نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور

   

نکته های مهم برای کنکور

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور شاید از خود کنکور هم مهم تر باشند، به این دلیل که اگر نکته ها و ملزومات را به خوبی رعایت و دقت کنیم، قاعدتا بهتر می توانیم شرابط و خود کنکور را سر جلسه مدیریت وکنترل کنیم.

کلمات کلیدی:( روز های آخر باقیمانده تا کنکور |کنکور  |نکته های کنکور )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در واقع برای درست پاسخ دادن به سوالات  داخل دفترچه کنکور همگی به نکات مهم و کلیدی بر می گردند که این نکات از امور درسی و آزمون های آزمایشی در طول سال گرفته تا خود صبحانه خوردن روز کنکور و وسایل لازم سر جلسه به همراه مدیریت زمان به تکامل می رسد.

برای مرور هر یک از مطالب درسی بهتر است که یک برنامه ریزی درست داشته باشید. یعنی اینکه در زمان های اولیه صبح با چه درسی راحت هستید و با انگیزه تر شروع می کنید، البته طبق برنامه های آموزشی درس های تحلیلی و حل کردنی مثل ریاضیات در ابتدای صبح بهتر است.

در این مقاله به نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور می پردازیم تا در صورت فراموشی موراد مهم در این مقاله نسبت به آن ها یادآور شوید.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: مررو و تست زدن

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور

در طی روز های آخر زمان زیادی ندارید که بخواهید کتاب قطور در دست بگیرید و جملاتی که زیر آن ها خط کشیده اید،مرور کنید، اینگونه نه تنها بازدهی زیادی نخواهد اشت بلکه با تشویش و استرس همراه می شود که برای مرور دروس اصلا مناسب نیستند.

هدف از مرور در واقع دوره ای کامل و اصولی برای آنچه که تا کنون آموخته اید، می باشد، اگر در حین مرور با مطالبی برخوردید که نتوانستید آن را حل کنید و یا حتی یاد بگیرید، تست های تالیفی این بخش را یکبار دیگر بزنید و رفع اشکال کنید، این روش باعث می شود که مطالب تا روز کنکور در ذهن و حافظه شما  باقی بمانند.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: فضای مرور کردن

هدف از مرور کردن، تست زدن و  رفع اشکال کردن این است که آنچه که آموخته اید اکنون با یک نظم مشخص در حافظه دسته بندی شوند و به حافظه این اطمینان داده شود که تا حد امکان معلومات را به خاطر دارید و اگر هم اینگونه نبوده اکنون با دسته بندی مرتب این اتفاق خواهد افتاد.

برای این منظور بهتر است زمانی که مرور می کنید و یا تست می زنید؛ مثل همیشه فضا آرام باشد، تلویزیون روشن نباشد، دمای اتاق در حد ایده ال باشد و بعد از یک مرور یک ساعته، تقریبا ده دقیقه به خود استراحت بدهید.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: دسته بندی مطالب

برای مرور هر یک از مطالب درسی بهتر است که یک برنامه ریزی درست داشته باشید. یعنی اینکه در زمان های اولیه صبح با چه درسی راحت هستید و با انگیزه تر شروع می کنید، البته طبق برنامه های آموزشی درس های تحلیلی و حل کردنی مثل ریاضیات در ابتدای صبح بهتر است.

ودر انتهای روز یعنی شب بهتر است که دروسی مثل زبان،عربی و یا ادبیات مرور شوند.اما در نهایت باز هم باید مطابق با یادگیری، حوصله و روحیات خود پیش بروید که کدام یک برای شما بازیابی و بازدهی بهتری دارد.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: حل سوالات تشریحی

وقتی در دوران مرور به سر می برید؛ خیلی خوب است که از سوالات تشریحی نیز غافل نشوید. سوالات تشریحی برای مواقعی مفید هستند که می دانید در برخی از درورس مثل ریاضی، فیزیک، عربی و یا زبان نقاط ضعفی دارید که وقتی آن ها را حل می کنید با جزییات بهتر و روشن تری به اشتباهات و اشکالات خود پی می برید.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: حل همه نوع تست

تست های کنکور به مراتب از سه دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از

  • تست سراسری
  • تست تالیفی
  • تست آزاد

در بین این سه دسته تست سراسری و آزاد استاندارد هستند و باید در مقوله مرور حتما گنجانده شوند. به دنبال آن  اگر زمان کافی بدست آوردید و راغب بودید که بخش مرور شده را بیش تر مطالعه کنید و مسلط شوید از تست های تالیفی هم می توانید بهره ببرید.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: مدیریت جلسه آزمون

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور

مدیریت آزمون

بعد از طی روز های قبل از کنکور و ورود به مرحله خود آزمون باید به خوبی بتوانید زمان را در دست بگیرید، یعنی مدیریت زمان و روحیه خود از مهم ترین کار های ممکن است که می توانید آن ها را انجام دهید و نتیجه  ممکن را کسب نمایید.

ابتدا بهتر است که از سوالات را یک مرور کلی داشته باشید مثلا درس ادبیات را با یک نگاه کلی بر روی سوالات انجام دهید و بعد زمان را مطابق با ارزش سوالات زمان گذاری کنید، اگر سوالی را بلد نبودید بدون صرف وقت کنار بگذارید و سوالاتی که شک دارید با مطالعه دقیق تر و در نظر گرفتن نکات کلی جواب بدهید.

 افزایش سرعت تست زدن

به دینال آنچه که شما خوانده اید و آمادگی که در تست زدن به دست آورده اید، به راحتی می توانید بر تست ها تمرکز کنید و آن ها را حل کنید. اما اگر در دوران مطالعه از تست کمتر بهره بگیرید و استفاده کنید با مطالعه زیاد هم باز سرعت عمل پایینی خواهید داشت .پس مطالعه و تست زدن باید هم زمان با هم پیش بروند.

پس در این زمان باقی مانده بر روی تست زدن خوب کار کنید.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: دقت کنید

در بسیاری از سوالات کنکور باید به فعل و فاعل و یا شناسه فعل دقت ویژه داشته باشید. مثلا اکثر سوالات از فعل های نیست، نمی باشد،استفاده می کنند و اگر شما به عنوان فعل مثبت تصور کنید کل سوال تغییر می یابد و با جواب منفی رو به رو می شوید.

همچنین عدد شماره سوال را با شماره پاسخ نامه تطبیق بدهید تا سوالات جا به جا نشوند.

نکته هایی مهم برای روز های آخر باقیمانده تا کنکور: صبحانه نخوردید سر جلسه امتحان نروید

فراموش نکنید که صبحانه را باید بخورید، به دلیل اینکه ۴ ساعت را باید ثابت بر روی صندلی بنشینید، نیاز به تمرکز دارید، باید دقت کنید و از همه مهم تر حافظه شما باید تقویت شود تا یارای یادآروی محتویات باشد.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در سایت زندگی ما راه کار ها و شرایط ویژه در مورد  ۳۰ روز باقی مانده به کنکور و ۴ ساعت زمان کنکور توسط مشاوران تحصیلی با تکنینک های ویژه ارائه می شود.

که دانش اموزان زیادی با کمک این مشاوران توانسته اند با راهنمایی های درست و به موقع آنچه را که تلاش کرده اند و خواسته اند بدست آورند.

برای این منظور می توانید با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های جمعه تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه