درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان
   

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟ سرد شدن در مردان (اختلال عملکرد جنسی مردان) یکی از مشکلات بزرگ زوجین در زندگی زناشویی است که منجر به نارضایتی جنسی همسر میشود. نارضایتی جنسی دارای پیامدهای فراوانی مانند سقوط شادی در زندگی مشترک، افسردگی، عدم شادی در خانه برای کودکان و در بدترین حالت جدایی و طلاق است. در بسیاری از موارد، ما دیده ایم که مردان سرد مزاج اندیشه های منفی دارند و حتی به خودکشی فکر می کنند.

کلمات کلیدی( درمان دارویی سردمزاجی | درمان سردمزاجی|دلایل درمان سردمزاجی| راهکارراه های درمان سردمزاجی |مشاوره زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

فراموش نکنید که شما یک مرد عاقل، منطقی و بالغ است، بنابراین افراد باهوش و بالغ مشکلات خود را با ایجاد یک مشکل بزرگتر حل نمی کنند. فکر خودکشی و افکار منفی به شما صدمه نمی زند. شما نباید فراموش کنید که همسر و فرزندان مردانی که تحت تاثیر سردمزاجی قرار دارند نیز مشکلات دارند. با گذشت زمان، خوشبختی از زندگی آنها می رود و خطر افسردگی هر یک از اعضای خانواده، به ویژه کودکان را تهدید می کند. در ادامه با درمان دارویی سردمزاجی مردان آشنا خواهید شد.

چند نوع روان درمانی یا «بحث درمان» می تواند به درمان افسردگی کمک کند. بعضی از درمانها همانند داروهای خاص برای انواع مختلف افسردگی هستند.

علت افسردگی در مردان چیست؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی در ایالات متحده است. پژوهش حاضر نشان می دهد که افسردگی ناشی از ترکیبی از عوامل خطر است که شامل:

  • عوامل ژنتیکی: مردان با سابقه خانوادگی افسردگی ممکن است بیشتر از آنهایی که اعضای خانواده آنها مبتلا نبوده است به آن دچار شوند.
  • مشکلات اقتصادی استرس زا در محیط زیست، از دست دادن یک عزیز، یک رابطه دشوار، تغییرات زندگی مهم، مشکلات کاری یا هر وضعیت استرس زا ممکن است باعث افسردگی در برخی از مردان شود.

بیماری افسردگی می تواند با سایر بیماری های جدی پزشکی مانند دیابت، سرطان، بیماری های قلبی یا بیماری پارکینسون رخ دهد. افسردگی می تواند این شرایط را بدتر کند و بالعکس. گاهی داروهایی که برای این بیماری ها مصرف می شوند ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند که باعث افسردگی می شود.


بیشتر بدانید:

درمان هورمونی سردمزاجی مردان چیست؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان چگونه ممکن است؟

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان

 


درمان دارویی سردمزاجی مردان

مردان اغلب از احساسات خود رنج می برند و در بسیاری از موارد، دوستان و اعضای خانواده اولین کسانی هستند که می دانند که دوستشان دارد افسرده می شود. مهم است که دوستان و خانواده از عزیزان خود حمایت کنند و آنها را تشویق به بازدید از یک دکتر یا متخصص بهداشت روان برای ارزیابی کنند. یک متخصص بهداشت حرفه ای می تواند آزمایش هایی را انجام دهد تا دیگر شرایطی را که ممکن است علائمی مانند افسردگی داشته باشند کنار بگذارد. او همچنین می تواند بگوید که آیا داروهای خاصی بر افسردگی تاثیر می گذارد یا خیر.

پزشک باید تاریخچه کامل علائم را مانند زمان شروع، طول عمر، چگونگی بروز، اینکه آیا قبل از آن بوده است یا خیر، و یا اگر چنین است، چگونه درمان می شوند بررسی کند. سابقه کامل باید شامل اطلاعاتی در مورد سابقه خانوادگی افسردگی یا سایر اختلالات روانی باشد.

پس از تشخیص، افسردگی معمولا با دارو یا روان درمانی یا ترکیبی از دو مورد درمان می شود. رویکرد «مراقبت مشارکتی» به طور فزاینده ای، مراقبت های بهداشتی فیزیکی و رفتاری را شامل می شود. مراقبت همکاری شامل یک تیم از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و مدیران، از جمله یک پزشک مراقبت های اولیه و متخصصان است.

  • داروهای ضد افسردگی
    داروهای ضد افسردگی می توانند به خوبی برای درمان افسردگی کار کنند و می توانند چندین هفته موثر باشند. اغلب داروها، علائمی مانند خواب،بی اشتهایی و مشکلات تمرکز ایجاد می کنند اروهای ضد افسردگی می توانند عوارض جانبی داشته باشند از جمله:
  • سردرد
  • تهوع
  • مشکل خواب و نگرانی
  • تحریک و یا بی قرار بودن
  • مشکلات جنسی

 

عوارض داروها

اکثر عوارض جانبی در طول زمان کاهش می یابد اما مهم است که با پزشک خود در مورد هر گونه عوارض جانبی که ممکن است داشته باشید صحبت کنید. شروع داروهای ضد افسردگی در دوزهای پایین و به تدریج به دوز کامل درمانی می تواند به کاهش اثرات نامطلوب کمک کند.

مهم است بدانیم که اگر چه داروهای ضد افسردگی برای بسیاری از مردم ایمن و موثر است، ممکن است برای برخی از آنها، به ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ، خطرات جدی ایجاد کند.

با این حال، برای بسیاری از افراد، خطرات ناشی از افسردگی به مراتب بیشتر از مصرف داروهای ضد افسردگی تحت نظارت پزشک است. نظارت دقیق توسط متخصصین بهداشتی، هر گونه خطر بالقوه را کاهش می دهد.

بسیاری از افراد به برخی از داروهای ضد افسردگی بهتر از دیگران پاسخ می دهند. اگر یک مرد به یک دارو پاسخ ندهد، پزشک ممکن است از دیگران سؤال کند. گاهی اوقات دارو ممکن است تنها تا حدی مؤثر باشد. در این مورد، ممکن است دارو دیگری برای کمک به افزایش اثر ضد افسردگی افزوده شود.

اگر وقتی افراد شروع به مصرف داروهای ضد افسردگی می کنید احساس بهتر می کنند و پس از مصرف دارو خودشان آن را متوقف می کنند و افسردگی به پایان می رسد. هنگامی که وقت آن است که دارو را متوقف کنید، معمولا بعد از یک دوره ۶ تا ۱۲ ماه، دکتر به شما کمک می کند تا به آرامی و با خیال راحت دوز خود را کاهش دهید. توقف آنها به طور ناگهانی می تواند علائم بدی را ایجاد کند.

روان درمانی

چند نوع روان درمانی یا «بحث درمان» می تواند به درمان افسردگی کمک کند. بعضی از درمانها همانند داروهای خاص برای انواع مختلف افسردگی هستند.

درمان با آموزش روش های جدید تفکر و رفتار و تغییر عادات که ممکن است به افسردگی کمک کند، کمک می کند. درمان همچنین می تواند به افراد کمک کند که در شرایط دشوار یا روابطی که ممکن است موجب افسردگی و یا بدتر شدن آن شوند، چگونه عمل کنند.

درمان شناختی رفتاری (CBT)، درمان بین فردی (IPT) نمونه هایی از درمان مبتنی بر شواهد درمانی برای افسردگی است.

چگونه می توانم به یک دوست عزیز که افسرده است کمک کنم؟

درمان دارویی سردمزاجی مردان

مهم این است که به یاد داشته باشید که فرد مبتلا به افسردگی نمی تواند به سادگی از آن بگریزد. اگر فکر می کنید که کسی افسردگی دارد، می توانید او را با کمک به پیدا کردن یک پزشک یا متخصص بهداشت روانی و سپس کمک به او برای قرار گرفتن در کنار او حمایت کنید. آنها ممکن است مایل به حرف زدن با متخصص بهداشت حرفه ای خود در مورد مشکل جدیدی که در کار دارند یا از دست دادن علاقه به انجام کارهایی که معمولا از آنها لذت می برند، باشند. صحبت کردن با یک ارائه کننده مراقبت های اولیه ممکن است اولین قدم برای یادگیری و درمان دارویی سردمزاجی مردان احتمالی باشد.

چگونه من می توانم به خودم کمک کنم؟

چیزهایی که ممکن است علاوه بر درمان دارویی سردمزاجی مردان کنند عبارتند از:

  • صرف وقت با دیگران و صحبت کردن با یک دوست در مورد احساسات خود
  • افزایش سطح فعالیت بدنی شما. ورزش منظم می تواند به افرادی که افسردگی خفیف تا متوسط دارند کمک کند و ممکن است بخشی از یک برنامه درمان برای افرادی با افسردگی شدید باشد. با توجه به اینکه چه نوع ورزش برای شما مناسب است، با پزشک خود مشورت کنید.
  • تقسیم وظایف بزرگ به افراد کوچک
  • تاخیر در تصمیم گیری های مهم. برای تصمیمات خود با دیگران که شما را به خوبی می شناسند صحبت کنید.
  • نگه داشتن روال روزانه پایدار به عنوان مثال، خوردن و رفتن به رختخواب در همان زمان هر روز.
  • اجتناب از الکل

 

سایت زندگی ما برای درمان دارویی سردمزاجی مردان

همانطور که درمان دارویی سردمزاجی مردان را ادامه می دهید، به تدریج شروع به احساس بهتر شدن خواهید کرد. به یاد داشته باشید که اگر داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شروع به کار کند. سعی کنید چیزهایی را که قبل از افسردگی خوبتان می کرده، انجام دهید. به خودتان بیایید.

مانند یک بیماری فیزیکی، افسردگی را می توان درمان کرد. درمان های روانشناختی وجود دارد که می تواند به کاهش تفکر منفی، ایجاد استراتژی هایی برای مقابله با مشکلات و بهبود روابط کمک کند. برای برخی، ترکیبی از داروها و درمان های روانشناختی ممکن است بهتر عمل کند. مهم است که یک رویکردی را پیدا کنید که برای وضعیت شما کار می کند. مرکز مشاورخ تلفنی مجیب به شما در درمان بیماری افسردگی کمک خواهد کرد. مشاوران ما از ساعت ۸ الی ۱۲ شب همه روزه در خدمت شما هستند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه