با افراد دوجنسه چگونه برخورد کنیم؟

نحوه برخورد با افراد دو جنسه
   

چگونه با افراد دوجنسی برخورد کنیم؟ نحوه برخورد با افراد دو جنسه چگونه است؟ امروزه، اصطلاحی که توسط جامعه پزشکی و جامعه دوجنسگرا بهتر پذیرفته شده، کلمه بی‌قراری جنسی است. اگر متوجه شوید که یکی از کسانی که شما می شناسید دوجنس گرا یا حتی فرزند شما است، خواهر یا برادر شما تمایلات و اظهارات دوجنسگرا دارد،

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ممکن است با هویت این افراد آشنایی نداشته باشید و نمی دانید چگونه با آنها رفتار کنید. این متن را بخوانید تا در صورت لزوم روش مناسب برای برخورد با چنین افرادی را بیابید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و یک مشاوره با کیفیت تلفنی را نیز تجربه کنید.

راجع به نحوه برخورد با افراد دو جنسه این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز این افراد را با دیگران با گفتن دختر یا پسر نرمال یا واقعی مقایسه نکنید. همه افراد دوجنسه  ها جراحی یا تغییر جنسیت را انجام نمی‌دهند. کار درستی نیست که درمورد برنامه این افراد برای جراحی، درمان هورمونی یا از این قبیل سوال کنید.

بررسی نحوه برخورد با افراد دو جنسه

افراد دو جنسه به افرادی اطلاق می شود که خود را متعلق به جنسیتی که با آن به دنیا آمده‌اند نمی‌دانند. افراد دوجنسه در همه جای جهان و در فرهنگ های مختلف وجود دارند. در جامعه امروز، وضعیت جنسی همه ی این افراد آسان نیست. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه این افراد را درک کنید و با افرادی که با هویت و جنسیت خود مشکل دارند، رفتار کنید.

  • احترام گذاشتن به هویت جنسی او

نحوه برخورد با افراد دو جنسه در مرحله اول از این به بعد، آنها را بدون در نظر گرفتن ظاهر او، آنها را با همان جنس او به عنوان چیزی که خودش اعلام می کند و انتخاب نام او را قبول کنید. (اگر مطمئن نیستید، از او بپرسید)

نحوه برخورد با افراد دو جنسه

شناخت نحوه برخورد با افراد دو جنسه

از زبان مناسب جنسیت شخص استفاده کنید. به عنوان مثال، فردی که یک زن را برای جنس خود انتخاب کرده است احتمالا ترجیح می دهد که واژگان زن را ترجیح دهد. از نامی که برای خودش انتخاب کرده است استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یکی از دوستان شما نام (مریم) را انتخاب کرده است، وقتی می خواهید او را به کسی معرفی کنید، نگویید این دوست من علی است، مطمئناً نحوه برخورد با افراد دو جنسه مهم است پس اگر بخواهید دوستی شما سر جای خود بماند باید بتوانید به آرزوهای مریم احترام بگذارید و او را همانطور که امروز است، قبول کنید. البته این شخص دوجنسی همان کسی است که شما قبلا می دانستید، با این تفاوت که اکنون او را بهتر می شناسید.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و نوع برخورد با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات این مرکز به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوید، لازم به ذکر است که در روزهای تعطیل نیز می توانید تماس حاصل فرمائید.

برای ارتباط با روانشناسان مجیب از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با نحوه برخورد با افراد دو جنسه

از سوال کردن از او خجالت نکشید. بعضی ها و البته همه افراد دو جنسه به سوالات شما درباره جنسیت خودشان پاسخ می دهند. اما انتظار نداشته باشید برای شما کاملا قابل توجیه باشد. این مسئولیت شماست که خودتان را مطلع کنید. همچنین، اگر شخص دوجنسی با پاسخ دادن به سوالات شما راحت نیست، بیش از حد اصرار نکنید. در نهایت، سوالاتی در مورد اندام ‌جنسی، جراحی و نام قبلی زمانی لازم است که می خواهید به دنبال مراقبت های پزشکی برای او باشید، اگر رابطه جنسی با او داشته باشید، شما نیاز به نام قبلی برای اسناد قانونی دارید.

  • احترام به حریم شخصی او

احترام به نیازهای دوجنسه ها و حفظ حریم خصوصی او یکی از بهترین نحوه برخورد با افراد دو جنسه است. بدون اجازه گرفتن از او زندگی او را برملا نکنید. این تصمیم بسیار دشواری است که بقیه از شما بدانند. صحبت کردن در مورد این مسئله خیانت به اعتماد آنهاست و می تواند دلیل از دست دادن ارتباط شما با او پایان یابد. همچنین، بسته به موقعیت، ممکن است آنها را در معرض خطر آسیب یا عاطفی قرار دهد. او به هر کسی که بخواهد می گوید، اگر آماده باشد. این توصیه مناسب برای کسانی است که تمام وقت با چنین افرادی زندگی می کنند.

معرفی نحوه برخورد با افراد دو جنسه

رفتار با آنها را به نحوی یکسان انجام دهید. در حالی که آنها ممکن است مایل به توجه بیشتر به خود باشند، اگر آن را خیلی بزرگ انجام دهید نیز آن را دوست نخواهند داشت. هنگامی که آگاهی کافی دارید، حتما توجه خود را به آن فرد نادیده نگیرید. افراد دو جنسه دارای شخصیت مشابه با قبل خود هستند، مانند سایر افراد، رفتار کنید.

  • بررسی افراد دوجنسه

بسیاری معتقدند که کلمه دوجنسه صفت و واژه ی توصیفی است نه یک اسم یا فعل. خیلی‌ها هم در رابطه با نحوه برخورد با افراد دو جنسه خلاف این را باور دارند. همانطور که شما به یک فرد سالخورده ای (پیر) نمی گوئید، حق استفاده از دوجنسه برای یک فرد دوجنسه را بدون اضافه کردن کلمه (زن) یا (مرد) ندارید. برای بسیاری از دوجنسه ها، این یک نام ناخوشایند است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مسئله با سایت زندگی ما می توانید تماس بگیرید.

نحوه برخورد با افراد دو جنسه

هشدارها در نحوه برخورد با افراد دو جنسه

حتی اگر شما با هویت دو جنسه ها مخالفت کنید، باید به این شخص احترام گذاشت و هرگز عمدا آنها را تحقیر نکنید. تحقیر این افراد به نفع کسی نیست.

  • درک کردن دو جنسه ها

هرگز به یک فرد دو جنسه نگویید که آنها درک نمی کنید و آنها را دوست نخواهید داشت. این بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده است و می تواند احساسات او را خراب کند. بسیاری از این افراد توسط جامعه پذیرفته شده اند و مردم آنها را دوست دارند.

  • مقایسه نکردن دو جنسه ها

راجع به نحوه برخورد با افراد دو جنسه این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز این افراد را با دیگران با گفتن دختر یا پسر نرمال یا واقعی مقایسه نکنید. همه افراد دوجنسه  ها جراحی یا تغییر جنسیت را انجام نمی‌دهند. کار درستی نیست که درمورد برنامه این افراد برای جراحی، درمان هورمونی یا از این قبیل سوال کنید.

با توجه به حساسیت های برخورد با افراد دو جنسه پیشنهاد می شود برای آگاهی از این موارد حتما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

کاربران گرامی و هموطنان عزیز که می خواهند در تمام طول روز و به صورت آنلاین مشاوره تلفنی دریافت نمایند، می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور در رابطه با مسئله نحوه برخورد با افراد دو جنسه از طریق تلفن ثابت از سراسر ایران بهره مند شوند. همچنین به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • هدایت الا
    4 سال پیش

    باسلام من سوال دارم راجب مسائل ترنس یا کسی ک تمایل داشته به جنس مخالف