رابطه بیماری های جسمی و سرد مزاجی مردان

بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان
   

آیا میان بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان رابطه ای وجود دارد؟ آیا بیماری جسمی میل جنسی مردان را کاهش می دهد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، با ما همراه باشید.

سرد مزاجی یکی از شایع ترین اختلالاتی است که بسیاری از مردان با آن مواجه اند. تعریف مشخص و روشنی از سرد مزاجی در دست نیست. با این حال می توان ادعا کرد که سرد مزاجی نوعی اختلال در میل جنسی افراد است. می توان برای فهم بهتر این موضوع، از یک تشبیه استفاده کرد. سرد مزاجی را مانند اشتها تصور کنید، حال آیا دو نفر با اشتهای یکسان می توان پیدا کرد؟ مطمئنا خیر.

کلمات کلیدی( سرد مزاجی مردان|بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان|دلایل سرد مزاجی| اختلال در میل جنسی |مشاوره جنسی و زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

دو نفر با میل جنسی یکسان هم نمی توان پیدا کرد. سرد مزاجی چرخه ای است متشکل از ۵ مرحلۀ “میل جنسی، تحریک، تثبیت، ارگاسم و فرونشینی”. سرد مزاجی زمانی اتفاق می افتد که فرد در مرحله اول دچار اختلال شده باشد. سرد مزاجی را از دو دیدگاه زیستی و روانی مورد بررسی قرار داده اند. از دیدگاه زیستی مباحثی مانند رابطه بیماری های قلبی با سرد مزاجی، رابطه دیابت با سرد مزاجی و غیره مورد بررسی قرار می گیرد. این در حالی است که از دیدگاه روانی مقوله های مانند رابطه افسردگی و سرد مزاجی، رابطه احساس گناه و سرد مزاجی و غیره مورد بحث است. در این مقاله قصد داریم سرد مزاجی از دیدگاه زیستی(با تاکید بر بیماری های قلبی، دیابت و …) را بررسی کنیم.

 

آنچه خواهید دید:

  • سرد مزاجی
  • بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان
  • نتیجه گیری

سرد مزاجی

سرد مزاجی نوعی اختلال است که اکثر مردم آن را با نام هایی مانند کم میلی جنسی و بی میلی جنسی می شناسند. زمانی که دو نفر از نظر میزان میل جنسی همگون و همسان نباشند و میزان میل جنسی شان بسیار متفاوت باشد از رابطه جنسی خود نه تنها احساس لذت نمی کنند بلکه احساس خستگی و عذاب به آن ها دست می دهد. برای شکل گیری نرمال و معمولی یک رابطه جنسی، ۵ مرحله ذکر شده است: مرحله اول، وجود میل جنسی ؛ مرحله دوم، تحریک پذیری ؛ مرحله سوم: تثبیت و تداوم میل جنسی ؛ مرحله چهارم، ارگاسم و به اوج رسیدن ؛ و مرحله پنجم، فرونشینی و آرامش.

معمولا افرادی که مرحله اول را نداشته باشند به نوعی دچار سرد مزاجی شده اند یا می شوند. سرد مزاجی ربطی به نژاد و جنسیت ندارد و زنان و مردان، سفید پوست ها و سیاه پوست ها و به عبارتی امکان ابتلای به سرد مزاجی برای هر فردی از هر طبقه ای با هر رنگی وجود دارد.

سرد مزاجی از جمله مشکلات است که کیفیت زندگی زناشویی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که یک زن و مرد به دلیل بی میلی، یا میل پایین جنسی، از با هم بودن لذت نبرند مطمئنا در درازمدت با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد. بسیاری از ازدواج ها به دلیل نارضایتی های جنسی منجر به شکست می شود.

بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان

 

بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان

به عقیده متخصصان علوم زیستی و روانی، سرد مزاجی هم با بیماری های جسمی و هم با بیماری های روحی در ارتباط است. متخصصانی که سرد مزاجی را از دیدگاه زیستی مورد بررسی قرار داده اند معتقدند بیماری جسمی بر سرد مزاجی مردان اثر می گذارد و تاثیر بیماری جسمی بر سرد مزاجی مردان انکار ناپذیر است.

به طور مثال محققان عقیده دارند احتمال افراد مبتلای به دیابت به سرد مزاجی بسیار بالا است. بیماری دیابت از جمله بیماری ها است که پس از مدتی بر سایر اعضا و قسمت های بدن تاثیر می گذارد. این بیماری می تواند کیفیت عملکرد دستگاه جنسی مردان را پایین آورده و به موازات آن میل جنسی مردان را کاهش دهد. برای بیماری های دیگر نیز ممکن است این اتفاق بیافتد. مثلا احتمال ابتلای بیماری کلیوی، قلبی و … به سرد مزاجی بیش از افراد سالم است.


مقالاتی دیگر در این زمینه:

عوارض سردمزاجی مردان در طولانی مدت و کوتاه مدت

دستور غذایی برای درمان سردمزاجی مردان: تغذیه و سردمزاجی مردان

ضرورت مشاوره سردمزاجی مردان


نتیجه گیری

سرد مزاجی به عنوان یکی از اختلالات روحی – جسمی، زندگی بسیاری از مردان را با مشکل مواجه کرده است. اغلب مردانی که از این اختلال خسته شده اند شاید از خود بپرسند که ریشه این اختلالات در چیست؟ روانشناسان برای رسیدن به پاسخ این سوال، سرد مزاجی را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی و واکاوی قرار داده اند. دو دیدگاهی که بیش از سایر دیدگاه ها اهمیت دارند، دیدگاه های زیستی و روانی اند. از نقطه نظر زیستی، رابطه بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان بررسی می شود. در حالی که از دیدگاه روانی، بر سر رابطه یا روابط مشکلات روحی و سرد مزاجی بحث و تبادل نظر می شود.

بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان

شواهد حاکی از آن است که بیماری جسمی و سرد مزاجی مردان با یکدیگر رابطه دارند. به عبارت دقیق تر، افرادی که از بیماری های قلبی- عروقی و یا بیماری دیابت و مشکلات کلیوی و غیره رنج می برند مستعد ابتلای به سرد مزاجی نیز هستند. از طرف دیگر بیماران روحی – روحی هم پتانسیل ابتلای به سرد مزاجی را دارند. اما خبر خوب برای هر دو گروه بیماران جسمی و روحی این است که جهت پییشگیری و درمان سرد مزاجی راه های نوین و علمی بسیاری وجود دارد. بیماران جسمی می توانند برای درمان سرد مزاجی از روش های دارو درمانی استفاده کنند. از آن سو، بیماران روحی می توانند برای پیشگیری و یا درمان این اختلال از مشاوران کار بلد درخواست مشاوره نمایند. سرد مزاجی را می توان با توصیه هایی که از سوی مشاوران ارائه می شود، پیشگیری و درمان کرد.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله درمان سرد مزاجی، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه