عوامل ژنتیکی و ارثی و تاثیر آن بر اضطراب یک فرد

عوامل ژنتیکی و اضطراب
   

داشتن سابقه اضطرابی با عوامل ژنتیکی و اضطراب که سطح بالایی از این بیماری را در طول عمر نشان می دهد با درک علل اصلی این بیماری می توان علل این اختلالات را شناسایی و برای درمان آن اقدام کرد. برای شناخت ساختار عوامل خطری ژنتیک و محیط زیست، باید به دنبال توضیح مختصری از اختلالات اضطرابی بود.

تعیین عوامل ژنتیکی و اضطراب

شرکت کنندگان بیش از ۵۰۰۰ عضو زن و شوهر، مرد و زن دوقلو از مطالعه دوقلوهای بزرگسال در ویرجینیا با اختلالات روانپزشکی و مصرف مواد بودند. معیارهای اصلی نتیجه این مطالعه برآورد پارامتر، برای بهترین مدل مناسب بوده است. مدل کامل که حاوی ۲ ژنتیک رایج، محیط زیست مشترک و عوامل ژنتیکی و اضطراب در محیطی منحصر به فرد به همراه عوامل مرتبط با اختلال آنها است. در مدل مناسب، تأثیرات ژنتیکی بر اضطراب توسط ۲ عامل ژنتیکی مشترک در سراسر آزمایش بوده است. اولین بار در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب عمومی، اختلال هراس انجام شد، در حالی که بار دوم در رابطه با ترس های خاص انجام گرفت.

عوامل ژنتیکی و اضطراب

نتیجه گیری از عوامل ژنتیکی و اضطراب

نتیجه گیری از ساختار زیربنایی عوامل ژنتیکی و محیطی، خطری برای اختلالات اضطرابی مردان و زنان است. ژنها به ۲ گروه گسترده از اختلالات تقسیم شده اند به عنوان اضطراب ناشی از استرس و اضطراب در مقابل هراس خاص است. عوامل ژنتیکی و اضطراب با ارتباطات باقی مانده بین اختلالات افراد به طور عمده توسط یک عامل محیط زیستی منحصر به فرد و یک عامل محیط زیستی مشترک بیان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

بررسی ارثی بودن اضطراب

تمایل به ایجاد یک اختلال اضطرابی ممکن است از ژن های شما ایجاد شود اما زندگی شما تجربیات و محیط اطراف شما را نیز بررسی می کند. عوامل ژنتیکی و اضطراب با پیوند بین ژنتیک و اضطراب برای اکثر افراد، خطر ژنتیکی احتمال کمتری دارد تا ترکیبی پیچیده از ژن هایی که می تواند شما را در معرض خطر اضطراب قرار دهد. اختلال اضطراب شما ممکن است در مقایسه با نسل های دیگر شما از راه های مهم تری متفاوت باشد.

نتیجه گیری از ساختار زیربنایی عوامل ژنتیکی و محیطی، خطری برای اختلالات اضطرابی مردان و زنان است. ژنها به ۲ گروه گسترده از اختلالات تقسیم شده اند.

عوامل خطر زیست محیطی برای اضطراب

برخی از عوامل خطر زیست محیطی که می توانند موجب اضطراب شوند عبارتند از سوء استفاده از همه انواع حوادث آسیب زا، حوادث زندگی استرس زا، روابط خانوادگی دشوار، فقدان یک سیستم پشتیبانی قوی اجتماعی، وضعیت کم درآمد و سلامت کلی عمومی همه این عوامل می تواند در عوامل ژنتیکی و اضطراب شما تاثیر گذار باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که وقتی اضطراب ناشی از محیط است که هیچ کدام از این عوامل خطر را ندارد؛ احتمالا به دلیل خطر ژنتیکی درونی است.


این مطالب ممکن است برای شما مفید باشند:

علل بروز اضطراب چیست؟

تاثیر عوامل محیطی و اجتماعی بر ایجاد اضطراب

علل بروز اضطراب چیست؟

 

استراتژی درمان اضطراب

خبر خوب این است که درمان اضطراب، می تواند داروها و درمان شناختی رفتاری را شامل شود، به همان اندازه برای افرادی که دارای تاریخچه ژنتیکی هستند مفید است برای کسانی که بدون آن هم هستند به همان اندازه مؤثر است، حداقل تا به امروز تحقیقات در مورد ریشه های ژنتیکی و عوامل ژنتیکی و اضطراب، هیچ استراتژی درمانی را که ممکن است بهتر از درمان شناختی رفتاری باشد، نشان نمی دهد. ضمنا شما می توانید برای بهره مندی از خدمات سایت زندگی ما همه روزه حتی در ایام تعطیل هم تماس حاصل فرمائید. اگر دیگر اعضای خانواده تان اغلب مضطرب هستند و همچنین شما ممکن است تعجب کنید که آیا برخی از این صفات را به ارث برده اید. خوب، در این صورت ممکن است شما هم این بیماری را داشته باشید.

شناخت عوامل ژنتیکی و اضطراب

به نظر می رسد بر خلاف برخی از صفات فیزیکی مانند رنگ چشم و مو، ژن اضطراب ظاهر نمی شود و قابل دیدن نیست، بلکه ترکیبی از انواع ژن ها می تواند فردی را بیشتر در معرض اضطراب قرار دهد. با این حال، به دلیل آن که فرد به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به اضطراب است، به این معنا نیست که آنها یک اختلال اضطرابی دارند. عوامل ژنتیکی و اضطراب برای انجام تغییر DNA ما وجود ندارد، ما می توانیم برای کاهش یا نابودی اضطراب در زندگی خود تلاش کنیم.

محیط و رفتاری ناشی از اضطراب

زندگی روزمره با چیزهایی روبرو است که می تواند اضطراب را هم شامل شود:

  • حوادث تروماتیک (از جمله سوءاستفاده) که می تواند منجر به PTSD یا سایر اختلالات روانی و بروز عوامل ژنتیکی و اضطراب شود.
  • استرس روزمره که می تواند بر مغز تاثیر بگذارد.
  • تربیت، ممکن است با یادگیری اضطراب یاد بگیرید که سایر اعضای خانواده به شرایط شما واکنش نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر شما به عنوان یک کودک مورد آزار و اذیت قرار گرفتید، ممکن است که در شرایط اجتماعی مضطرب باشید.

هورمون های مقابله با اضطراب

تغییر، به عنوان مثال، اگر شما ناگهان خود را در میان یک جای جدید، شروع به کار جدید و یا رفتن به یک شهر جدید یا به عبارت دیگر احساس ناآشنایی می تواند باعث اضطراب شود. عادت های زندگی، در نهایت مهم است که توجه داشته باشیم که برخی اضطراب ها می تواند خودسرانه باشد. اگر عادت غذا خوردن ضعیف دارید یا ورزش نکنید، یا اگر کافئین یا الکل مصرف کنید، بدن ممکن است دچار عوامل ژنتیکی و اضطراب شود و هورمون های مقابله با استرس و اضطراب را به اندازه کافی تولید نکند.

عوامل ژنتیکی و اضطراب

کارهایی برای مقابله با اضطراب

در حالی که هیچ چیز برای انجام تغییر DNA ما وجود ندارد، ما می توانیم برای کاهش یا نابودی اضطراب در زندگی خود تلاش کنیم. اگر اضطراب شدید یا به طور ناگهانی اتفاق بیفتد، بهتر است با یک مشاوره روانشناس صحبت کنید، سایت زندگی ما همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با برترین متخصصان و روانشناسان کشور در خدمت شما است و می تواند اطلاعات لازم در خصوص عوامل ژنتیکی و اضطراب را به شما بدهد.

تحلیل عوامل ژنتیکی و اضطراب

ژنتیک نقش مهمی در تعیین اینکه آیا فرد مبتلا به اختلال اضطراب است یا خیر، نقش دارد، اما خبر خوب این است که بر اساس تحقیقات اخیر، این نقش کوچک است. فقط حدود ۱۰٪ در واقع می تواند تاثیر گذار باشد.۹۰٪ دیگر اضطراب از عوامل خارجی مانند محیط زیست و رفتار است. تقریبا ۴ میلیون آمریکایی بالغ در طول یک سال از اختلال اضطرابی رنج می برند. این اغلب در دوران کودکی یا نوجوانی آغاز می شود، اما می تواند در بزرگسالی بدتر شود. این مشکل در زنان بیشتر از مردان است.

شما مشترکین گرامی برای دریافت مشاوره روانشناسی تخصصی و مشاوره برای دوستان و همچنین دریافت اطلاعات لازم در عوامل ژنتیکی و اضطراب و غیره می توانید با برترین متخصصان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آنها بهره مند شوید. از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس:zendeghima.ir

مشاوران ما به صورت آنلاین از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه