سن شروع خودارضایی در مردان و زنان

سن شروع خودارضایی
   

سن شروع خودارضایی چه زمانی است؟ خودارضایی (در زنان و در مردان) یکی از راه هایی است که رضایت جنسی را برآورده می کند. این کار با تحریک اندام های جنسی یک فرد توسط خود یا با اشیای خارجی صورت می گیرد و معمولا تا زمانی که لذت جنسی و ارگاسم ادامه پیدا کند انجام می شود. استمناء نیز در بین دختران (همچنین به شکل خفیف) شناخته شده است، و پسران (همچنین به عنوان استمناء شناخته شده) و متاسفانه حتی در میان مردان و زنان وجود دارد.

کلمات کلیدی:(سن شروع خودارضایی|خودارضایی |علت خودارضایی | درمان خودارضایی )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

اختلاف مهم بین عزت نفس در دوران کودکی و نوجوانی این است که در نوجوانی، فانتزی های جنسی مرتبط با استمناء وجود دارد. این فانتزی های جنسی معمولا تا زمان بزرگسالی حفظ می شود. زوج هایی که رابطه جنسی دارند به طور کامل ارضا نمی شوند و هنگامی که رابطه جنسی رضایت بخش نیست یا به علت بیماری یا نداشتن همسر، عدم امکان داشتن رابطه جنسی، خودارضایی برای لذت و کاهش استرس وجود دارد.  در ادامه با سن شروع خودارضایی در مردان و زنان آشنا شوید.

تعریف خودارضایی

سن شروع خودارضایی

استمناء یکی از انحرافات جنسی است که به عنوان یک نوع لذت جنسی انجام می شود توسط خود فرد و معمولا منجر به ارگاسم می شود. خودارضایی یا استمناء از نظر جنسی به مرز انزال می رسد و به ارگاسم در مردان می رسد و با لیز شدن واژن و ارگاسم در زنان مرتبط است. البته زنان به دو نوع ارگاسم وابسته به محل محرک هستند: اولین نوع ارگاسم از طریق تحریک کلیتوریوس است که بیشتر شایع است و توسط لمس تحریک می شود.

نوع دوم ارگاسم از طریق واژن است. این نوع ارگاسم از طریق نفوذ ایجاد شده است و استمناء در این روش خطرناک است. به عنوان مثال، استمناء با اشیاء خارجی مانند انگشت سبب آسیب جبران ناپذیر، ناراحتی و پارگی بکارت و از این  قبیل صدمات می شود. استمناء تنها زمانی یک نشانه روانشناختی است که وسواسی و ناشی از کنترل فرد یا به شیوه ای غیرمستقیم است.

 

سن استمناء

تحقیقات نشان می دهد که تحریک جنسی در نوزادی و کودکی شایع است. یک کودک در سن ۱۵ تا ۱۹ ماهگی همانطور که انگشتان و دهانش را جستجو می کند هم همین کار را با آلت تناسلی هم می کند. کودکان علاقه زیادی به دستگاه تناسلی دیگران، والدین و حتی حیوانات دارند. هنگامی که کودک یک همبازی را پیدا می کند. در مورد ناحیه تناسلی خود و دیگران کنجکاو است.

احساس لذت بردن با لمس آن منطقه، همراه با جستجو بدن، باعث علاقه طبیعی به لذت بردن از استمناء می گردد. با ظهور بلوغ و افزایش ناگهانی هورمون های جنسی و رشد اندام های جنسی، کنجکاوی افزایش می یابد و استمناء افزایش می یابد. از آنجا که نوجوانان از نظر جسمی قادر به داشتن رابطه جنسی هستند و همچنین تحت فشار جنسی هستند. در نتیجه، استمناء راه طبیعی برای کاهش تنش جنسی است.

استمناء در انسان رفتار معمولی است. در حال حاضر، حرکت به سوی خودارضایی در کودکان به عنوان یک بخش نرمال از رفتار جنسی پذیرفته شده است. دشوار است که این رفتار را در کودکان بزرگتر تشخیص دهیم، زیرا معمولا این افراد با تحریک ناحیه تناسلی با دست عمل نمی کنند. سن شروع این رفتار معمولا حدود ۲ ماهگی است و اوج آن در سن ۴ سالگی است. سن بروز بعدی استمناء در بزرگسالی است. رفتارهای روحی با بیماری هایی مانند صرع، درد شکم و دیسکینزی اشتباه گرفته می شود. کودکان مبتلا به اختلال عملکرد تحت مداخلات تشخیصی هزینه های غیر ضروری زیادی هستند که نگرانی های والدین در این مورد را نشان می دهد. ندارد.

سن شروع خودارضایی در مردان

استمناء مردان معمولا در سن ۱۲ تا ۱۵ سالگی رخ می دهد. در پسران جوان معمولا در زمان بلوغ شروع می شود و مقاربت جنسی را یاد می گیرند. در گذشته، مرز بین درک و عدم درک از جنس مخالف برای پسران با تجربه مقاربت جنسی صورت می گرفت. اما امروز، با گسترش اینترنت و پورنوگرافی، مردان بدون تجربه جنسی، درک کامل نسبت به رابطه دارند. به طور کلی، پسران وقت بیشتری را صرف خودارضایی نسبت به دختران می کنند و زمان بیشتری را صرف انجام این کار می کنند. برای پسران، علاوه بر اضطراب و فشارهای روانی، کشف مدل های جنسی نیز می تواند دلیل استمناء باشد. آنها همچنین به دنبال روش های مختلف برای درک بهتر روابط جنسی هستند.

سن شروع خودارضایی در دختران

استمناء زنان کمی متفاوت است. آنها ممکن است در یک سن بسیار جوان متوجه شوند که می توانند از تحریک لذت ببرند. اما این لذت برای آنها گنگ است. دختران در سنین اولیه این شیوه را از طریق روش های مختلفی از قبیل استفاده از فشار آب یا فشار دادن کلیتوریوس  و سایر قسمت های آلت تناسلی با اشیاء مختلف به دست می آورند. گزارش شده است که آنها کمتر از مردان از خودارضایی استفاده می کنند. خودارضایی برای دختران یک راه عالی برای تجربه احساسات است. در عصر جوانی، عشق و میل جنسی به عنوان یک موضوع مشترک است، و بیشتر با پرورش این احساسات و تصورات، تلاش برای رضایت فیزیکی و روانی را مشاهده می کنند.


همچنین ببینید:

ترک محرک های خودارضایی و دوستانی که ما را به آن تشویق می کنند

مشاوره در خصوص اراده در ترک خودارضایی

راه های خود ارضایی؛ گناه بزرگ


 

مشاوره مجیب برای سن شروع خودارضایی

سن شروع خودارضایی

تحقیقات نشان می دهد که تقریبا تمام مردان و ۷۵ درصد زنان در طول زندگی خود خودارضایی می کنند. به طور کلی، مردان بیشتر از زنان خود ارضایی می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استمناء با مشاورین تلفنی روانشناسی مجیب تماس بگیرید تا از مشاورین در سایت زندگی ما استفاده کنید.

در بسیاری از فرهنگ ها و ادیان، این عمل ممنوع است و از انجام آن جلوگیری می شود. در اسلام نیز این ممنوع است، و جز گناهان کبیره است. این به خاطر رابطه فعالیت جنسی در بیشتر فرهنگ ها تابو است و مردم ترجیح می دهند که در مورد آن صحبت نکنند.

همانطور که می دانید، خود ارضایی گناه است، اما باید بدانید که این مسئله نه تنها بین مسلمانان است بلکه کشورهای دارای مذاهب غیر از اسلام نیز به شدت با آن مخالفت می کنند. این به طور مستقیم بر بدن شما تاثیر می گذارد و بنابراین به روح شما آسیب می زند. تمایل جنسی خوب است و برای سلامت بدن ضروری است، اما اگر در جهت اشتباه باشد، نتیجه برعکس خواهد بود.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای سن شروع خودارضایی طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

3
برچسب ها :

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  • علی
    4 سال پیش

    سلام من ۱۴ سالمه نزدیک ۱۲یا۱۳ ماهه دارم تود ارضایی میکنم مدتشم ۲ هفته یکبار و گاهی وقتا ۴ روز یکبا ر و یه ۴۰ روز هم کل اینکارو نکردم واقعاا هم میخوام ترک کنم و چند بار موفق شدم بعد دو باره شکست خوردم میشه منو رهنمایی کنید

  • جک سوسماری
    4 سال پیش

    کو….شعر زیاد نوشتید

  • گمنام
    3 ماه پیش

    سایت داداش رضا برا ترک