وابستگی عاطفی زنان و ایجاد توقع

15 things wives should stop وابستگی عاطفی زنان و ایجاد توقع
   

وابستگی و توقع و انتظارات نا به جا در زنان

احساسات عاطفی زنان در زندگی زناشویی از همدیگر متفاوت می باشد و همین امر باعث می شود که وابستگی و توقع اشتباهی در زندگی شکل بگیرد. افکار خانم ها بیان کردنش بسیار راحتتر از احساساتشان است. با به اشتراک گذاری عمق احساسات خود می توانید از خطراهای عاطفی در امان بمانید.

| وابستگی و توقع |  وابستگی عاطفی زنان | توقعات نامعقول زنان | وابستگی عاطفی زنان و ایجاد توقع

مدت زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بسیار متفاوت است اما وقتی ازدواج می کنید با به اشتراک گذاشتن آنچه که در قلب شماست می گذرد با همسرتان, می توانید احساسات خود را بیشتر نمایان کنید.

عواطف معمولا با احساسات شناخته شده است, اما در واقع این پدیده بسیار متفاوت است. در حالی که احساس یک واکنش فردی است و محبت یک فرآیند تعامل اجتماعی بین دو نفر می باشد. ما معمولا حالت احساسی مان را با استفاده از عباراتی مانند ” احساس خستگی” یا ” احساس شادی” میشنویم, اما در مورد فرآیندهای عاطفی با جملاتی مانند ” او به من عشق می بخشد” یا ” من به او اعتماد می کنم” روبرو می شویم.

نکاتی که بر روابط عاطفی زنان و ایجاد توقعات و انتظارات اشتباه آنان تاثیر می گذارد.

وابستگی و توقع

عزت نفس پایین, باعث می شود که بارها رابطه خود را محک بزنید یا آن را کاملا خراب کنید. هیچ چیز به اندازه عزت نفس پایین یک رابطه را خراب نمی کند.

به علت وابستگی و توقع و انتظارات اشتباهی که زنان در زندگی پیدا می کنند این عزت نفس پایین می آید و زندگی به مشکل می خورد.

با توقعات و انتظارات اشتباه, شما احساس ضعف در زندگیتان می کنید. و همیشه فکر میکردید که شاهزاده ای سوار بر اسب سفید می آید و برای شما یک زندگی عالی رقم میزند و با داشتن این تصور ازدواج می کنید, اما وقتی که وارد زندگی می شوید می بینید که آنچه که فکر می کردید نبوده است برای همین در زندگی زناشویی به مشکل برمی خورید , زیرا فکر می کنید که تمام رویاهایتان به باد رفته است.

از دیگر علت های وابستگی و توقع های اشتباه زنان , مدام مورد آزمون قرار دادن شریک عاطفیشان است.

که مدام زنها از خود سوال می پرسند که آیا شریکم عاشق من است؟ آیا به من خیانت می کند یا نه؟ این احساسات نا امنی که در خود به وجود می آورند از طرفی احساسات عاطفی آنها را لطمه دار می کند و اگر وابستگی  و توقع زیادی نسبت به همسر خود داشته باشند این موضوع باعث می شوود که در زندگی لطمه روحی بسیاری بخورند.

سایت زندگی ما, به شما کمک می کند تا از دست این مشکلات و سوالاتی که مدام هر روزه در ذهن خود نسبت به شریکتان دارید خلاص شوید و با صحبت کردن با شما کمک میکند که اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنید.

وابستگی عاطفی بیش از اندازه خانم ها باعث می شود که در زندگی زناشویی خود بیش از اندازه احتیاط کنند. این موضوع بیشتر مربوط به این است که زنها در خانواده خود بیشتر شاهد طلاق یا خیانت والدین خود بوده اند. به همین دلیل احساس می کنند که امکان دارد که این مشکل هم برای آنها به وجود بیاید.

از طرفی این خانم ها می ترسند که عاشق شوند و به شریکشان وابسته شوند. اگر شما باور نکنید که مورد خیانت قرار نمیگیرید, احتمال آسیب عاطفی و قرار گرفتن در معرض آسیب های آن برای شما بسیار زیاد  است. سایت زندگی ما به شما کمک می کند تا این احساسات را از خود دور کنید و به خود باور داشته باشید و کمک میکند با احساسات و افکار مثبت تری به زندگی نگاه کنید و افکار منفی را از خود دور کنید.

علت تنوع طلبی کمتری که زنان نسبت به آقایان دارند باعث شده است که وابستگی عاطفی زنان در زندگی زناشویی بیشتر از مردان باشد و به تبع انتظارات آنها از شریکشان هم بیشتر می باشد.

از آنجایی که خانم ها شوهرشان را تنها تکیه گاه خود می بینند هم می تواند باعث وابستگی عاطفی خانم ها باشد. چون همیشه خانم ها به کسی که تمام نیازهای او را از نظر روانی و اجتماعی تامین می کند وابسته می شود و بیش از اندازه به او عشق می ورزند.

انتظارات نامعقول زنان در زندگی زناشویی

وابستگی و توقع
آلبرت انیشتین می گوید:

مردان با این امید ازدواج می کنند که هیچ گاه تعییر نخواهند کرد, و زنان با امید تغییر مردان ازدواج می کنند. که در آخر هر دو نا امید می شوند. مردان و زنان انتظارات کاملا متفاوتی از ازدواج دارند, مردان ممکن است برای رسیدن به محراب اهسته تر باشند, از سوی دیگر زنان پس از اینکه ازدواج می کنند, می خواهند که یک مرد را تغییر دهند. آنها هیچ وقت قبول نمی کنند که زندگی مجموعه ای از معاملات است و آنها نمی توانند همه چیز را که می خواهند در مردی که با او ازدواج می کنند پیدا کنند.

این انتظارات نامعقول زنان در زندگی باعث می شود که از ازدواج خود نا امید شوند یا فکر کنند که زندگی زناشویی موفقی ندارند. این حس کاملا اشتباه است و بلکه باید در زندگی و با تعامل با همدیگر یک زندگی خوب را ساخت.

شایعترین توقعات نامعقول زنان در وابستگی و توقع آنها

شوهرم باید روحیه من باشد.

در اینجا زنان فکر می کنند که مرد آنها یک اسب سفید پر زرق و برق است, که بسیار پولدار است و اصلا قمار نمی کنند, خانه را تمیز می کنند و با بچه های خود بازی می کنند . این مرد نه  وجود دارد نه خواهد داشت. همیشه همه چیزهای خوب را در یک فرد نمی توان یافت.بسیاری از زنان می دانند که این غیر واقعی است, اما آنها واقعیت را نمی توانند قبول کنند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

همه این مشکلات توسط سایت زندگی ما می تواند حل شود. این مرکز به صورت تلفنی مشاوره می دهد و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل در خدمت عزیزان می باشد. سایت زندگی ما کار شما را بسیار راحت کرده است و شما می توانید تلفنی با این مرکز ارتباط برقرار کنید و به دلخواه خود مشاور آقا و خانم را انتخاب کنید. و تعرفه زیادی را هم برای سال جدید دیگر لازم نیست که پرداخت کنید. شماره تماس سایت زندگی ما zendeghima.ir می باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه