تشخیص اختلال شخصیت نمایشی و درمان

اختلال شخصیت نمایشی
   

تشخیص اختلال شخصیت نمایشی چگونه ممکن است؟ اختلال هیستریونیک یکی از ویژگی های ناخوشایندکلاسرB است که در آن افراد مبتلا وضعیت روانی ناپایدار دارند و وضعیت شخصی و باورهای خودشان به شدت تحت تاثیر توجه دیگران قرار می گیرد.فرد مبتلا به اختلال شخصیت بسیار تمایل دارد توجه جامعه را جلب کند.این افراد بعضی اوقات سعی می کنند با اقدامات غیرطبیعی ، مانند خودکشی نظر دیگران را جلب کنند.

آنها سعی می کنند دیگران را در سبک لباس پوشیدن و اجتماعی کردن خود جذب کنند و دیگران آنها را تایید کنند و اگر آنها نکنند، ناامید و افسرده خواهند شد.به طور خلاصه، این افراد معتاد به توجه دیگران اند.افراد مبتلا به اختلال هیستریونیک ممکن است در محل کار بهتر عمل کنند، اما در موارد حاد، آنها در زندگی روزمره مشکل دارند.

افراد مبتلا به این اختلال اغلب دیگران را از طریق بحران های احساسی، جذابیت، مقاربت جنسی، وسواس و یا شکایت گول می زنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص اختلال شخصیت نمایشی   می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تشخیص اختلال شخصیت نمایشی

تشخیص اختلال شخصیت نمایشی

افراد مبتلا به اختلال شخصیت بیش از حد دراماتیک هستند ودرام رفتار می کنند مثل اینکه تئاتر بازی می کنند. به همین دلیل، آنها به عنوان “نمایشی” نامیده می شوند، زیرا رفتار تئاتری دارند. این افراد هیجان تحریک شده دارند؛ برای مثال، کسی را که به تازگی دیده اند سفت در آغوش می کشند، در حالی که به تماشای یک فیلم غمگین هستند، به شکل غیر قابل کنترل گریه می کنند.

آنها خود محور هستند و ناراحت می شوند وقتی که در مورد توجه قرار نگرفته شوند. آنها اغلب رفتارهای احساسی دارند و در مورد ظاهرشان کنجکاو هستند (برای مثال، آنها برای خرید جواهرات وقت و پول زیادی را صرف کرده و با هر شنوایی آن را به اشتراک می گذارند). در ضمن، آنها به دنبال اعتماد به نفس و تایید دیگران هستند و وقتی دیگران به آنها اهمیت نمی دهند یا از آنها تعریف نمی کنند ناراحت و عصبانی می شوند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت، تحریک پذیر هستند و به سختی می توانند در تأخیر موفقیت بی سر و صدا باشند.


بیشتر بدانید

انواع اختلال ارتباط در کودکان

اختلال شخصیت وابسته : علائم و ویژگی ها

اختلال ملال جنسیتی چیست


سبک شناختی در اختلال شخصیت دراماتیک سبک “امپرسیونیست” است که با نگاه کلی، سیاه و سفید به امور است. سخنرانی این افراد، سخنرانی مبهم، از جزئیات و لایحه خالی است. به عنوان مثال، زمانی که فردی که این اختلال را دارد، در مورد شب قبلش در جوابی خواسته بود، گفت “این بد نیست” و در نتیجه هیچ اطلاعات دقیقی را ارائه نمی دهد. سطح بالای تشخیص این اختلال در “زنان” نسبت به مردان، سوالاتی در مورد ماهیت این اختلال و معیارهای تشخیص آن مطرح کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص اختلال شخصیت نمایشی   می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

علائم تشخیص اختلال شخصیت نمایشی

حس گرایی و پیروی بیش از حد به عنوان یک مدل نفوذ و فراگیر که با آغاز تولد در یک فرد آغاز می شود و در جنبه های مختلف زندگی اش گسترش می یابد و در موارد زیر ظاهر می شود:

  • در شرایطی که مرکز توجه ناراحت نشود، ناراحت و مضطرب می شود.
  • مشخصه تعامل او با دیگران، رفتار غلطی است که به عنوان تحریک جنسی انجام می شود.
  • ابراز احساسات خود را به سرعت و به صورت سطحی تغییر می دهد.
  • او همیشه از ظاهر فیزیکی خود برای جلب توجه دیگران استفاده می کند.
  • سبک صحبت کردن او، بر اساس حدس و گمان و عدم جزئیات است.
  • او نمایشی است ودارای بیان احساسات مبالغه آمیز است.
  • تلقین پذیر می باشد ، که به راحتی توسط افراد یا شرایط تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • روابط صمیمی تر از آنچه واقعا هستند، دارد
مقالات پیشنهادی مجیب

روشهای پیشنهادی در برخورد با اختلال شخصیت نمایشی

اگر به کسی که دارای اختلال شخصیت نمایشی هست ارتباط دارید، پیروی از روش های زیر در برخورد با او می تواند به شما کمک زیادی کند:

  • سعی نکنید دنیای او را تغییر دهید.
  • تصور نکنید که رفتارهایش مربوط به سوء نیت است.
  • پذیرفتن این تغییرات در این شخصیت ها به تدریج صورت می گیرد.
  • او را موعظه نکنید.
  • درک آنچه که ترس و اعتقادات مبتنی بر رفتارهای مشکوک او است.
  • پذیرش تغییر نسبی
  • اجازه ندهید شخصیت دراماتیک شما را بازی دهد

دلیل بیماری اختلال شخصیت نمایشی

تشخیص اختلال شخصیت نمایشی

کودکان در خانواده هایی با پدر یا مادر مبتلا به اختلال هیستریک دچار آن می شود، اما هنوز معلوم نیست علت چنین حادثه ای چیست؟ به ارث برده می شود و زمینه های ژنتیکی دارد، یا فقط به دلیل اینکه پدر یا مادر این رفتار را دارند، کودک هم از آنها تقلید و تکرار می کند. عوامل متعددی که ممکن است منجر به اختلال شخصیت یا هیستریونیکی در مراحل رشد کودک شوند، چندین مورد ذکر شده است.

  • عدم انتقاد یا مجازات در دوران کودکی
  • توجه غیر قابل پیش بینی والدین
  • تشویق ها، و به ویژه توجه، که تنها با تأییدیه های خاص کودک مواجه می شود.
  • توجیه اشتباهات کودک و مثبت نشان دادن آنها در جمع

همه این رفتارها و رفتارهای دیگر منجر به دوگانگی فرزند، می شود. این رفتارها می تواند کودک را به نوجوانی برساند و اختلال شخصیتی را در او ایجاد کند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه

تشخیص اختلال شخصیت نمایشی با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

افراد مبتلا به این اختلال اغلب دیگران را از طریق بحران های احساسی، جذابیت، مقاربت جنسی، وسواس و یا شکایت گول می زنند.

مشاوره مجیب برای درمان و تشخیص اختلال شخصیت نمایشی

در درمان این افراد باید نشان داده شود که چگونه مزایای کوتاه مدت این سبک تعاملی در بلندمدت در معرض خطر قرار می گیرد و نیاز به یادگیری راه های مناسب تر برای پاسخگویی دارد. درمان این افراد بسیار دشوار است، زیرا آنها قبول نمی کنند که خواستار و نیاز به درمان دارند. حتی با ویژگی های آنها (مانند غلبه بر احساسات و نفرت از روال روزانه)، روند درمان برای آنها سخت تر می شود و غیر ممکن است.

اما هنگامی که مشکل دیگری با منبع اصلی اختلال هیستریونیک به آنها وارد می شود، مانند افسردگی ناشی از شکست روابط عاطفی، آنها بلافاصله به دنبال کمک هستند و در اینجا جایی است که روان درمانی و مشاوره بهترین درمان برای تشخیص اختلال شخصیت نمایشی است و به کمک این افراد می آید و نقش مهمی در بهبود آنها ایفا می کند. البته، در موارد محدود، همچنین برای درمان عوارض روانی مانند مانند افسردگی و اضطراب از دارو استفاده می شود.

ما نباید فراموش کنیم که رفتار شخصیت ناکارآمد نقش مهمی ایفا می کند و این اختلال در امور درونی و عاطفی فرد در طولانی مدت تاثیر می گذارد.برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تشخیص اختلال شخصیت نمایشی طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه