مدیتیشن برای مبتدی ها چگونه باید آغاز شود

مدیتیشن
   

مدیتیشن برای مبتدی ها دارای یک سری قوانین ابتدایی است، که بهتر است قبل از شروع، با این قوانین آشنایی داشته باشند. اگر تصمیم گرفته اید که مدیتیشن را فرا بگیرید پس مطمئن باشید که قدم در راه ترقی شخصیت و روحیات خود برداشته اید.

طبق گفته کارشناسان و روانشناسان مدیتیشن حتی ۱۲ دقیقه در روز می تواند تغییرات  قابل  توجهی را بر روند عملکردی مغز،کاهش سطح اضطراب، افزایش سیستم ایمنی و شادی وهمچنین رفاه عمومی را به همراه  داشته باشد.

اما دقت کنید که مدیتیشن اگرچه یک عمل ساده است اما همیشه آسان نیست و نیاز به مقرارت و قوانینی دارد که قرار است در این مقاله مختصر برای مبتدی ها و چگونگی روند شروع این نرمش روحی توضیحاتی ارائه دهیم.

مدیتیشن برای مبتدی ها :شروع تمرینات مدیتیشن

مدیتیشن

 مدت زمان یادگیری

در مورد شروع مدیتیشن برای مبتدی ها بهتر است که کاملا آهسته و آرام شروع شود و همزمان پیش برود. یعنی اگر امروز شروع به مراقبه کرده اید بهتر است از روزی ۵ دقیقه شروع کنید و کم کم آن را از ۳۰   ثانیه تا یک دقیقه افزایش دهید.

تا جایی که بتوانید روزی ۳۰ دقیقه مراقبه داشته باشید که حالت ایده آل و نرمال آن است.

نکته ای که در این بخش با این سوال باید گوشزد شود، این است که قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد، شما باید مسیر را طی کنید، هدف از مراقبه این است که شما به یک خود آگاهی، خود کنترلی،افزایش آرامش و همدلی در طول زمان برسید.

مدیتیشن برای مبتدی ها: مکان مراقبه

نکته بعدی در مورد شروع مدیتیشن برای مبتدی بعد از زمان مورد نیاز، مکان مراقبه است، کجا بهتر است که شروع به مراقبه کنیم، آیا جای خاصی باید باشد؟

مکانی که شما احتیاج دارید باید یک فضای آرام باشد؛ حساسیت زیاد نداشته باشید بلکه این ذهن شماست که با تمرین باید درهر شرایطی بتواند آرامش خود را حفظ کند، اما فضای مورد نظر بهتر است تا جای ممکن خیلی شلوغ نباشد، مرتب و تمیز باشد، روی صندلی یا زمینی که نشسته اید می توانید از بالش یا بالشتک استفاده کنید؛ که برخی گمان می کنند باید صاف وبدون خمیدگی کمر و شانه ها؛ بدون استفاده از چیزی مراقبه را جلو ببرند. در حالی که قرار نیست خود را شکنجه بدهید و بدن ممکن است خسته شود، پس استفاده از بالش ممکن است نیاز شود.

در نتیجه مکان مورد نظر می تواند هر جایی از منزل شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیتیشن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مدیتیشن برای مبتدی ها : خوب اکنون چه کار کنیم

شما در قدم اول قرار نیست کار خاصی انجام بدهید، تنها باید چهار زانو بنشینید، پشت خود را خم نکنید با صلابت و با قتدار بنشینید و دست های خود را در آرام ترین حالت بر روی زانو ها قرار دهید. چشمانتان را ببندید و سپس به مدت ۱ دقیقه به تنفس خود گوش دهید اگر نگران پراکنش ذهنی هستید، تنفس خود را بشمارید و به آن فکر کنید، البته این تنفس باید با ریتمی آرام پیش برود.قرار نیست در مدت یک دقیقه حساب کنید که چند بار تنفس داشته اید و عجله ای در کار نیست.

اگر احیانا حواص شما پرت شد، دوباره شماره گیری را شروع کنید و خود را سرزنش یا قضاوت نکنید،باز هم تکرار می شود که مسابقه ای در کار نیست.

مدیتیشن برای مبتدی ها : بهترین زمان

مدیتیشن

سوال در این رابطه زیاد است که آیا خوب است شب مراقبه داشته باشیم، صبح، یا به وقت ناهار و یا عصر؟

اما جواب این سوال در خود شماست، چه زمانی برای شما راحت تر است، برخی صبح ها یعنی وقتی از خواب بیدار می شوند،برخی قبل از ناهار و برخی دیگر قبل از خواب را بهترین زمان برای مراقبه  می دانند.

دقت کنید که زمان انجام مراقبه مهم نیست و قانون خاصی ندارد ، مهم این است که این امر به صورت یک عادت روزانه تبدیل شود.تحقیقات نشان داده است که بعد از ۶۶ روز اگر مراقبه را انجام ندهید احساس می کنید که چیزی گم کرده اید؛ کاری باید انجام دهید که انجام نداده اید و همچنین شبکه های عصبی جدیدی در مغز ایجاد می شود که همین باعث می شود این تمرین بخشی از روال روزانه شما شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیتیشن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مدیتیشن برای مبتدی ها: چه اتفاقی خواهد افتاد

نکته ای که در این بخش با این سوال باید گوشزد شود، این است که قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد، شما باید مسیر را طی کنید، هدف از مراقبه این است که شما به یک خود آگاهی، خود کنترلی،افزایش آرامش و همدلی در طول زمان برسید.

بنابراین ممکن است در جلسه اول به یک آرامش عمیق برسید،ممکن است خسته شوید و تجربه  واکنش های دیگری نسبت یه مراقبه امکان پذیر است.

موضوعی که مهم  این است که نباید به خود سخت بگیرید و طبق آنچه که گفته شد، هر روز یک زمان به خصوص در یک فضای مرتب به دور از اشفتگی، در بهترین زمانی که دوست دارید، برای مراقبه اختصاص بدهید و در یک کلام “به خود گوش بسپارید ببینید چه می خواهید”

مدیتیشن برای مبتدی ها: استفاده از اپلیکیشن

برای برخورداری از یک مراقبه خوب می توانید از انواع اپلیکیشن ها بهره مند شودید و ممانعتی برای آن وجود ندارد.

این ۶ روش برای مبتدی هایی بود که قصد دارند، مدیتیشن را در زندگی خود وارد کنند و از آن بهترین فواید را کسب کنند. که البته مدیتیشن دارای روش ها  ومراحل گوناگونی است و بعد از مرحله مقدماتی می توانید وارد دوره های دیگر شوید تا به طور کامل بر خود، شخصیت واقعی، روحیات خود مسلط شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیتیشن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مشکلی که اکثر آدم ها  در ارتباط با شخصیت خود و روحیات درونی خودشان دارند این است که گمان می کنیم حتما باید مشکلی داشته باشیم وعیب و ایرادی در روحیات خود حس کنیم تا به روانشناس مراجعه کینم، هر چند که همان مواقعی  که مشکلات روحی داریم باز هم به روانشناس مراجعه نمی کنیم و این یعنی خیانت و ظلم به سلامت روحی و جسمی خود که به مرور آن ها را به نابودی می کشانیم.

بنابراین اگر این این احساس را در زندگی خود دارید که باید به آرامش، خود آگاهی، خود کنترلی برسید، توصیه می شود مراقبه ای که در این مقاله به آن اشاره شد، حتما در نظر بگیرید و انجام دهید.

برای شروع می توانید از یک روانشناس آگاه و متخصص در این زمینه بهره ببرید. روانشناس به خوبی می تواند تمرینات آغازین تا پیشرفته را با بهترین متد های ممکن به شما آموزش دهد.

بسیاری از مراکز روان درمانی و مشاوره کلاس های مدیتیشن و مراقبه را برگزار می کنند که این اطمینان به شما داده می شود مسیر پیش رو را با آگاهی پیش ببرید.

جهت تماس با سایت زندگی ما از طریق شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه