اضطراب امتحان با افزایس سخت گیری والدین بیشتر می شود.

اضطراب امتحان با سختگیری والدین
   

افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین بیشتر می شود، این موضوع سالیان سال است که به خانواده ها و والدین هشدار داده می شود، اما متاسفانه آمار اضطراب کودکان و عوارض جانبی که بر آن ها گذاشته می شود هر سال بیش از سال گذشته از سوی روانشناسان گزارش داده می شود.

فصل امتحانات برای والدین و کودکان به غول بزرگی تبدیل شده که در نهیست به اضطراب کودکان و حتی اضطراب والدین تبدیل می شود و عدم توانایی و آموزش کافی جهت کنترل این اضطراب منجر به اتفاقات دیگر میشود.

از طرفی خود والدین با سختگیری های اضافی و حتی نادرست اضطراب امتحان را بیش از گذشته شدت می دهند. طبیعتا اضطراب امتحان برای همه وجود دارد، و این امر باید باشد چون بدن در مقابل یک عملی که قرار است نتیجه زحمات او باشد تا حد طبیعی اضطراب می گیرد، اما اگر با سخت گیری های بی مورد این اضطراب محدوه خاصی نداشته باشد و هر آن بیشتر شود؛ عوارض سنگینی را در بر خواهد داشت.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اضطراب امتحان کودکان و نوجوانان در فصل امتحانات از سوی والدین بیشتر می شود و حتی با ارائه برنامه های تلویزیونی، مشاوران مدرسه باز هم این مشکل همیشه تکرار می شود،.اما باید برای این مشکل همیشگی چه کار کرد؟ آیا راهکار هوشمندانه و خوبی وجود ندارد، که بعد از این همه سال با اضطراب امتحان کودکان خود به نحوی  مواجه شویم که در بیشتر مواقع به شب ادراری و کابوس های شبانه و مشکلات حاد دیگر منجر می شود.

اگر اضطراب امتحان در کودکان و نوجوانان شما وجود دارد و راه مقابله با آن را نمی دانید بهتر است این مقاله را از دست ندهید. در ابتدا به مشکلات اعمال شده از سوی والدین اشاره می شود و سپس راهکار مناسب ارائه خواهد شد.

اضطراب امتحان برای کسب نمره عالی و برتر بودن

افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین

اضطراب امتحان بیشتر در کودکان و نوجوانانی اتفاق می افتد که والدین آن ها توقع نمرات عالی دارند، برای آنکه اعتقاد دارند زمانی می توانند ارجح تر و برتر باشند و به موفقیت دست پیدا کنند که نمرات عالی بگیرند.

در بسیاری از مواقع هم متاسفانه به دلیل تحقیر ها، توهین ها و اتفاقات بدی که در زندگی والدین افتاده است آن ها نمی تواننند به خوبی با مسئله گذشته کنار بیایند بنابراین سخت گیری را بر کودکان اعمال می کنند تا از طریق آن ها به ناخواسته های گذشته خود برسند. که نتیجه تنبیه و سخت گیر اضطراب امتحان می شود و اضطراب های امتحان خود مشکلات روحی و فیزیکی کودکان و نوجوانان را در بر دارد.

اضطراب امتحان با مقایسه کردن:

بار ها و بار ها در رسانه ها، در جلسات اولیا و مربیان و هزاران راه  ارتباطی مختلف با والدین ابراز شده که نباید کودکان را با همسالان خود مقایسه کنید، این روش تعلیم و تربیت که به  اعتقاد خیلی از والدین منجر به رقابت سازنده می شود کاملا اشتباه است و نه تنها هیچ سودی در بر ندارد بلکه منجر به کاهش عزت نفس، اعتماد به نفس، و عقده های روانی می شود که گاهی باز شدن این عقده ها در آینده ای نه چندان دور مشکلات مخرب برای خود بچه ها و جامعه به همراه دارد.

پس اضطراب امتحان را با مقایسه کردن نمره او با هم کلاسی و یا خواهر و بردارش به طور کامل کنار بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

بهترین روش برای کاهش اضطراب امتحان رابطه صمیمی با والدین است، این صمیمت می تواند نه تنها در حفظ ارتباط شما با کودک می شود بلکه در زمینه کسب نمرات عالی در امتحانات بسیار خوب عمل کند.

اضطراب امتحان با عدم سنجش توانایی کودکان و نوجوانان

وقتی به خوبی کودکان خود را نمی شناسیم و از آن ها توقعات نامتناسب داریم، نتیجه اضطراب امتحان می شود. در بسیاری از مواقع والدین حتی تکالیف کودکان خود را بررسی نمی کنند، با آن ها صمیمی نیستند، با مدرسه تعامل خوبی ندارند و گاهی با فشار مدرسه در جلسات شرکت می کنند اما به وقت امتحانات توقع نمرات خوب و عالی دارند و آن هم با توجیحاتی که گاهی جای سوال پیش می آید.

بنابراین وقتی  استعداد کودکان خود با خبر نیستند، نمی دانند فرزند آن ها در چه درسی قوی است و در چه درسی ضعیف است و در پایان وقتی نمرت او را می بینند با نارضایتی و ملایمت زیاد او را سرزنش می کنند.

افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین :روش های لازم برای کاهش اضطراب

افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین

افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین : با مدرسه ارتباط بگیرید

یکی از بهترین راه حل های ممکن ارتباط والدین با مدرسه است، باید بدانید که کودک شما در چه سطح درسی است و در چه زمینه ای استعداد تحصیلی دارد، چگونه برای تقویت درس های که ضعیف است اقدام کنیم، همچنین برای تشویق او در درس های که قوی می باشد بهتر است با جایزه های معقول از او تقدیر کنید.

افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین : رابطه دوستی برقرار کنید

بهترین روش برای کاهش اضطراب امتحان رابطه صمیمی با والدین است، این صمیمت می تواند نه تنها در حفظ ارتباط شما با کودک می شود بلکه در زمینه کسب نمرات عالی در امتحانات بسیار خوب عمل کند.

انتقال سخت گیری از سوی والدینی که رابطه غیر صمیمی با فرزندن دارند، بیشتر است و معمولا با اضطراب امتحان بدترین نوع نمرات را کسب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکزمشاوره تلفنی مجیب

جهت کاهش اضطراب امتحان در کودکان خود می توانید بهترین راه حل مناسب را انتخاب کنید، انتخاب یک مشاور و گرفتن راه کار های لازم برای کاهش، اضطراب امتحان به خصوص در فصل امتحانات که هم در آرامش خود والدین و هم در آرامش کودکان و جو خانواده تاثیر زیادی دارد.

بنابراین قبل از شروع فصل امتحانات بسیار خوب است که با کمک مشاور تحصیلی به استعداد تحصیلی کودک خود پی ببرد، مشکل او را بدانید و نحوه مقابله و تقویت ضعفی که دارد با کمک مشاور حل و فصل نمایید.

در بسیاری از مواقع وقتی پای مشاور در میان باشد هم والدین و هم کودکان با اضطراب امتحان کمتری مواجه می شوند و به خاطر آرامش و راهکاری که به دست اورده اند راحت تر به استقبال فصل امتحانات می روند.

فراموش نکنید برای جلوگیری از اضطراب امتحانات راهکار های کلیدی و ریشه ای مورد نیاز است که برای شما پدر و مادر ها می تواند موثر باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اضطراب امتحان با سختگیری والدین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه