهی و دستیابی به موفقیت از طریق کار گروهی چیزی است که کاملا به شما وابسته است. با قدم زدن در مسیر درست و انتخاب مسیر مناسب با اهداف تعیین شده، می توانید در کار گروهی موفق شوید و به این ترتیب، هیچ چیز نباید برای شما مهم تر از موفقیت گروهی باشد که در آن فعال هستید. هر تیم نیاز به کارهای اساسی دارد که باید برای موفقیت به دست آید، و تا زمانی که این عناصر عنصری ارائه نشوند، موفقیت قابل انتظار نیست.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در کار گروهی با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

در یک گروه موفق، خلاقیت، نوآوری و نظرات مختلف پذیرفته و تشویق می شوند. میگفت "ما دقیقا این کار را انجام دادیم و نتیجه نگرفتیم" یا "یک ایده احمقانه" در یک گروه موفق نبود.

کلید موفقیت در کار گروهی

نکات ذیل فضایی را که باید برای موفقیت در کار گروهی ایجاد شود، مشخص می کند.
  • اعضای تیم باید اهداف تیم را درک کنند و سعی در رسیدن به آنها داشته باشند. چنین تصمیم و توافقی که بر پایه اهداف تعیین شده است، برای کار گروهی موفقیت آمیز مهم است. اعضای گروه باید در مورد جزئیات مسیری که آنها با هم به اشتراک می گذارند، توافق داشته باشند و این چتر حمایت خود را در طول مسیر سفر به هر گروهی تنظیم می کند.
  • گروه نیاز به ایجاد یک محیطی دارد که هر کس در یک زمان، ارتباطات، تصمیم گیری و عمل دخالت کند. اعضای گروه باید به یکدیگر اعتماد کنند و برای مخالفت و ابراز نظرات خود همدیگر را متهم نکنند.
  • ارتباط بین اعضای گروه باید بر اساس اعتماد و احترام متقابل باشد. به این ترتیب، همه مردم احساس راحتی و آرامش می کنند تا نظرات، افکار و راه حل های خود را بیان کنند. در نتیجه، همه آنها درک می کنند که نظرات آنها شنیده می شود، و دیگران سعی در درک نظرات دارند. همچنین، تمام اعضای گروه به راحتی سوالات و مشکلات خود را در میان دیگران بیان می کنند و همکارانشان راه حلی برای حل مشکلات خود ارائه می دهند.
  • اعضای گروه باید به عنوان افراد منحصر به فرد شناخته شوند که تجربه، دانش و دیدگاه آنها جایگزین ندارد. به این ترتیب، تفاوت نظرات در یک مزیت مهم برای دستیابی به اهداف گروه در نظر گرفته می شود. این بر اساس دیدگاه های بسیاری است که سازمان ها به سمت تولید محصولات جدید، خدمات جدید و رویکردهای جدید هدایت می کنند. در واقع، هر سازمانی در دستیابی به اهداف خود موفق خواهد بود، هرچند موفق به جذب نظرات متفاوت باشد.

چگونه در کار گروهی موفق شویم؟

موفقیت در کار گروهی

  • در یک گروه موفق، خلاقیت، نوآوری و نظرات مختلف پذیرفته و تشویق می شوند. میگفت “ما دقیقا این کار را انجام دادیم و نتیجه نگرفتیم” یا “یک ایده احمقانه” در یک گروه موفق نبود.
  • در نتیجه، اعضای گروه متوجه می شوند که قدرت تیم آنها به دیدگاه های متفاوتی و دیدگاه های مختلف بستگی دارد و می توانند مشکلات را حل کنند و اهداف گروه را ارتقا دهند.
  • اعضای تیم باید قادر باشند دائما خود را ارزیابی و فرآیندهای گروه را بهبود ببخشند. شاخص های تعیین شده در گروه باید به صورت آشکارا در میان اعضا بررسی شود و بنابراین توانایی های گروه برای پیشرفت بهتر و بهتر شود.
  • همه افرادی که در گروه کار می کنند باید در تصمیم گیری های گروهی شرکت کنند و نظرات خود را ابراز کنند. به همین دلیل است که اعضای تیم می یابند که آنها نقش مؤثری در پیشرفت اهداف گروه بازی می کنند و حضور آنها در گروه برای موفقیت تیم بسیار مهم است
  • اگر یک گروه بتواند به درستی با این عوامل مواجه شود، بدون شک می تواند در دستیابی به اهداف خود موفق شود. در این مورد، می توان با اطمینان گفت که کار گروهی در جهت درست انجام شده است. در حقیقت، وظایف انجام شده در گروه همیشه چالش اصلی گروه نیست، بلکه روابط بین اعضای تیم و موارد فردی که در  گروه شکل گرفته و تحقق یافته است، بیشترین نگرانی در آن است.
مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای موفقیت در کار گروهی

وقتی میخواهیم یک تیم تشکیل دهیم، به تیمهای دیگر نگاه میکنیم. برخی از تیم ها عملکرد بسیار خوبی دارند، در حالی که مجموعه ای از خرابی ها و کارهای کم کیفیت آنها به پایان رسیده است.

بسیاری از تیم ها در تلاش هستند تا با روابط قوی ارتباط برقرار کنند، ارتباط برقرار کنند و کارهای درست انجام دهند. موفقیت آنها بستگی به این عوامل دارد.
کار گروهی موثر می تواند ساده و سخت باشد. به همین دلیل است که همه ما به دنبال کار درستی هستیم تا با روابط و تعاملاتی که در تیم داریم، با دقت انجام شود.
اگر میخواهید تیم خود را به موفقیت بزرگی برسانید، باید نیازهای اساسی را بیاموزید و به آنها توجه کنید. 

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای موفقیت در کار گروهی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه