دلایل تمایل یا خودداری زوجین به رابطه سکس دهانی چیست؟

رابطه سکس دهانی
   

در ابتدا به تعریف رابطه سکس دهانی می پردازیم، در واقع رابطه جنسی دهانی نوعی از رابطه جنسی است که در آن یک مرد برای یک زن یا یک زن برای یک مرد یا هر دو در یک زمان باعث تحریک جنسی طرف مقابل از طریق دهان می شوند. در آمیزش دهانی، اندام های دهان و حلق، از جمله زبان، دندان ها به تحریک جنسی به طرف دیگر کمک می کنند. در اصطلاح علمی برای رابطه جنسی دهانی که توسط یک زن برای یک مرد انجام می شود، Fellatio و فعالیت های مشابه مرد و زن به نام Cunnilingus نامیده می شود. نام این نوع حرکت و آمیزش دهانی در فارسی به ترتیب ساک زدن و لیسیدن است.

کلمات کلیدی:(رابطه سکس دهانی|سکس دهانی|سکس تراپی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

  • خطر بیماری

بیماری های منتقله از راه جنسی مانند کلامیدیا، ویروس پاپیلومای انسانی، سوزاک، زونا، هپاتیت و سایر بیماری هایی مانند HIV یا ایدز می توانند از طریق رابطه سکس دهانی منتقل شوند. مشترکین می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند.

رابطه سکس دهانی

لیس زدن یا مکیدن لبه های بیرونی می تواند برای زنان لذتبخش باشد و می تواند در تحریک، برانگیختگی و ارگاسم غیر دخولی موثر باشد، رابطه سکس دهانی به خصوص در افرادی که واژن آن ها، آن ترشح معمولی را ندارد، یعنی در واقع دچار خشکی واژن هستند. علاوه بر تحریک، رابطه جنسی دهانی می تواند عمل دخول  را نیز راحت تر کند و در سهولت ورود آن نیز موثر است.

دلیل تمایل مردان و زنان به رابطه سکس دهانی

دلیل تمایل مردان این است که مکیدن آلت تناسلی باعث ایجاد فشار روی آلت تناسلی می شود و این فشار منجر به تجمع خون در بافت آلت تناسلی می شود که باعث می شود مردان از آن لذت ببرند و باعث تحریک آنها شود و همچنین حرکت آلت تناسلی در دهان همان (ورود و خروج) و اعمال فشار از لب ها می تواند لذت بردن از آن را افزایش دهد.

  • دلیل تمایل زنان به داشتن رابطه جنسی دهانی

لیس زدن یا مکیدن لبه های بیرونی می تواند برای زنان لذتبخش باشد و می تواند در تحریک، برانگیختگی و ارگاسم غیر دخولی موثر باشد، رابطه سکس دهانی به خصوص در افرادی که واژن آن ها، آن ترشح معمولی را ندارد، یعنی در واقع دچار خشکی واژن هستند. علاوه بر تحریک، رابطه جنسی دهانی می تواند عمل دخول  را نیز راحت تر کند و در سهولت ورود آن نیز موثر است.

دلیل خودداری مردان و زنان از رابطه سکس دهانی

چرا برخی از زنان و مردان از رابطه جنسی دهانی دوری می کنن و تمایلی به آن ندارند؟ دلیل اول برای برخی از زنان و مردان این است که این رابطه را چندش آور و کثیف می دانند. با توجه به این که ناحیه تناسلی مرد و زن برای ادرار کردن است، بعضی افراد معتقدند که این حرکت از لحاظ سلامت تمیز نیست و این عمل کثیفی برای لیس زدن و خوردن و داشتن رابطه سکس دهانی است. در واقع در صورت رعایت نظافت، محلی غیر بهداشتی محسوب نمی شود و البته این منبع اصلی لذت جنسی است. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صورت همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران کشور بهره مند شوید.

  • راه حل:

این افراد اغلب آن را به عنوان یک عمل چند گانه و در برخورد با آن حالت تدافعی یا تهاجمی دارند. این رفتار می تواند یکی از دلایل اصلی سرکوب میل جنسی (حتی برای همیشه) باشد یا حتی تمایل همسرش به داشتن رابطه سکس دهانی را نیز مسخره کنند این کار آن ها می تواند همسرش را نسبت به او سرد کند. معمولا این افراد خود را در اسارت تفکری اشتباه قرار داده اند، شاید کسانی که تمایلی به دیدن آلت تناسلی و لمس کردن آن ندارند، این افراد نیاز به درمان دارند. لازم به ذکر است که بعضی از این افراد بعد از داشتن رابطه جنسی دهانی تغییر خواهند کرد.

بررسی اجتناب از رابطه سکس دهانی

اکثر زنان فکر می کنند که این کار ویژه روسپی ها یا همان بازیگران پورنوگرافی است و انتظار همسرانشان را یک درخواست بی جا و غیر معقول می دانند و خیال می کنند که همسر آن ها او را با روسپی ها مقایسه می کند و حتی توهین به خود و یا تصور که این کار باعث می شود شخصیت خود را کوچک کنند در حالی که یکی از نشانه ها قدرت و برتری، تامین سازی غریزه جنسی همسر است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره از طریق تلفن ثابت با سایت زندگی ما اقدام نمائید و از خدمات بهترین روانشناسان کشور به صورت آنلاین نیز برخوردار شوید.

  • ترس و نگرانی نامطلوب روانی

بعضی از افراد ممکن است مورد سوء استفاده رابطه سکس دهانی قرار گرفته باشند و جز کسانی که در چنین ارتباطی با نیروی زور یا اجبار درگیر شده اند یا در ذهن آن ها نقش منفی بسته شده باشد، قطعا به طور ناخودآگاه و ناخواسته واکنش منفی نشان خواهند داد. درمان برای حل این مشکل مورد نیاز است.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • عدم تقابل و پذیرفتن آن

آیا خودتان می خواهید و حاضر هستید رابطه سکس دهانی را برای همسرتان انجام دهید؟ اگر نه، بعید هم نیست که تمرد همسر شما از انجام آن یا انجام آن با بی میلی یکطرفه باشد.

رابطه سکس دهانی

رابطه سکس دهانی از نظر شرعی

رابطه جنسی دهانی بین شوهر و همسرش به معنای روابط غیر متعارف مذهبی نیست و برعکس، جز روابطی است که اشکال شرعی به آن وارد نمی شود، در صورتی که ترشحات آلت تناسلی مرد و زن خورده نشود. با این حال می‌ توانید برای اطمینان خاطر با مراجعه به استفتائات مرجع تقلید اطمینان بیشتری کسب کنید.

  • دلایل روحی برای لذت بردن از رابطه جنسی دهانی

عامل روانشناختی رابطه سکس دهانی در لذت جنسی مردان نقش مهمی را نسبت به فاکتور فیزیکی تا اندازه ای ایفا می کند که مردان توانایی دارند برای دستیابی به انزال جنسی بدون عمل جسمی و رابطه جنسی به آن برسند که معمولا در خواب است و علت آن نیاز به تخلیه شدن منی است، یعنی بدن مردان اغلب باید هر از گاهی منی تخلیه کند و این برای پروستات و ادرار بهتر است.

مشترکین و کاربران گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رابطه سکس دهانی و علت عدم تمایل و یا علاقه به آن در مردان و زنان نیز می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه